مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

زوج های موفق هر روز چه کارهایی انجام می دهند؟

طبیعتا برای رسیدن به هر موفقیتی عوامل مختلفی دخیل هستند که بر آن اثر می گذارند. مهم ترین عاملی که موجب پیشرفت در روابط فردی؛ شخصی و حتی شغلی می شود؛ کارهایی است که هر انسانی به طور مداوم و هر روز انجام می دهد.  طبیعتا برای رسیدن به هر موفقیتی عوامل مختلفی دخیل هستند که بر آن اثر می گذارند. مهم ترین عاملی که موجب پیشرفت در روابط فردی؛ شخصی و حتی شغلی می شود؛ کارهایی است که هر انسانی به طور مداوم و هر روز انجام می دهد. براساس نظر مشاور روانشناس متخصص انجام دائمی یکسری کارها به صورت روزانه نیاز به عزم و اراده ای قوی دارد که دقیقا همین پشتکار؛ تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت است. برای هر فردی، موفقیت معنا و مفهوم مشخصی دارد برای مثال یک نفر موفقیت را در رتبه برتر شدن در کنکور می بیند؛ فرد دیگری موفقیت را در افزایش درآمد می بیند و فردی هم موفقیت را پیشرفت و بهبود روابط عاطفی معنا می کند. فارغ از اینکه هر کسی موفقیت را با چه چیزی معنا می کند؛ در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردزایم که زوجهای موفق هر روز آنها را تکرار می کنند پس اگر شما نیز در رابطه عاطفی هستید که به دنبال بهبود آن هستید این مطلب می تواند برای شما  مفید باشد.

یک) از یکدیگر درخواست کمک می کنند:

زمانی که زوجین از یکدیگر درخواست کمک می کنند با این حرکت به پارتنر خود احترام می گذارند و نشان می دهند که به نظر او اهمیت می دهند. زوجین  با مشورت کردن در تصمیم گیری ها، موجب افزایش اعتماد در رابطه می شوند. با درخواست کمک، به پارتنرمان نشان می دهیم که  هیچکدام از دیگری برتر نیستیم و هر دو برای داشتن یک زندگی خوب نیازمند کمک و یاری یکدیگر هستیم. در کل انسانهای موفق در شرایط مختلف از یکدیگر درخواست کمک می کنند و باکمک خواستن و اعتماد به دیگران مسائل را با آسانی بیشتری حل می کنند..

دو) صبر می کنند:

نشان دادن صبر روشی عالی است تا با کمک آن به دیگران بفهمانیم چه قدر برایمان مهم هستند. در مورد روابط عاطفی هم این موضوع صدق می کند و با صبر کردن به پارتنرمان این پیام را می دهیم که چقدر به او باور داریم و برایمان با اهمیت است.

سه) پارتنر خود را تحسین می کنند:

هر عاشقی در پارتنر خود ویژگی هایی را می بیند که برای او زیبا و دوست داشتنی است. او با تحسین کردن و ستایش کردن آن ویژگی ها اعتماد به نفس شریک عاطفی خود را افزایش می دهد و به او یادآوری می کند؛ ویژگی ها و نقاط قوتی را که خود  او قادر به دیدنشان نیست.

چهار) به هویت شخصی یکدیگر احترام می گذارند: از ویژگی های مهم زوجین موفق و آن چیزی که مشاور خانوادها می گویند این است این زوج ها جدا از "ما" به "منیت" یکدیگر نیز اهمیت می دهند. آنها نیز دوست دارند که با یکدیگر زمان زیادی را بگذارند اما برای اینکه هر رابطه ای به سلامت خود ادامه دهد نیاز هست که اعضا آن به حریم یکدیگر احترام بگذارند. حفظ حریم شخصی و دوری از کنجکاوی میتواند ارتباط دو نفر را عمیق تر از قبل کند و اعتماد را نیز بیشتر از قبل کند.

پنج) با یکدیگر صادق و اصیل رفتار می کنند:

زوجین موفق به دنبال تعریف و تمجید الکی نیستند بلکه براساس روانشناسی ازدواج آنها با یکدیگر صمیمی هستند و همین موضوع به آنها اجازه می دهد که خود واقعیشان باشند. منظور از صمیمیت این است که آنها اجازه میدهند تا در کنار یکدیگر آسیب پذیر باشند و از خودشان بودن نترسند. صمیمی بودن یعنی اینکه من ترسی ندارم از اینکه کنار "تو" خودم باشم با تمام عیبها و نقص هایمان؛ چرا که میدانم تو به هیچ عنوان من را قضاوت نخواهی کرد!

شش) اهداف مشترکی دارند:

تحقق رویاها اغلب بروز پیدا می کند که انسان جزئی از یک چیز بزرگ ‌تر یا یک کل  شود. هر یک از ما دوست داریم آن حس تعلق و دوست داشتن را حس کنیم؛ چرا که برای هر آدمی بر اساس هرم مازلو احساس تعلق؛ از آن دست احساساتی که نیاز اساسی هرانسانی است. در زندگی عاطفی نیز داشتن اهداف مشترک و جنگیدن برای این اهداف موجب افزایش احساس تعلق در بین زوجین می شود.

سخن پایانی:

اگر شما نیز در رابطه ای عاطفی هستید و خواهان بهبود اوضاع و عملکرد خود هستید؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها برای این موضوع؛ صحبت با یک مطب روانشناس و کمک خواستن از او است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در شهر تهران کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حاذق و کارآمد آماده کمک به شما عزیزان است. در انتها این را بدانید که داشتن یک رابطه عاطفی خوب می تواند اثرات شگرفی هم بر رشد فردی؛ عاطفی و اجتماعی شما داشته باشد پس برای داشتن آن بجنگید و تلاش کنید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.