مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

13 نشانه که براساس نظر مشاور روانشناس نشان می دهد که تراپی شما جواب داده است!

طبیعی است که هر انسانی در زندگی با موانع و مشکلات منحصر به فرد خود، روبرو شده و این ضربه ها احتمالا به او آسیب زده اند.   طبیعی است که هر انسانی در زندگی با موانع و مشکلات منحصر به فرد خود، روبرو شده و این ضربه ها احتمالا به او آسیب زده اند. به همین دلیل انجام کار تراپی و ملاقات با روانشناس، از وظایف مهمی است که هر فردی باید آن را پیگیری کند. براساس نظر فروید و مشاور روانشناس هیچ انسانی از کودکی گذر نمی کند مگر اینکه آسیب ها و ضربه هایی دیده باشد. برای اینکه بتوان بزرگسالی بهتری داشت؛ باید توانست تا با دردهای کودکی روبرو شد و در جهت بهبود خود قدم برداشت. اگر هم اکنون در حال تراپی هستید اما نمی دانید که درمان شما مفید بوده است یا خیر، در ادامه به بررسی 13 نشانه می پردازیم که تواند برای شما همچون راهنمایی عمل کند که نسبت به خود دیدی واضح و روشن پیدا کنید. اگر این موضوع برای شما مهم است پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطب همراه ما باشید تا بتوانید حتی شده  یک قدم به سمت خوشحالی واقعی قدم بردارید.

یک) با خود صادق هستید

دو) مسئولیت کلمات و اعمال خودتان را به عهده می گیرید: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در اتاق درمان اتفاق می افتد مسئولیت پذیری است. یک انسان بالغ، مسئولیت رفتار و اعمال خود را می پذیرید و می داند تنها کسی که این مسئولیت را برعهده دارد خود اوست نه دوستان و آشنایان!

سه) به دنبال این هستید که ببینید چه چیزی دوست دارید و به چه چیزی نیاز دارید؟ خود دوستی یکی از مفاهیمی است که در طول درمان، انسانها با آن روبرو می شوند. خیلی اوقات افرادی که به  درمانگر مراجعه می کنند به این دلیل است که به جای خود دوستی، درگیر خود تخریبی هستند.

چهار) برای خود و دیگران، حد و مرز تعیین می کنید: از نشانه های یک انسان بالغ این است که برای خود و دیگران حد و مرز می گذارد و از ویژگی های مهم برای رسیدن به موفقیت؛ همین خود تنظیمی می باشد.

پنج) زمانی که اشتباهی می کنید به دنبال جبران و عشق ورزی هستید: همانطور که گفته شد، یک انسان سالم؛ مسئولیت رفتار و اعمال خود را می پذیرید و می داند که اگر اشتباهی رخ داده است، خود او مسبب آن مشکل است؛ نه دیگران! پس در جهت دلجویی قدم بر می دارد.

شش) دست از اصلاح و تربیت دیگران بر میدارید و به سمت رشد شخصی خودتان قدم بر می دارید: یک انسان سالم براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده می داند که قرار نیست زمان خود را صرف اصلاح و تربیت دیگران کند چرا که اینگونه در راهی قدم برمیدارد که هیچ پایانی ندارد. ما تنها می توانیم خودمان را کنترل کنم، نه هیچ شخص دیگری را!

هفت) به خود اجازه می دهید تا با خود حقیقی تان روبرو شوید و واقعا تلاش کنید برای آن کسی که می خواهید بشوید: خیلی اوقات افراد به علت رفتار و واکنش نادرست دیگران با او، خود را فراموش میکنند و فکر می کنند آنگونه که باید باشند نیستند پس روز به روز از خود دورتر و دورتر می شوند. یکی از اهداف مهم در درمان این است که خود را جدا از دیگران تعریف کنیم و بدانیم هر انسانی دارای هویت مستقلی است که می تواند منحصر به فرد باشد نه اینکه خوب یا بد باشد.

هشت) با خودتان با احترام و شفقت برخورد می کنید: هر انسانی لایق مهر و محبت است و تنها با ابراز عشق است که می توان رویید و ریشه داد.

نه) به احساسات و تجربیات شخصی خودتان اعتبار می دهید: شما ارزشمند هستید و اصلا مهم نیست که مراقبان اولیه شما، چگونه برخورد کرده است و چه صفاتی را به شما نسبت داده اند.

ده) تلاش می کنید تا خودتان را بپذیرید: این موضوع نیز چندین بار در بالا توضیح داده شده است که پذیرفتن خود و مهم نبودن دیگاه دیگران نسبت به ما، مهم ترین قدمی است که می توانیم برای خود و موفقیت مان برداریم.

یازده) خود را میبخشید: طبیعتا هر انسانی براساس نظر و دیدگاه مشاوره ازدواج در زندگی کارهایی انجام داده است که خود را بابت آنها سرزنش می کند اما با سرزنش کردن نمی توان کاری را پیش برد اما با ببخش و گذر کردن، می توان به جلو رفت و از زندگی لذت برد.

دوازده)  به خودتان برای تصمیم گیری اعتماد می کنید: شما برای زندگی کردن باید بپذیرید که دارای هویت مجزایی هستید و دارای افکار و باورهای منحضر به فرد خود هستید.

سیزده) دستاورها و تفاوت های خود را جشن می گیرید

سخن پایانی:

اگر بعد از خواندن این مقاله فکر می کنید که همچنان درمان نشده اید و فکر می کردید که این اتفاق افتاده است، به شما پیشنهاد می کنم حتما به یک درمانگر حرفه ای و حاذق مراجعه کنید و از درمان شدن لذت ببرید. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در این زمینه مطب روانشناسی انتخاب نو است که می تواند با داشتن درمانگران حرفه ای، در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. اگر این روزها احساسات ناراحت کننده، شما را از پای درآورده اند؛ بدانید که شاید این احساسات برای شما تازگی داشته باشند و برایتان عجیب باشند یا حتی فکر کنید که تنها شما درگیر چنین مسائلی هستید اما از نگاه یک روانشناس حاذق، هیچگاه اینگونه نیست، چراکه طبیعتا شما اولین مراجع او نیستید به همین دلیل به علم اعتماد کنید و اجازه دهید تا درمانگر به شما کمک کند. به خودت و درمانگرتان فرصت دهید و بگذارید تا زندگی را آنطوری که هست زیست کنید. در اتاق درمان با ترسها و آسیبهای خود روبرو شوید و زندگی خودتان را خودتان اداره کنید نه اینکه اجازه دهید ترسها و نگرانی ها شما را کنترل کنند. براساس نظر فروید؛ هیچ انسانی کودکی را پشت سر نمیگذارد مگراینکه آسیب دیده باشد. نگران نباشید چرا که مهم نیست شما در شرایط آرامی رشد کرده اید یا شرایط دلهره آوری، بلکه مهم این است که می خواهید با خود و شرایط تان چطور کنار بیایید و اوضاع را مدیریت کنید. شما همین که متولد شده اید برنده هستید، پس به خود سخت نگیرید و با جرات ادامه دهید.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن: 22593216  22795735 

آدرس: قیطریه  بلوار کاوه جنوب  نرسیده به خیابان دولت  نبش کوچه اخلاقی غربی  پلاک 29  طبقه3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.