مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

خیانت چه بر سر یک رابطه عاطفی می آورد؟

طبیعتا هیچ کسی وارد یک رابطه عاطفی نمی شود که آسیب ببیند و مورد خیانت قرار بگیرد اما زندگی دارای فراز و نشیب های خاص خود است که هر انسانی را غافلگیر می کند. 

 

 طبیعتا هیچ کسی وارد یک رابطه عاطفی نمی شود که آسیب ببیند و مورد خیانت قرار بگیرد اما زندگی دارای فراز و نشیب های خاص خود است که هر انسانی را غافلگیر می کند. اگر به تازگی از پارتنرتان خیانت دیده اید؛ بدانید که درحال تجربه یک موقعیت بسیار سخت هستید که انرژی روانی و جسمی زیادی را نیاز دارد. تجربه خیانت از سمت کسی که با شما پیمان عشق و مراقبت بسته است و قول داده تا از شما در برابر این جهان محافظت و حمایت کند طبق نظر یک روانشناس خوب می تواند آسیب و فشار زیادی را برای شما ایجاد کند. اگر به دنبال این هستید که بدانید که خیانت  چه مشکلاتی را می تواند به بار آورد لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید.

آسیب ها و پیامدهای خیانت:

پیمان شکنی و پشت پا زدن به یک رابطه عاطفی می تواند اثرات زیان باری داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد:

یک) از بین رفتن احساس امنیت

دو) دو از بین رفتن برنامه‌ریزی برای آینده رابطه و دیدن رویا های دو نفره

سه) از بین رفتن اعتماد دو طرفه

چهار) از بین رفتن احترام متقابل

پنج) از بین رفتن لحظات خاص دو نفره

زمانی که خیانت اتفاق می افتد؛ مهم ترین چیزی که از بین می رود حس اعتماد و امنیتی است که در رابطه وجود داشته است و با از بین رفتن آن، متاسفانه کل رابطه متزلزل می شود و از هم می پاشد.

فکر و خیالات رایجی که بعد از خیانت در ذهن ایجاد می شود:

 *باورهای قبلی خودتان در مورد همسرتان را زیر سوال می برید. برای مثال اگر پارتنر شما از دید شما قبلا فردی حامی بوده است؛ امروز از خود می پرسید که آیا او واقعا حامی و پشتیبان من بود؟ یا من اشتباه فکر می کردم و داشتم خودم روگول می زدم؟ خیانت براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خیانت همچون گردباد می آید و تفکرات شما را زیر و رو می کند و موجب می شود که روزهای خوب گذشته را فراموش کنید و یا حتی آن ها را دروغ بپندارید.

*باور و تفکراتی که درباره رابطه زناشویی تان داشته اید را زیر سوال میبرید. برای مثال اگر بعد از هر رابطه؛ احساس خوبی داشتید و فکر می کردید که چقدر خوب نیاز های یکدیگر را می شناسید؛ الان فکر می کنید که نکند داشتم خودم رو گول می زدم و همسرم در تمام لحظات خوب زندگیمان به فرد دیگری فکر می کرده و تنها بازیچه بودید؟ تمام این تفکرات به تدریج اعتماد را ضعیف و در آخر آن را ریشه کن می کند.

*همسرتان و کارهایشان را به بدترین شکل ممکن تفسیر می کنید: تجربه خیانت می تواند همه چیز را بر هم زند و یک رابطه عاشقانه را تبدیل به یک رابطه پر از نفرت کند. اگر همسرتان را به خاطر ویژگی هایی تحسین می کنید؛ زین پس او را بخاطر همان ویژگی ها سرزنش می کنید و دیگر از کنار او بودن لذت نمی برید. چرا که او به این رابطه متعهدانه؛ آن قدر که می بایست پایبند نبوده است.
*به یک ادامه مشترک و آینده با هم بودن فکر نمی کنید: وقتی که آدمی در میانه راه یکبار اشتباهی را انجام می دهد براساس جلسات خانواده تراپی نشان داده می شود که ممکن است دوباره خطایی بزرگ را انجام دهد. منظور از این جمله این نیست که اگر فردی، خطایی انجام داد دیگر نباید او را بخشید. اما خیانت مگر به این به معنی نیست که به فردی که به شما خیلی اعتماد دارد؛ بی احترامی کنید و اعتماد و امنیت او را نادیده بگیرید؟ خیلی از خطا برای بخشیده شدن حتما نیاز به حضور یک درمانگر دارند تا بخشیده شوند.
*حس می کنید که همه چیز خارج از کنترل شماست: اگر چنین احساسی دارید و فکر میکنید که دیگر به هیچ و هیچ کس اعتماد ندارید؛ لطفا نترسید. این را بدانید که هر آنچیزی که شما تجربه می کنید؛ طبیعی است و غمی است که به علت فقدان ابراز می کنید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز در زندگی تان تجربه خیانت دارید، بدانید که بهترین کار صحبت کردن با یک روانشناس است. اگر نیاز به اطلاعات در مورد روانشناسان خوب و مطرح دارید؛ نگاه کردن به لیست مراکز مشاوره ایرانی می تواند به شما کمک کند . یکی از بهترین مراکز در شهر تهران؛ کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای می تواند در کنار شما باشد. اگر غمی را احساس می کنید نترسید اما اگر آن را حس می کنید اما سرکوبش می کنید، بترسید و بدانید که دیدن غم و پذیرش آن موجب رهایی می شود!

 

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.