مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

3 دلیل برای نابودی یک رابطه عاطفی!

خیلی وقتها پذیرفتن این موضوع که دیگر هیچ چیز مثل سابق در یک رابطه شما را خوشحال نمی کند می تواند سخت و طاقت فرسا باشد.   

خیلی وقتها پذیرفتن این موضوع که دیگر هیچ چیز مثل سابق در یک رابطه شما را خوشحال نمی کند می تواند سخت و طاقت فرسا باشد. در یک رابطه سالم عاشقانه؛ عموما افراد احساسات خوبی را نسبت به یکدیگر تجربه می کنند؛ اما وقتی که جای احساسات خوب و رضایت بخش را نارضایتی و حال بد می گیرد حتما ایراد و مانعی وجود دارد که بهتر است مورد بررسی قرار گیرد. طبق بررسی های انجام شده و اطلاعات بدست آمده از مشاوره قبل ازدواج زوجینی که از رابطه خوب و خوشایند گذشته فاصله گرفته اند با انتقاد کردن مداوم و عیب جویی  از یکدیگر تلاش می کنند تا اوضاع را به حالت قبل برگرداند. اما متاسفانه راه غلطی که در پیش گرفته اند نه تنها آنها را به هم نزدیک نمیکند ؛ بلکخ موجب دوری بیشتر آن ها از هم نیز می شود. اگر شما هم در رابطه عاشقانه ای هستید که  فکر می کنید دیگر مانند سابق برای شما کار نمی کند و برایتان خوشحال کننده نیست برای اینکه بتوانید به دلایل ای موضوع پی ببرید این مقاله می تواند به شما کمک کند؛ پس به خواندن ادامه دهید.

چه دلایلی موجب بر هم زدن یک رابطه عاطفی می شود؟

یک-تلاش برای تغییر دادن یکدیگر: از مهم ترین عواملی که موجب می شود یک رابطه شاد رضایت بخش؛ به تدریج خسته کننده شود؛ تلاشی است که زوج ها برای تغییر یکدیگر انجام می دهند! در یک رابطه عاشقانه و سالم بر اساس نظر مشاور روانشناس افراد تلاش می کنند تا به صلح و دوستی برسند اما اگر قرار باشد بر سر مسائل اساسی و مهم اختلاف نظر داشته باشند آنوقت است که رابطه به مشکل مهمی بر می خورد! بعضی از زوجین فکر می کنند که اگر پارتنرشان، آن ها را دوست دارد پس باید به همه حرف هایشان گوش جان بسپرد. در حالی که این باور خیلی بالغانه نیست و بیشتر بچگانه  است ! خیلی از اوقات این نکته فراموش می شود که در هر فردی که در رابطه است برای خود "فردیتی" دارد که دوست دارد از آن محافظت و مراقبت کند. هر انسانی برای اینکه دیگری را دوست داشته باشد؛ اول باید خود را دوست بدارد! بله ما برای دوست داشتن معشوقمان نیاز به دوست داشتن خود داریم! پس تلاش بیش از حد برای تغییر دادن دیگران حتی شخصی که هم ما او را دوست هم و او ما را، متاسفانه تلاشی بی ثمر و خسته کننده است.

دو-ماندن در گذشته و روزهای خوب: گاهی اوقات ماندن در روزهای خوب و فراموشی روزهای بد؛ این باور را ایجاد می کند که دو نفری که یکدیگر را دوست دارند باید همیشه با هم خوب و خوشحال باشند؛ که داشتن این باور،می تواند هر چالشی را تبدیل به بحران کند. یک رابطه سالم دارای فراز نشیب های خاص خود است و اساسا هر رابطه ای با چالش هایی درگیر است. از روز های خوب گذشته باید یاد گرفت و تلاش کرد تا در روزهای سخت با کنار هم بودن؛ روزهای خوب را دوباره آفرید. تنها پذیرفتن این نکته به ظاهر ساده که زندگی بالا و پایین دارد و تمرین کردن این موضوع ومساله که به جای خواستن آسانی باید تلاش کرد تا قوی تر از قبل شد، می تواند سختی ها را تبدیل به فرصتی بی بدیل کند. با داشتن چنین دیدگاهی ؛ می توان مشکلات را پذیرفت و در سختی ها به جای دوری از هم؛ نزدیک و نزدیک تر شد!

سه-حس عقب ماندگی و راکد ماندن: برای داشتن یک رابطه سالم و خوب باید تلاش کرد و سعی کرد تا رابطه را پویا و زنده نگه داشت. اگر آبی برای مدتی راکد بماند، سرانجام می کند! در مورد یک رابطه عاطفی هم دقیقا همین اتفاق می افتد. طبق اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده زوجینی که به فکر رشد دادن و سلامت رابطه نیستند؛ کم کم از یکدیگر فاصله می گیرند و بر رشد شخصی خود تمرکز می کنند. برای پیروزی در یک رابطه و پیدا کردن یک تکیه گاه امن، هر یک از زوجین ابتدا باید تکیه گاه خود باشند تا بتوانند تکیه گاه فردی دیگر باشند. برای رشد کردن هم، ابتدا آنها باید به خود اهمیت بدهند تا بتوانند به خواسته ها و نیاز های پارتنر خود نیز اهمیت بدهند!

سخن پایانی:

اگر اکنون رابطه ای را تجربه می کنید که برای شما مانند سابق دیگر خوشحال کننده نیست؛ بهترین و امن ترین کاری که می توانید انجام دهید؛ صحبت با یک درمانگر و روانشناس است. تلاش کنید تا یک مرکز مشاوره خوب پیدا کنید و از درمانگران آن مجموعه کمک بگیرید. برای مثال مرکز مشاوره انتخاب نو با داشتن روانشناسانی حرفه ای و کارآمد می تواند در این مسیر در کنار شما باشد تا با کمک درمانگران مجموعه در مورد رابطه خود به بینش برسید و  تصمیم درستی بگیرید! درست است که پیش بینی آینده کار آسانی نیست اما می توان با کمک گرفتن از دیگران؛ در "زمان حال" با اطمینان قدم بعدی را برداشت.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.