مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چهار اصل اساسی که براساس مشاوره ازدواج موجب ایجاد یک رابطه عاطفی مداوم می شود!

عشق و احساس تعلق، یکی از مهم ترین نیازهای هر انسان سالم است و اگر این موضوع، شما را به خود مشغول کرده است، بدانید که کاملا یک موضوع طبیعی است. عشق آن چیزی است که آدمی را زنده و پویا می کند و موجب می شود تا آدمی به بهترین نسخه از زندگی خودش تبدیل شود.

   

 عشق و احساس تعلق، یکی از مهم ترین نیازهای هر انسان سالم است و اگر این موضوع، شما را به خود مشغول کرده است، بدانید که کاملا یک موضوع طبیعی است. عشق آن چیزی است که آدمی را زنده و پویا می کند و موجب می شود تا آدمی به بهترین نسخه از زندگی خودش تبدیل شود.  با تمام این تفاسیر و اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی و تحقیقات، عشق نیز پیچیده و گیج کننده است و اکثر اوقات، روابط چالش برانگیز هستند و به ندرت ساده می باشند. سوال اساسی این است که در رابطه خود، به خصوص در روابط عاشقانه؛ چگونه از عشق در زندگی خود بهترین استفاده را ببریم؟ با یادگیری و تلاش می توانیم خود را به بهترین پارتنری که می توانیم باشیم تبدیل کنیم. برای این منظور و به علت مهم بودن این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا به برخی از بهترین توصیه‌ها برای داشتن یک رابطه خوب برای زوج‌ها بپردازیم، پس پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راه های زیادی برای داشتن یک داستان عاشقانه موفق وجود دارد و می توان گفت که هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. با این حال، بسیاری از روانشناسان، متخصصان مشاوره ازدواج و حتی فیلسوفان بیشتر زندگی خود را وقف اکتشاف عمیق در مورد عشق واقعی و چگونگی یافتن و حفظ آن کرده اند. به همین دلیل ما می توانیم، مسیر یادگیری را کوتاه تر کنیم و به این متخصصان تکیه کنیم تا بدانیم که برای داشتن و ساختن یک رابطه خوب، چه کارهایی را باید انجام داد. در ادامه به بررسی چند اصل اساسی و تاثیر گذار می پردازیم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

یک) هر روز عشق خود را ابراز کنید.

تمام تلاش تان را بکنید که شریک زندگی خود را به شکلی که نیاز به دوست داشته شدن دارد، دوست داشته باشید. شریک زندگی شما باید بداند که شما او را دوست دارید و برای او ارزش قائل هستید. شادترین زوج ها هر روز این را به یکدیگر ابراز می کنند. روابطی که در آن افراد هر دو احساس امنیت و احترام می کنند، روابطی هستند که افراد می توانند در آنها شکوفا شوند. در چنین رابطه ای به اندازه کافی احساس امنیت می کنید که ریسک کنید، آسیب پذیر باشید و به بهترین نسخه از خود تبدیل شوید و این عالی است. این وظیفه هر دو طرف است که به یکدیگر ابراز عشق کنند و یاد بگیرند که چگونه این کار را به گونه ای انجام دهند که شریک زندگی شان احساس دوست داشتنی بودن، کند و کلید این کار، درک زبان عشق شریک زندگی خود است.

دو) گذراندن زمان با کیفیت را اولویت قرار دهید!

بدون شک، یکی از کلیدهای یک رابطه موفق، گذراندن وقت و برقراری یک ارتباط واقعی است. این موضوع، چیزی بیش از برنامه‌ریزی منظم قرار ملاقاتهای مکرر است اما آن چیزی که مد نظر ماست، کیفیت است نه کمیت!  آنچه مهم است، این است که هم شما و هم شریک زندگی تان احساس می کنید در حال انجام کاری هستید که به شما امکان می دهد به طور واقعی با هم ارتباط برقرار کنید. این ممکن است چیزی باشد که باید برای آن، اولویت بندی و برنامه ریزی کنید، به خصوص اگر بچه دارید یا برنامه های شلوغی دارید. زمان با کیفیت معمولاً اتفاق نمی افتد، اما وقتی تلاش می کنید آن را در هفته خود بگنجانید، متوجه خواهید شد که تفاوت زیادی در رابطه شما ایجاد می کند. زمان با کیفیت لازم نیست طولانی یا پیچیده باشد: می تواند به آسانی به اشتراک گذاشتن یک فنجان قهوه با هم، برای چند دقیقه آرام، هر روز صبح باشد.

سه ) سازگاری مهم است اما عمل مهم تر است.

سازگاری بخش بزرگی از انتخاب شریک زندگی شما است و در حالی که مطمئناً مهم است که فردی را انتخاب کنید که با او سازگار هستید، چیزهای بسیار بیشتری در این مورد وجود دارد. روابط شادی را می توان بین افرادی ایجاد کرد که لزوماً روی کاغذ سازگار نیستند، اما هر روز تلاش زیادی برای درک یکدیگر، برقراری ارتباط واضح و تلاش برای برآوردن نیازهای یکدیگر انجام می دهند. تلاش، حیاتی ترین اصل برای به نتیجه رساندن یک رابطه است.  براساس نظر و نگاه مشاوره خانواده و مطالعات ، سازگاری بسیار فراتر از اشتراک گذاری علایق یا نظرات مشابه است بلکه به اشتراک گذاشتن ارزش‌های یکسان چیزی است که بیشتر به سازگاری رابطه اشاره می‌کند، زیرا هر دوی شما از دیدگاه‌های بسیار مشابهی به رابطه و زندگی نزدیک می‌شوید. نزدیک بودن ارزشها، باعث می شود که از بسیاری جهات، همه چیز برای شما راحت تر پیش برود. در نهایت، سازگاری فقط یک کلمه است. آنچه بیش از همه مهم است این است که شریک مناسب را انتخاب کنید و خودتان شریک مناسبی باشید.

دو) مسئولیت نیازهای خود را بپذیرید!

طبیعتا  باید به دنبال حمایت، تشویق و کمک به پارتنر عاطفی خود باشیم. نیازهایی وجود دارد که زوجین از یکدیگر انتظار دارند که آنها را برآورده کنند. به همین علت، بسیار آسان است که در دامی بیفتیم که بخواهیم پارتنر مان تمام نیازهای ما را برآورده کند و به دنبال فردی هستیم که مانند یک ابر قدرت تمام مسائل مربوط به ما را حل و فصل کند. اما حقیقت این است که همه ما در قبال خودمان مسئول هستیم: احساسات، اعمال، ارزش خود و غیره. درک این واقعیت که باید مسئولیت خود را بر عهده بگیریم، کار بالغانه ای است که باید انجام دهیم تا تشخیص دهیم که ما مسئول احساسات خود هستیم. این به ما کمک می‌کند از نگاه کردن به شریک زندگی‌مان برای «رفع» نیاز های خود اجتناب کنیم، و به ما کمک می‌کند از بازی سرزنش، خودداری کنیم.

سخن پایانی:

اگر شما نیز به فکر بهبود رابطه عاطفی خود هستید و تمایل دارید که یک رابطه عاشقانه خوب و مطلوب داشته باشید، یکی از بهترین کارها مراجعه به یک مرکز روانشناسی مانند مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای، آماده همراهی و کمک به شما عزیزان است. این را بدانید که رابطه خوب ساختنی است و یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی، داشتن روابط انسانی است و اگر این موضوع دغدغه شما است، به خود ببالید و با کمک یک درمانگر، شرایط را برای خود آسانتر کنید.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.