مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه می توانیم زندگی زناشویی زیبا تری داشته باشیم؟مرکز مشاوره چه مواردی را تاکید می کند؟

 برای داشتن زندگی زناشویی زیبا تر و با کیفیت تر رعایت کردن مواردی که توسط مشاوران مرکز مشاوره مطرح شده است ، تاثیر گذار خواهد بود موارد گفته شده شامل :

برای داشتن زندگی زناشویی زیبا تر و با کیفیت تر رعایت کردن مواردی که توسط مشاوران مرکز مشاوره مطرح شده است ، تاثیر گذار خواهد بود موارد گفته شده شامل :

متقابل و برابری اجتماعی :

مشاور قبل ازدواج به متقابل و برابری اجتماعی تاکید دارد . نا برابری طرفین در زندگی مشترک معنا ندارد و روابط زمانی پایدار خواهد بود که در آن احترام متقابل وجود داشته باشد و همچنین افراد دیگری را با خود برابر بدانند در صورتی که این احترام متقابل رعایت نشود طرفین احساس بی ارزشی و عجز خواهند کرد و عصبانیت را نیز در پی خواهد داشت .

داشتن ارتباط اثر بخش :

رمز روابط پایدار ، ارتباط اثر بخش می باشد به عبارتی ارتباط محترمانه و مهارت های گوش دادن می تواند صمیمیت در خانواده و به ویژه زوجین را به همراه داشته باشد . نداشتن مهارت های لازم برای داشتن ارتباط  خوب نیز می تواند احساس بی ارزشی و ناکامی و عصبانیت را ایجاد کند .

با بیان نیاز هایمان زندگی زیبا تری خواهیم داشت .

روانشناس خانواده بیان می کند که گفت و گو زمانی که نیاز های خود را به زبانی واضح و روشن بیان کنیم مفید خواهد بود . قبل از هر چیزی باید بتوانیم آن چه را دوست داریم به خوبی توضیح دهیم . متاسفانه افراد اغلب درباره ی آن چه که دوست دارند توانایی صحبت کردن ندارند ولی درباره ی آن چه که دوست ندارند به راحتی سخن می گویند . باید بدانیم که باید آن چه را که می خواهیم صادقانه و همراه با کلماتی واضح و دور از ابهام و گنگ بودن بیان کنیم .

قابلیت انطباق:

هنر به کار انداختن توجه و واکنش نشان دادن به چیزی است که متوجه آن می شوید . قابلیت انطباق به شکار کردن سرنخ های کلامی و غیر کلامی مانند خندیدن ، سرخ شدن ، ناخن جویدن ، لکنت زبان که نشان دهنده ی حالت عاطفی و ذهنی فرد دیگر هستند . مربوط می شود . به طوری که بتوانید شیوه ی ارتباطی خود را با شیوه ی ارتباطی فرد دیگر منطبق کنید و خودتان را با آن ها وقف دهید . اگر بی توجه باشید ، بدون این که تفکرات یا احساسات واقعی فرد دیگر را شناخته باشید ، به دام تصورات یا نتیجه گیری های سریع می افتید . اگر که نتوانید شیوه ی ارتباطی مشترکی را با طرف مقابل پی ریزی کنید ، تقاهم از بین خواهد رفت مشاور قبل ازدواج در مرکز مشاوره تاکید می کند که

همسر خود را بی اهمیت جلوه ندهید .

هر فردی باید همسری مهربان ، مودب و ملاحظه کاری باشد . ما همگی افرادی فراموش کار هستیم و بعد از مدت زمان ، همه چیز را فراموش می کنیم و به راحتی تمام خوبی ها و مهربانی های کوچک و بزرگ را که همسرمان برای ما انجام داده فراموش می کنیم و یا اگر فراموش نکنیم به شخص متوقع تبدیل می شویم که فکر می کنیم آن کار ها بخشی از وظایف همسرمان بوده است . وقتی رابطه به این نقطه برسد ، انتظار جایگزین قدردانی و تشکر می شود و در نتیجه ی فاصله ی همسران روز به روز بیشتر می شود .

منظور واقعی خود را بگویید .

طبق نظر روانشناس خانواده اغلب زوج ها از گفتن نه به همسر شان می ترسند .  زنان می ترسند که شوهرشان با شنیدن نه عصبانی و یا دلخور شوند و علاقه ای که به آن ها دارد کاهش یابد ، اگر مردی به همسرش نه بگوید می ترسد که مبادا همسرش نا امید یا افسرده شود  و یا از احساس خطا یا کوتاهی عمل رنج ببرد . اما زن و شوهر باید به درستی نظر خود را بگویند و از گفتن نه واهمه نداشته باشند ، صداقت بین دو طرف افزایش می یاد و اعتماد و اطمینان شکل می گیرد .

صداقت:

زمانی که زوجین نسبت به یکدیگر صادق بانشد و به طور کامل به یکدیگر اعتماد داشته باشند و آن را در زندگی مشترک خود همواره مراعات کنند خودشان از جریان بیشتر صمیمیت در زندگیاشان مطلع خواهند شد و تاثیر مثبت آن را به وضوح خواهند دید. وقتی که اعتماد و صداقت در زندگی مشترک در جریان باشد در هر لحظه آرامش را تجربه خواهند کرد و این برای هر دو فرد بسیار لذت بخش خواهد بود . اما اگر غیر از این باشد زندگی همواره با تنش ، اضطراب و استرس ، ناراحتی و داشتن احسااست و افکار منفی همراه خواهد بود . یک همسر صادق هیچ قسمتی از شخصیت خود را پنهان نخواهد کرد و این طور نخواهد بود که برای دفاع از خود فقط چیز هایی را بگوید که شما دوست دارید بشنوید.

برای این که بتوانیم رابطه سالمی با اطرافیان داشته باشیم نیاز به عشق، توجه، هم دلی، احترام، محبت، درک و راهنمایی داریم. این نیازها بایستی در خانواده و هم سالان برآورده شود به این منظور از مشاور قبل ازدواج راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.