مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

بررسی 4 راهکار طبق نظر بهترین مشاور خانواده برای اینکه در رابطه فرد صبوری باشید!

جمله معروفی است که می گوید؛ عشق صبور است و نقطه شروع یک رابطه محبت آمیز این است که بدانیم وقتی فرد دیگری انتظارات ما را برآورده نمی کند یا کارهایی را انجام می دهد که برای ما  آزاردهنده و آسیب زا است، اولین راهکار این است که بدانیم باید بی حوصلگی خود را کنار بگذاریم و صبر پیشه کنیم.

  

 جمله معروفی است که می گوید؛ عشق صبور است و نقطه شروع یک رابطه محبت آمیز این است که بدانیم وقتی فرد دیگری انتظارات ما را برآورده نمی کند یا کارهایی را انجام می دهد که برای ما  آزاردهنده و آسیب زا است، اولین راهکار این است که بدانیم باید بی حوصلگی خود را کنار بگذاریم و صبر پیشه کنیم. طبق نظر بهترین مشاورخانواده صبر توانایی انتظار نیست؛ بلکه این توانایی است که نگرش خوب خود را زمانی که منتظر هستیم حفظ کنیم. صبر از بسیاری جهات به معنای استقامت است.از طرف دیگر بی حوصلگی برای افرادی است که خودکنترلی ندارند. نویسنده بزرگی می گوید: "بی صبری می تواند افراد عاقل را وادار به انجام کارهای احمقانه کند." اگر شما نیز به دنبال راهکاری هستید که در زندگی مشترک صبر بیشتری را از خود نشان دهید، این مقاه می تواند به شما کمک کند. پس لطفا تا انتهای آن با ما همراه باشید.

یک) فعالانه به همسر خود گوش دهید:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خداوند ما را با دو گوش و یک دهان طراحی کرده است؟ هر همسری آرزوی لحظات واقعی در ارتباط را دارد. در واقع، زمانی که ما آنقدر مشغول باشیم که نتوانیم به حرف‌های همسرمان توجه کنیم، ازدواج‌ و رابطه عاطفی شکست می خورد و از بین می رود. زمانی که رو در روی همسر خود می نشینید و حرفهای او را گوش می دهید؛ این ارتباط موجب می شود تا با او ارتباط بیشتری برقرار کنید و بدون قضاوت و پیشداوری شنوای او باشید.

دو) عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید:

طبق اطلاعات بدست آمده از مشاوره ازدواج خوب و تحقیقات، گوش دادن غیرمتمرکز پیام  مهمی را دارد و می گوید آنچه که حواسمان را پرت می کند از هر چیزی که در ذهن همسرمان است مهم تر است. وقتی کسی با ما صحبت می‌کند، افکار، نظرات، امیدها، ترس‌ها یا احساسات خود را به اشتراک می‌گذارد و گوش دادن غیرمتمرکز ما می‌گوید، من چیزهای مهم‌تری برای فکر کردن دارم.گوش دادن متمرکز اولین قدم قدرتمند در پرورش صبر است. ما انتخاب می کنیم که عوامل حواس پرتی را کنار بگذاریم. ما مطمئن می‌شویم که در آن لحظه هر چیزی که بحث می‌کنیم اولویت اصلی ما باشد.تلفن شما می تواند صبر کند. بازی می تواند صبر کند.

 

سه) قبل از حرف زدن، فکر کنید:

ضرب المثل قدیمی می گوید: "مرگ و زندگی در قدرت زبان است". به این دلیل که زبان بسیار خطرناک است و باید قبل از صحبت کردن مراقب باشیم. در یک رابطه زناشویی، زبان ما می تواند با عشق صحبت کند یا آسیب های زیادی وارد کند .فقط به این دلیل که چیزی به ذهن شما می رسد به این معنی نیست که همه اطرافیان شما باید بدانند که به چه فکر می کنید! یک فرد صبور نه تنها به آنچه می خواهد بگوید بلکه زمان و مکان و نحوه بیان آن را نیز فکر می کند و آنها را در نظر می گیرد.

چهار) کلمات خود را بسنجید:

همانطور که یک کارمند فست فود سفارش شما را برای شما تکرار می کند تا مطمئن شود که آن را درست انجام داده است، شما و همسرتان هم تلاش کنید تا آنچیزی که شنیده اید و حس کرده اید را دوباره برای یکدیگر بازگو کنید.این تمرین نه تنها ما را مجبور می‌کند که در صحبت کردن صبر و حوصله داشته باشیم، بلکه ما را مجبور می‌کند قبل از پریدن به صحبت‌های همسرمان با دقت گوش دهیم. طبق نظر مشاور روانشناسان کلمات آنقدر قدرتمند هستند که مدیریت آنها کلید تغییر دائمی در ازدواج شما است. به همین دلیل است که یادگیری زبان بسیار مهم است. صبور بودن در صحبت کردن نیاز به خودکنترلی دارد.

 

سخن پایانی:

اگر شما پس از خواندن این مقاله متوجه شدید که نیاز به کمک دارید، یکی از بهترین و امن ترین کارها مراجعه به مراکز مشاوران و صحبت کردن با یک روانشناس  حاذق و کار بلد است. داشتن یک رابطه و ازدواج سالم؛ یکی از مهم ترین نیاز هایی است که هر فردی خواهان آن است. زندگی می تواند سراسر پیچ و خم باشد و در برابر ما تجربیاتی قرار دهد که شاید ابتدا سخت و دردناک باشند اما نکاتی باشند که برای ادامه زندگی به آنها نیاز داشته باشیم. اگر سختی ها به شما فشار می آورده اند؛ ناراحت و دلسرد نشوید و بدانید که انسانهای سالم و آگاه، از دیگران درخواست کمک می کنند و به خود اجازه می دهند تا هیجانات خود را ابراز کنند. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب که در این مورد می تواند به شما کمک کند، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حاذق و کارآمد، آمد کمک و همراهی با شما عزیزان است.

 

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.