مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

شخصیت اسکیزوئید در ازدواج

ازدواج امری مهم برای همه جوانان است که گاهی پیش از آن که زوجین تصمیم به ازدواج بگیرند ، رابطه و علاقه ای در بین آنها ایجاد شده است .   ازدواج امری مهم برای همه جوانان است که گاهی پیش از آن که زوجین تصمیم به ازدواج بگیرند ، رابطه و علاقه ای در بین آنها ایجاد شده است . گاهی افرادی که به مشاوران ازدواج مراجعه می کنند متوجه علائم خاصی در شریک عاطفی خود شده اند و می خواهند بدانند ازدواج با این افراد آینده آنها را در چه شرایطی قرار می دهد ، و چه تصمیمی باید بگیرند . در این مطلب با شما درباره شخصیت های اسکیزوئید صحبت خواهیم کرد تا بتوانید با علائم و نشانه های آن این افراد را شناسایی کنید و سپس درباره مشکلاتی که ازدواج با این افراد دارد را عنوان خواهیم نمود . توجه به این نکته ضروری می باشد که هیچ مشاور و روانشناسی نمی تواند شما را از ازدواج با فرد مورد علاقه تان منع کند یا جلوی شما را بگیرد ، مشاوران صرفا با ارائه اطلاعات به شما کمک می کنند تا خودتان با آگاهی کافی درباره یکی از مهمترین تصمیمات زندگی تان ، که ازدواج می باشد ، تصمیم بگیرید .

شخصیت اسکیزوئید

اسکیزوءید نوعی اختلال شخصیت می باشد که افرادی که ان نوع اختلال را دارا هستند از روابط اجتماعی کاملا دور می باشند . تعریف این افراد در مشاوره روانشناسی افراد دور از اجتماع و دچار عدم بروز هیجانات عاطفی ، می باشد عدم بروز هیجانات عاطفی به این معنا می باشد که این افراد هیجانات طبیعی خود ، اعم از شادی ، غم و.... را نمی توانند بروز دهند . یکی از احساساتی که این افراد از بروز آن عاجز هستند و آنها را در زندگی دچار مشکلات فراوانی می کند ، خشم می باشد . زیرا این افراد به دلیل عدم توانایی در بروز هیجانات خشم خود را سر کوب کرده و این خشم در آنها جمع می شود و آسیب های زیادی به روان آنها وارد می آورد . افرادی که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید می باشند معمولا از روابط صمیمانه اجتناب می کنند و تنهایی را به معاشرت با دیگران ، ترجیح می دهند .   

عدم معاشرت با دیگران و انزوا طلبی شدید در شخصیت های اسکیزوئید باعث می شود تا این افراد دچار عدم توانایی در مهارت های اجتماعی باشد و تمایلات جنسی آنها بسیار پایین است . این افراد معمولا دوستان بسیار محدودی دارند و تمایلی به ازدواج نیز از خود نشان نمی دهند ، زیرا تنهایی را به همه چیز ترجیح می دهند . معمولا افرادی که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید هستند بنا بر پیشنهاد روانشناسان در مرکز مشاوره بهتر است به سراغ مشاغلی بروند که فردی انجام می شود زیرا این افراد به دلیل ضعف در مهارت های اجتماعی در مشاغلی که به صورت گروهی و تیمی انجام می شود موفق نیستند و نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند . یکی دیگر از مواردی که در شخصیت های اسکیزوئید بسیار بارز می باشد ، هوش هیجانی پایین است . هوش هیجانی پایین به این معنا که این افراد به دلیل عدم وجود هیجانات در خود ، توانایی درک حالت های هیجانی دیگران و دادن واکنش مناسب را نیز دارا نیستند و متوجه آن نمی شوند . این افراد از منظر دیگران افرادی افسرده جلوه می کنند که هیچ واکنش مثبت و منفی ندارند .

ازدواج با افرادی که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید هستند چه پیامد هایی دارد ؟

-         سردی روابط : از اولین و اساسی ترین مشکلات در ازدواج و روابط عاطفی افراد اسکیزوئید سردی روابط را می توان عنوان کرد . این افراد از نظر مشاورین خانواده معمولا قادر به بر قراری روابط صمیمانه نمی باشند و معمولا ازدواج این افراد به صورت سنتی و تحت نظر خانواده انجام می شود . معمولا نکته بارز در همسران افرادی که دارای شخصیت اسکیزوئید هستند ، از دست دادن میل جنسی می باشد ، زیرا ضعف این افراد در بر قراری ارتباط منجر به کاهش شدید میل جنسی در آنها می شود .

-         عدم توانایی در درک کردن : توقع درک و همدلی از شخصیت های اسکیزوئید نوعی توقع کاذب می باشد زیرا این افراد توانایی همدلی و گوش کردن به درد و دل همسر خود و انجام واکنش مناسب را ندارند ، این مسئله حتی در حساس ترین موقعیت ها نیز در افراد اسکیزوئید یکسان است و باعث نمی شود تا آنها هیجانی را از خود بروز دهند .

-         بی معنا بودن صمیمیت : بسیاری از همسران افرادی که دچار شخصیت اسکیزوئید هستند توانایی فهماندن معنای صمیمیت به همسر خود نیستند . این افراد در شرایطی که همسرشان از عدم وجود صمیمیت در زندگی مشترک رنج می برد ، احساس می کنند روابط آنها هیچ مشکلی ندارد و صمیمیت و نزدیکی رابطه را نوعی مشکل سطحی می دانند .

-         عدم تمایل به رفت و آمد های فامیلی : همانگونه که در توضیحات شخصیت اسکیزوئید عنوان کردیم ، این افراد از معاشرت با دیگران لذتی نمی برند و تنهایی را ترجیح می دهند ، به همین علت در ازدواج نیز این افراد تمایلی به معاشرت های خانوادگی و رفت و آمد های فامیلی ندارند و از این جهت همسر شان را نیز محدود می کنند .

-         عدم درک هیجانات : چنانچه فردی که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید هستن را برای ازدواج انتخاب کردید ، نمی توانید از آنها توقع واکنش های هیجانی که دیگران نسبت به موضوعات از خود نشان می دهند را داشته باشید . این افراد از جشن های مختلف یا سوپرایز شدن خوشحال نمی شوند و همسران این افراد ، بیشترین واکنشی که در مقابل این اعمال خود می بینند ، خنثی بودن در مقابل شور و اشتیاق آنها می باشد .

نویسنده : غزاله البهشتی

  آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :                  22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.