مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

نشانه های یک مرد فداکار چیست؟

وفادارای یکی از مهم ترین نشانه های یک رابطه سالم و پایدار است. دلیل اهمیت وفاداری این است که در بین زوجین اعتماد ایجاد می کند.  

وفادارای یکی از مهم ترین نشانه های یک رابطه سالم و پایدار است. دلیل اهمیت وفاداری این است که در بین زوجین اعتماد ایجاد می کند. براساس نظریه روانی اجتماعی اریکسون؛ اولین عامل رشد، اعتماد در برابر بی اعتمادی نام دارد و این اعتماد در یک رابطه، نقشی سازنده و مهم دارد که بر اساس نظر بهترین مشاور ازدواج وفاداری می تواند تضمین کننده آن باشد. اما سوال های مهمی که دغدغه بسیاری از خانم ها می باشد این است که، نشانه های یک مرد وفادار و قابل اعتماد چیست؟

اگر این موضوع برای شما جالب است و سوالی است که این روزها از خود می پرسید؛ بهتر است تا به خواندن این مقاله ادامه دهید چرا که بعد از مطالعه آن، به پاسخی برای سوال هایتان دست پیدا خواهید کرد.

تجربه تلخ خیانت است که وفاداری را ارزشمند می کند!

اتفاقی که همه مردم نسبت به آن اتفاق نظر دارند این است که خیانت اتفاقی ناخوشایند و بسیار آسیب زا است. یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای هر زوجی پیش بیاید، تجربه و لمس خیانت است. اینکه چرا خیانت اینقدر آسیب زا است، دلایل بسیاری دارد که طبق نطر یک روانشناس خانواده خوب می توان به این موارد اشاره کرد: بی اعتمادی، سرزنش خود، خشم، اضطراب، افسردگی و...! اگر تجربه یک خیانت شما را علاقه مند کرده است تا این مقاله را بخوانید؛ بهتر است تا برای ریکاوری و بهبود اوضاع روانی خود از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید.

یک مرد وفادار چطور رفتار می کند؟

یک) همیشه راستش را می گوید: از مهم ترین ویژگی های یک مرد وفادار، صداقت او هست. تصور نکنید که دروغ گفتن به بزرگی و کوچکی اش بستگی دارد بلکه بدانید که دروغ، دروغ است حتی اگر بر سر مسائل پیش پا افتاده باشد! صداقت پارتنر شما می تواند معنا های مختلفی داشته باشد؛ برای مثال اگر مرد زندگی شما تحت هر شرایطی؛ شما را امین خود می داند و با شما رو راست است شاید به علت دلایل زیر است:

یک) او به شما ایمان دارد.

دو) می داند که حامی و پشتیان او هستید.

سه) برای شما احترام قائل است.

دو) همدل و همراه است: همدلی به معنای درک و شناخت دنیای طرف مقابل است. یک مرد وفادار تلاش می کند تا خود را جای شما بگذارد وتنها منفعت خود را نبیند. براساس نظر یک روانشناس سکس تراپی او تلاش می کند که علاوه بر دیدن نیازهای خود، به عنوان یک پارتنر، شنوا و بینای شما هم باشد. برای یک مرد همدل و همراه سعی و کوشش تک نفره معنایی ندارد بلکه تلاش او به این صورت است که برای شما هم بهترین شرایط را فراهم کند، شرایطی که به روحیه و روان شما آسیبی وارد نشود.

سه) شما را در جریان برنامه های خود قرار می دهد: یک مرد آگاه برای جلب اعتماد و اطمینان، همواره شما را در جریان کار ها و برنامه ریزی های خود قرار می دهد. او دوست دارد تا با صحبت کردن در مورد روز خود، به شما این پیام را دهد که چه قدر برای او ارزشمند هستید و او در تلاش است تا برای شما و خودش بهترین ها را رقم بزند. پنهان کاری از مهمترین مشخصه های یک فرد غیر وفادار است. البته که زوجین باید برای خود دارای حریم شخصی باشند، اما این موضوع به معنی پنهان کاری نیست. بلکه به معنای احترام گذاشتن به فردیت یکدیگر است.

چهار) شما را دوست دارد و محبت خود را ابراز می کند: هر شخص سالمی افرادی که دوست دارد را خوشحال می کند. یک مرد وفادار به دنبال بهانه است تا لبخند رضایت و شوق را بر لب های شما ببینید. پس به علایق شما بها می دهد و به پیشرفت شما به عنوان مسئله ای جدی نگاه می کند. اابته که باید دانست افراط در هر چیزی حتی مسائل مثبت هم پسندیده نیست. برای مثال در برخی شرایط محبت بیش از حد می تواند به علت پنهان کاری در مورد موضوعی صورت  بگیرد.

پنج) پاسخگو هست: شاید پاسخ دادن به تلفن موضوع ساده ای باشد، اما یک مرد وفادار می داند که تماس تلفنی شما حتما دلیلی دارد پس سعی می کند تا با پاسخی هر چند کوتاه، نگرانی را از شما دور کند. در مورد تماس های تلفنی باید تعادل رعایت شود؛ چرا که شاید شما از روی علاقه با همسرتان تماس می گیرید و می خواهید که حال او را بپرسید اما او از این تماس ها این گونه برداشت کند که به او اعتماد ندارید.

شش) شما را به دوستان و آشنایان معرفی می کند: تصور کنید که به موضوع یا شخصی افتخار می کنید؛ چطور تلاش می کنید تا او را به دیگران نشان دهید؟ درمورد دوست داشتن یک انسان هم دقیقا همین اتفاق می افتد. یک مرد وفادار عبایی از این موضوع ندارد و با افتخار پارتنر خود را معرفی می کند؛ چرا که دلیلی برای پنهان کاری نمی بیند. نکته مثبت دیگر این اتفاق این است که با شناخت نزدیکان و اطرفیان یک شخص میتوان پی به روحیات و شخصیت او نیز برد. برای همین حضور پیدا کردن در چنین موقعیت هایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سخن نهایی

تجربه یک عشق صادقانه با پارتنری وفادار برای هر شخصی می تواند تجربه ای لذت بخش باشد. یک ارتباط خوب و سازنده هم از آن دست اتفاقاتی است که هر فردی خواهان آن است و باید دانست که یک رابطه خوب ساختنی است و نیاز به کسب مهارت دارد. در این مقاله با شش ویژگی یک مرد وفادار آشنا شدید، حال خودتان به ارزیابی رابطه ای در آن هستید بپردازید و اوضاع را بررسی کنید. اگر فکر می کنید اوضاع کمی بهم ریخته است و احساس خطرکرده اید نترسید. بهترین و امن ترین راه صحبت با یک روانشناس است که با مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی مانند کلینیک روانشناسی انتخاب نو می توانید از حضور روانشناسانی حرفه ای و متخصص کمال استفاده را ببرید.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.