مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

آیا درست است که افراد متضاد جذب یکدیگر می‌شوند؟

بارها شنیده ایم که می گویند «مخالف ها جذب یکدیگر می شوند» و حتی افسانه ای قدیمی است که می گوید مانند آهنربا که قطب های متضاد چذب یکدیگر می شوند، در روابط عاشقانه نیز این اتفاق می افتد. بارها شنیده ایم که می گویند «مخالف ها جذب یکدیگر می شوند» و حتی افسانه ای قدیمی است که می گوید مانند آهنربا که قطب های متضاد چذب یکدیگر می شوند، در روابط عاشقانه نیز این اتفاق می افتد. در فیلم‌های عاشقانه زیاد دیده می شود که دختر خوب؛ جذب پسر بد می‌شود. یا اینکه فردی خجالتی مجذوب فردی صمیمی و اجتماعی می شود. البته که این مورد بر اساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی تنها محدود به روابط عاشقانه نیست و در سایر روابط اجتماعی نیز می توان این مورد را دید. در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چرا افرادی که به شدت با یکدیگر متفاوت هستند، جذب یکدیگر می‌شوند و اینکه آیا این باور درست است؟

چرا ذاتا جذب افرادی می شویم که با ما اختلاف زیادی دارند؟

ممکن است در ابتدا جذب اختلاف ها و تفاوت ها شوید؛ زیرا این تفاوتها؛ طرف مقابل را از دید شما تبدیل به فردی هیجان انگیز و مرموز میکند. پس از برخورد اولیه تفاوتهایی که با یکدیگر دارید؛ جذابیت شما دو نفر را به عنوان یک زوج افزایش می دهد. در ابتدای یک رابطه، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور قبل از ازدواج تفاوت ها ممکن است هنوز جذاب به نظر برسندو این موضوع به این دلیل است که هنوز زوجین به این نتیجه نرسیده اند که تفاوت ها مانعی در رابطه هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که بودن در چنین رابطه ای گرچه جذاب و غیرقابل پیش بینی است اما مسیر سخت و دشواری را پیش روی شما قرار می دهد.

مزایا و معایب داشتن رابطه با فردی که بسیار با ما فرق دارد:

اجازه دهید برای اینکه بهتر با این موضوع برخورد کنیم و آگاهی بیشتری نسبت به آن داشته باشیم؛ به مزایا و معایب چنین رابطه ای بپردازیم.

مزایا بودن با پارتنر متضاد با خود:

ممکن است یاد بگیرید که سازش کنید و سازگاری بیشتری نشان دهید.

فرصتی است تا یاد بگیرید که چگونه صبورتر و همراه تر باشید.

به شما فرصت بیشتری برای یادگیری چیزهای جدید داده می شود.

می توانید هیجان بیشتری داشته باشید.

نقاط قوت او؛ مکمل نقاط ضعف شما است و برعکس

معایب بودن با پارتنر متضاد با خود:

با از بین رفتن هیجان اولیه؛ ممکن است رابطه دیگر ادامه دار و پایدار نباشد.

نیاز به ارتباط بهتر و مکرر دارد. گویی زوجین مدام درگیر چالشهایی هستند که باید

آنها را حل کنند.

ممکن است متوجه شوید که هر دوی شما سبک زندگی و اهداف بسیار متفاوت و متضاد با یکدیگر دارید.

شباهت ها باعث ایجاد رابطه قوی تر می شود!

 طبق اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده در مورد چنین روابطی باید به یک نکته اساسی و مهم توجه کرد و آن نکته این است که این تضادها دقیقا بر سر چه مسائلی است؟ طبیعتا اگر این تفاوتها بر سر ارزشها و باورهای اصلی باشد آن رابطه زیاد عمر نخواهد کرد و به زودی به پایان خواهد رسید. قبل از وارد شدن به یک رابطه عاطفی، تحلیل و بررسی کنید که آیا ارزش‌های اصلی، نگرش‌ها، ویژگی‌های شخصیتی، علایق و اهداف شما با یکدیگر همگام وهمراه هستند یا خیر؟ بر اساس علم و تحقیقات بدست آمده؛ اگر با فردی مشابه و همسو با خود و علایقمان  درگیر رابطه شویم، احتمال شکوفایی روابطه و پیشرفت بیشتر است!

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که در رابطه ای هستید که حس می کنید با پارتنر خود از جهات مختلف؛ تفاوت های عمیق و شدیدی دارید، در حدی که این تفاوت موجب اختلاف در بین شما شده است؛ بهترین و امن ترین کار؛ مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی خوب است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای وکارآمد می تواند به شما کمک کنند. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در شهر تهران؛ مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حاذق آماده راهنمایی به شما عزیزان است. به این نکته توجه داشته باشیدکه زندگی سراسر تجربه است و همین تجارب است که به زندگی معنا می دهد. از روابط خود؛ سختی ها؛ مشکلات و دغدغه های زندگی خود فرار نکنید و به جای سرکوب کردن آنها؛ فرصت بودن به خود دهید. بگذارید تا تمام شما زندگی کند و از جریان پرفراز و نشیب زندگی نترسید. زندگی فراتر از ترسها قطعا بهتر از زندگی با ترسها است.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.