مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

ارکان شکل گیری روابط پایدار بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی چیست؟

 

آغاز زندگی مشترک همراه با اتفاقات شیرینی مانند ماه عسل است.   آغاز زندگی مشترک همراه با اتفاقات شیرینی مانند ماه عسل است. بیشتر افراد فکر می کنند که قرار است بقیه ی زندگی مشترکشان به همین شیرینی باشد ولی باید گفت که سخت در اشتباه هستند بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی  واقعیت زندگی سرشار از فراز و نشیب ها و مشکلات و خوشی هاست که همین باعث زیبایی زندگی می شود و نمی توان جلوی بسیاری از آن ها را گرفت. برای گذر از مشکلات زندگی و داشتن رابطه سالم و مستحکم موارد زیر ضروری است که می توانید بر اساس همه مشکلاتی که هستند رابطه خوبی را در کنار هم داشته باشید.

اول) قدردان همسرتان باشید.

معمولا زمانی که مدتی از زندگی مشترک افراد می گذرد دیگر نحوه ابراز احساس آن ها به یکدیگر فرق می کند و رفتارهای زوجین با هم به عادت های روزانه در بیشتر مواقع خالی از احساس بدل می شود. و این زنگ خطری در زندگی مشترک است زیرا که زوجینی که به طلاق روی آورده اند و یا خیانت را تجربه کرده اند به خاطر شاکی بودن از بی احساسی و بی عاطفگی همسرشان است. به همین دلیل سعی کنید که در رابطه عاطفی خود با همسرتان همواره احساسمثبت ، عشق و محبتتان را به طرف مقابل بیان کنید و به خاطر وجود همسرتان در زندگی تان قدردان باشید و این را در رفتارهای خود نشان دهید. قدر دانی از همسرتان برای هر کاری و بهانه های کوچک و بزرگ سبب تقویت رابطه و بهتر شدن رابطه تان خواهد شد.

دوم) قدردان جزییات زندگی باشید.

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج در بیشتر مواقع شاهد این هستیم که زوجین در مسائل روزمره شان دائما در ال بر شمردن وظایف و کارهایی هستند که انجام می دهند و در کلام و صحبت با همسرشان کارهای خود را به رخ کشیده و به گونه ای نشان می دهند که گویا بیشتر بار کار ها بر عهده ی آن هاست. ولی این رفتار اشتباه بوده و به مرور زمان سبب حس دلزدگی در همسران خواهد شد.

همواره باید به یاد داشته باشید که در هر لحظه از زندگی مشترک قدردان کارهای مثبت همسرتان باشید و همواره به او نشان دهید که متوجه زحمات کارهایش هستید و بدانید که این کار باعث بهتر شدن رابطه تان خواهد شد و آتش عشق را شله ور نگه خواهد داشت.

سوم)صادق باشید.

همواره مسائل و مشکلاتی در مسیر زندگی وجود خواهد داشت. مشکلات مالی، کاری، ذهنی و روانی و جسمی ناشی از تنش های اجتماعی پیرامون و مسائلی از این قبیل در زندگی مشترک برای فرد پیش می آید. سعی کنید همواره تحت هر شرایطی در مورد مسائل روی داده با همسرتان صحبت کنید و هیچ وقت پنهان کاری نکید زیرا که پنهان کاری در زندگی مشترک باعث ایجاد حس بی اعتمادی در همسر می شود و و بدانید که در هر شرایطی صداقت باعث نزدیکی و دلگرمی در رابطه زوجین می شود.

جهارم)آراسته باشید.

زوجین در اوایل آشنایی بسیار نگران ظاهر و پوشش خود هستند و بسیار به آن اهمیت می دهند و سعی می کنند بهترین لباس هایشان را بپوشند و بهترین عطر ها را بزنند و زیبا به نظر برسند. اما بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک به آراستگی و شیک پوشی دقت نمی کنند و این بتعث کاهش جذابیت و علاقه مندی میان زوجین می شود و همواره باید سعی کنید که آراسه و تمیز باشید و به بهداشت فردی نیز اهمیت بدهید.

پنجم) حامی هم باشید.

افراد به غیر از زندگی مشترک دغدغه ها و گرفتاری های زیادی دارند پس همواره سعی کنید حال همسرتان را جویا باشید و به او یادآوری کنید که به یادش هستید و عشقتان را به او ثابت کنید و سعی کنید که در هر شرایطی حمایت های لازم را برای همدیگر انجام دهید.

ششم) ارتباط کلامی مناسبی داشته باشید.

در بیشتر مواقع زوجین در هنگام دعوا و مشاجره از جملاتی استفاده می کنند که به دلیل انتقاد و مقایسه و شرزنش و یا عیب جویی و تحقیر آثار تخریب فراوانی در رابطه به جای می گذارد و مانند تیری زهرآگین در قلب فرد فرو می رود. همواره در هر شرایطی خصوصا در شرایط بحرانی مراقب کلام و حرف هایی که می زنید باشید زیرا که این جرف ها ممکن است اثرات بلند مدت و جبران ناپذیری به جا بگذارد. سعی کنید که مثبت صحبت کنید و در هنگام جر و بحث آرامش خود را حفظ کنید و در رابطه زناشویی به دنبال حق نگردید و تمام اولویت خود را بر این حفظ کنید که احترام و علاقه به همسرتان مهم باشد. زمانی که می بینید روی عصبانیت خود کنترل ندارید و رابطه تان به سمت صحبت های منفی پیش می رود بحث را به زمانی موکول کنید که آرام هستید و توانایی صحبنت منطقی و آرام را دارید.

 

هفتم) احساسات همدیگر را در نظر داشته باشید.

همه ی افراد ممکن است که به دلیل دغدغه های روزانه دچار تنش روانی، فشارهای کاری و فیزیکی شوند و کنترل خود را از دست بدهند و زوجین باد تلاش کنند که در هر شرایطی کنار یکدیگر باشند و بدلنند که این شرایط همیشگی نیست و باید با عشق، مهربانی و گذشت در کنار یکدیگر حس آرامش و آسایش را در زندگی ایجاد کنند .

هشتم) با یکدیگر صمیمی باشید.

سعی کنید که در هر شرایط با هم دیگر صمیمی باشید و با در آغوش گرفتن، بوسیدن و صحبت کردن و گوش دادن به سخنان یکدیگر این صمیمیت را به همدیگر نشان دهید. مواردی که گفتیم برای حفظ صمیمیت و نزدیکی بسیار تاثیر گذار هستند.

همانطو که می دانید زندگی مشترک دارای پستی و بلندی های زیادی است که برای عبور موفقیت آمیز از آن ها نیازمند مدیریت مناسب است. برای این که بتوانید رابطه ای پایدار داشته باشید باید در مهارت های زناشویی آگاهی کامل داشته باشید و به صورت پایدار آن ها را در زندگی تان انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره خوب در ارتباط باشید.

نویسنده:پریاموسوی

 تلفن : 22593216 –

22795735

 آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.