مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

جوانان امروزی با چه مشکلاتی درگیر هستند؟

جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم وارد دنیای جدید شده است و مشکلات منحصر به فرد خود را دارد که موجب ایجاد نگرانی های جدید و جدی، برای جوانان شده است و آنها را تحت تاثیر قرار داده است. 

جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم وارد دنیای جدید شده است و مشکلات منحصر به فرد خود را دارد که موجب ایجاد نگرانی های جدید و جدی، برای جوانان شده است و آنها را تحت تاثیر قرار داده است. البته که برخی از مسائل همیشه وجود داشته است، اما موانع جدید، در چشمان عموم بسیار بیشتر از قبل شده است و براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده و تحقیقات،  مسئولیت های یک جوان، نسبت به آینده و آن چه مطلوبش است بسیار فراتر و چشم گیر تر از گذشته است. به علت مهم بودن این موضوع، قصد داریم تا به "ده" مورد از شایع ترین مشکلات جوانان در عصر مدرن بپردازیم، پس اگر شما نیز یک فرد جوان با آرزو ها و خواسته های زیاد هستید یا اینکه والدی هستید که دغدغه فرزند و زندگی او را دارد، این مقاله می تواند برای شما سودمند باشد، پس پیشنهاد میکنم، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خانواده های تک والد

از دهه 1950، تعداد خانوارهای تک والدی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه 14 میلیون خانواده تک والدینی، مسئول 28 میلیون کودک هستند. تربیت فرزند به خودی خود به اندازه کافی دشوار است، فرقی نمی کند خانه تک والدین باشد یا نه، به خصوص با شرایط سخت اقتصادی و همین موضوع موجب شده است که موقعیت برای جوانان امروزی را سخت کرده است. مورد مهمی که بسیار در جوامع امروزی دیده می شود، مسئولیت بیش از حدی است که جوانان احساس می کنند.

سوء مصرف مواد مخدر/الکل

مواقعی در تاریخ وجود داشته است که هر بازیگر در یک فیلم با سیگاری در دست به تصویر کشیده می‌شود، زیرا سیگار کشیدن جذاب تلقی می‌شد. امروزه حدود 21 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی مصرف مواد مخدر و 41 درصد مصرف الکل را گزارش می‌کنند. متاسفانه خیلی اوقات باور های اشتباه موجب می شود که یک جوان، برای کسب محبوبیت و پذیرفته شدن، دست به کاری بزند که برای او مضر است.

رشد خیلی سریع

زمانی بود که بچه ها از بچه بودن لذت می بردند. اما امروزه مشاور روانشناس می گوید که حتی در سنین اولیه، برخی از کودکان در فعالیت‌های بزرگسالان شرکت می‌کنند که عواقب جدی دارد. در بسیاری از نقاط جهان، کودکان درگیر فعالیت های اقتصادی هستند و بار مسئولیت خانواده های خود را به دوش می کشند. متاسفانه خیلی اوقات، والدین قبل از اینکه دارای سلامت روان باشند، صاحب فرزند می شوند و کودک را متحمل درد هایی می کنند که فراتر از سن او است.

خشونت در مدارس

مدارس نقش عمده‌ای در شکل‌گیری پایه‌های جوان برای ساختن زندگی دارند و منطقی است انتظار داشته باشیم که مکان‌های یادگیری امن باشد. متأسفانه، همیشه اینطور نیست، زیرا در بسیاری از موارد، مدارس می توانند به «مناطق جنگی» تبدیل شوند. در دهه گذشته 284 کودک به دلیل خشونت در مدرسه به قتل رسیدند که اینها شامل، تیراندازی، چاقوکشی، دعوا و خودکشی بودند.

مدیریت استرس و زمان

مدیریت فشار ایجاد شده برای موفقیت در هر زمینه ای از زندگی و یافتن زمان برای انجام همه آن کارهای عظیم و فراوان، به نظر یکی از بزرگترین چالش های پیش روی جوانان امروزی است. از جوانان انتظار می رود که موفق باشند، اما تعداد کمی از آنها از مدیریت زمان موثر آگاه هستند.

مسائل سیاسی و اجتماعی

درک آنچه در سراسر جهان می گذرد و یافتن نظر خود در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی چالش بزرگی برای جوانان است که در تلاش برای تمایز بین منابع خبری "خوب" و "بد" هستند و راه خود را در گل و لای دنیای امروز پیدا می کنند. .

مادی گرایی

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره ازدواج و تحقیقات، ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مادی‌گرایی را ترویج می‌کند و به جوانان آموزش داده می‌شود که موفقیت و شادی در زندگی را بر اساس تعداد چیزهایی که دارند اندازه‌گیری کنند. نگاه مادی گرایانه به زندگی می تواند منجر به نارضایتی زمانی شود و موجب شود که فرد فکر کند که کافی نیست و این موضوع به شدت بر زندگی فرد تأثیر منفی می گذارد.

چاقی

اعداد اخیر نشان می دهد که کودکان و جوانان بیشتر از حد تعادل؛ به ویژه در ایالات متحده چاق می شوند. این بیشتر به این دلیل است که آنها ترجیح می دهند زمان بیشتری را جلوی تلویزیون یا لپ تاپ بگذرانند و زمان کافی برای ورزش و داشتن یک سبک زندگی سالم را نداشته باشند.

نابرابری آموزشی

به نظر می رسد گروه های مختلف جوانان، دسترسی نابرابر به آموزش مناسب را دارند و در سراسر جهان تلاش های مستمری برای اصلاح آموزش در همه سطوح صورت گرفته است. با این حال، با توجه به اطلاعات بدست آمده از  نابرابری جهانی در آموزش، بیش از 25٪ از کودکان در سراسر جهان هرگز به مدرسه ابتدایی نرفته اند.

تغییر اقتصاد

در جامعه امروزی، بازارهای باز و جهانی؛ منجر به اخراج کارگران و برون سپاری کار به کشورهایی می شود که ارزان تر است. این کار یافتن شغل را برای جوانان دشوارتر می کند و زندگی مشکل ساز جوانان را بیشتر پیچیده می کند. طبیعتا یکی از مهم ترین وسایلی که موجب احساس شادی و ارزشمندی در افراد می شود، کارکردن و دریافت دستمزد است که متاسفانه نبود کار، آسیبی بسیاری بر این حس ارزشمندی وارد کرده است.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در زیمنه مشکلات جوانان امروزی به شما کمک کرده باشد. همانطور که گفته شد، شرایط امروز جامعه، سخت شده است و جوانان فشار بسیاری را بر شانه های خود احساس می کنند، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نورف می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.