مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

ایا می دانید با چه کارهایی رابطه تان خراب می شود؟

 درگیر شدن با چرخه های منفی کارهای نا مناسب باعث می شود که روز به روز رابطه تان پژمرده شود

 درگیر شدن با چرخه های منفی کارهای نا مناسب باعث می شود که روز به روز رابطه تان پژمرده شود و ان حس و حال گذشته را از دست بدهد و دلسردی را به همراه داشته باشد. از این رو باید از انجام برخی کار ها صرف نظر کنید و این چرخه های اشتباه را از بین ببرید. و در عوض رفتار های مناسب تری را جایگزین کنید. مواردی که در ادامه گفته می شود برای رابطه شما اسیب رسان هستند.

 

بی اعتنایی کردن:

طبق مطالعات مراکز مشاوره تهران بسیاری از زوجین زمانی که به اختلاف بر می خورند و توانایی حل آن را ندارند نسبت به همسر خود بی اعتنایی می کنند و با او صحبت نمی کنند و قهر می کنند و به عبارتی از آن شرایط فرار می کنند . اما این بی اعتنایی ها و عدم حل مشکلات شرایط را بد تر می کند . همه ی زوجین در زندگی مشترک خود و در خانواده بر سر بسیاری از مسائل دچار مشکل می شوند و وجود اختلافات کاملا طبیعی می باشد ولی آن چه که مهم است چگونگی مدیریت و حل کردن این اختلاف ها می باشد و بی اعتنایی کردن به مشکل در رابطه خشم همسر را بیشتر خواهد کرد و حتی در صورت آرام شدن به دلیل حل نشدن مشکل مدتی دیگر دوباره تکرار شده و شرایط دشوار تری را به وجود خواهد آورد . چنین مواردی در نهایت منجر به ازدواج و رابطه ی ناشاد و بدون صمیمیت می شود و حتی طلاق و جدایی را در طولانی مدت به وجود خواهد آورد .

 

دروغ گفتن :

فردی که مسائل مهم زندگی اش را از شما پنهان کرده باشد و درباره ی آن ها به شما دروغ گفته باشد فرد مناسبی نیستند زیرا که صداقت و اعتماد از موارد مهمی هستند که در هر ازدواجی باید وجود داشته باشد و زندگی مشترک بدون آن ها پایدار نخواهد بود . روانشناس خوب می گوید برای این که بتوانید رابطه ای بر پایه ی اعتماد که از پایه های اصلی هر رابطه ای است داشته باشید صداقت را قراموش نکنید و از دروغ گویی دوری کنید.


زبان زهرآلود:

کلمات و گفتگوهای زهرآگین، دردناک و مخرب اند و حتی می توانند به مقدار زیادی اعصاب انسان را به هم بریزند عبارت های خصمانه برای مدت طولانی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و زخم های عمیقی ممکن است که برای فرد ایجاد کند. افراد معمولا به دلایل گوناگون حرف های زشت و خصمانه به دیگران می زنند . مراکز مشاوره تهران تاکید می کند هیچ کس دوست ندارد که زبان زهراگین بشنود و برای همه ناراحت کننده ایت. دلیل نیش کلام آن ها هر چه که باشد زمانی که شما قربانی کلام زهر آن ها قرار می گیرید دیگر دلیل و توجیه برایتان مهم نخواهد بود و تنها چیزی که حس می کنید ضربه دردناک به خودتان است. گاه بر زبان آوردن عبارت های زهرآگین نه به نیت آزار دیگران بلکه صرفا از روی نادانی صورت می گیرد و یا فرد گوینده فکر می کند چیزی که گفته است خنده دار و جالب است در حالی که در اصل پس از بیان اظهارات در نظر دیگران بد جلوه می کنند . هر چند در مجموع ممکن است که افراد بدون قصد رنجادن دیگران این گونه سخن می گویند ولی اگر بیش از حد مورد لطمه قرار بگیرید و آسیب ببینید باید در رابطه خود تجدید نظر کنید. 

درگیر شدن با افکار منفی:

اجتناب تجربه ای زمانی اتفاق می افتد که احساسی داریم که دوستش نداریم یا فکری می کنیم که آزارمان می دهد و کارهایی می کنیم تا این افکار و احساسات را از بین ببریم. بهترین مشاور ازدواج می گوید تصور کنید که در حال انجام کاری هستید و ناگهان احساس اضطراب می کنید. اضطراب نا خوشایند است زیرا ضربان قلبتان تند می شود، عرق می کنید و نفس هایتان نا منظم می شود. و بهترین کار این به نظر می رسد که احساس نا خوشایند و افکار همراه آن را متوقف کنید. برای این کار شاید موقعیتی که باعث اضطراب شده را ترک کنید و می بینید که این کار در بسیاری از موارد دیگر نیز نتیجه بخش است. روانشناس خوب در این زمینه اشاره می کند که هیجان های زیادی هستند که می خواهید از آن ها احتناب کنید مانند ترس، غم، دردو .... و همچنین افکاری در مورد شکست خوردن و تحقیر شدن. ولی در زندگی همواره با موقعیت هایی رو به رو می شویم که این هیجان های منفی را تجربه می کنیم. و همواره از اطرافمان می شنویم که زندگی ایده آل زمانی است که شاد باشیم اما این واقعیت ندارد. رابطه ی خوب ربطی به شاد بودن ندارد. و هدف این است که همه ی هیجان های انسانی را در درون رابطه تجربه کنیم و رابطه حتی در چنین شرایطی کار امد باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با بهترین مشاور ازدواج در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.