مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چطور می توان به خواسته های خود در زندگی رسید؟

یکی از مهم ترین تکنیک ها و فعالانه وارد کردن خواسته هایی که در زندگی داریم، صادق بودن با خود و تجسم دقیق خواسته ها و اهداف است.

 


 یکی از مهم ترین تکنیک ها و فعالانه وارد کردن خواسته هایی که در زندگی داریم، صادق بودن با خود و تجسم دقیق خواسته ها و اهداف است. این یک فرآیند ساده است که در دسترس همگان است و براساس نظر مشاور روانشناس فقط کمی تمرین لازم است تا خود را از انفعال در بیاوریم و فعالانه به سمت خلق اهداف خود قدم برداریم. وقتی که قدرت تجسم را درک کردید و کارکرد آن را در زندگی روزمره دیدید؛ به ابزاری عادی تبدیل می شود که روزانه، ناهشیار و بدون توجه زیاد؛ از آن استفاده می کنید. در ادامه به مواردی می پردازیم که در این مورد می تواند به شما بسیار کمک کند.

یک) با اطمینان بدانید که چه می خواهید!

شاید به نظر ساده برسد و شما فکر کنید که این مورد آسان است اما اکثر مردم تنها می دانند که چه نمی خواهند تا اینکه بدانند چه چیزی می خواهند؟! پس برای اینکه این مرحله را با موفقیت طی کنید باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید؟ ممکن است برای اینکه ذهنتان باز شود، لازم باشد تا آنها را بنویسید؛. هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، بهتر است. برای مثال یکی از تکنیک هایی که در روانشناسی ازدواج به آن پرداخته می شود این است که برای اینکه ببینیم یک رابطه خوب از دید ما چه ویژگی هایی دارد می توانیم به برعکس این خواسته و هدف فکر کنیم و بگوییم که چجور رابطه ای را نمی خواهیم؟ این روش خوب است زیرا آنچه را که نمی خواهید را به شما یادآوری می کند، اما آشکار شدن و عملی شدن خواسته تنها زمانی اتفاق می افتد که دقیقاً دقیقاً آنچه را که می خواهید را مشخص کنید! بدانید که هر چه در مورد آنچه می خواهید واضح تر باشید، بیشتر می توانید آن را دریافت کنید!

دو) مستقیما آن چیزی که می خواهید که درخواست کنید تا دریافت کنید:

معمولاً افراد در طی روز هزاران فکر می کنند؛ از وعده غذایی بعدی تا اینکه چگونه پول بیشتری را بدست بیاورند؟ ذهن ما دائماً در میان خواسته های زودگذر و کوتاه مدت در رفت و آمد است و متاسفانه انرژی ذهنی، صرف اهداف اشتباهی میشود. متعهد شوید که هر روز برای خواسته واقعی خود کاری انجام دهید و انرژِی تان را صرف آن کار کنید. این کار موجب می شود که اعتماد شما به تحقق آن افزایش پیدا کند.

سه) خود را در آینده تجسم کنید:

حقیقت این است که مغز ما تفاوت بین واقعیت فیزیکی و یک فکر را نمی داند؛ پس چرا از آن استفاده نکنیم؟ اکنون که قدرت افکار خود را درک کرده اید، از آنها برای تجسم خود در آینده استفاده کنید. برای مثال از دید یک مشاوره خانواده خوب برای داشتن یک ارتباط عاطفی ایده آل اینگونه تمرین کنید و نوشتن را شروع کنید. بنویسید که  این شخص چگونه صبح از خواب بیدار می شود؟ چه عاداتی دارد؟ در مورد شما چطور فکر می کند؟ وقت خود را با چه کسانی می گذراند؟  اگر هم اکنون در شرایط سختی هستید, نامه ای به عنوان خود 2 سال بعدتان بنویسید و از شرایط که امروز هستید برایش بنویسید که چطور توانستید آن را مدیریت کنید.. تصور کنید 2 سال آینده هستید. روی تغییراتی که ایجاد کرده اید و اینکه چگونه آن تغییرات؛ شما را به فردی که اکنون هستید تبدیل کرده اند تمرکز کنید. این تمرین را آنقدر تکرار کنید تا هر سری احساسات و جزئیات بیشتری را نصیب خود کنید

چهار) مطابق با میل و خواسته خود حرکت کنید:

وقتی آنچه را که می خواهید واضح و روشن کنید و تصور کنید چه کسی خواهید شد، مراحل خود به خود برای شما آشکار می شوند. احساس گیر افتادن و ندانستن مراحل بعدی؛ نتیجه عدم وضوح است. همانطور که مراحل برای شما آشکار می شوند؛ مسیر رسیدن نیز خود به خود پیدا می شوند.

برای مثال بنویسید که صبح ساعت 6 از خواب بیدار میشوم. ابتدا پرده اتاق رو کنار می زنم و گوشی موبایل رو چک نمیکنم. بعد از آن صبحانه را آماده می کنم و دوش می گیرم و... با نوشتن می توانید خیلی خوب زندگی اتفاقات زندگی را با دستان خودتان رقم بزنید.

پنج) به تجسم روزانه خود متعهد باشید:

ما عموما عادت داریم آنچه را که نمی خواهیم به ذهن خود بگوییم، بنابراین برای تغییر این عادت باید ذهن خود را نسبت به این موضوع آگاه کنیم تا به آن عادت کند. اینجاست که تاکیدات و تجسم به ایجاد این عادت کمک می کند.

برای مثال Bob bowman دارنده مدال المپیک می گوید که ماه‌ها قبل از مسابقه، در حالت آرامش قرار می‌گرفته. او روزی دو ساعت در استخر تمرین ذهنی می کرده و خود را برنده میدان می دیده.

سخن پایانی:

با خود دلسوز و صبور باشید. وقت خود را صرف کارهایی کنید که مدتی است انجام نداده اید و از آن لذت ببرید. درابتدا منتظر نتایج بزرگ نباشید و بدانید که لذت بردن از فرایند است که موجب می شود تا موفقیت واقعی پدیدار شود نه تمرکز کردن بر نتایج پایانی! احساسات خود را دنبال کنید و کارهایی را انجام دهید که حال شما را خوب می کند. اگر هم دراین  مورد نیاز به کمک داشتید یکی از بهترین مراکز روانشناسی در ایران و شهر تهران؛ مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حاذق و کارآمد آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.