مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

تاثیر تبلیغات زیبایی در تلویزیون و شبکه های اجتماعی بر اعتماد به نفس

امروزه تبلیغات در تلویزیون و شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و باعث افزایش درآمد بسیاری از افراد شده .  امروزه تبلیغات در تلویزیون و شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و باعث افزایش درآمد بسیاری از افراد شده . اما طی تحقیقاتی که در مراکز مشاوره قبل ازدواج انجام شده همین تبلیغات باعث استرس و نگرانی های زیادی در جوانان شده که مسیر زندگی آنها را تغییر می دهد . معمولا چیزی که در تبلیغات به نمایش گذاشته می شود ، زندگی های زیبا ، اندام های ایده آل ، مو و پوست زیبا ، می باشد که تاثیرات منفی بر اعتماد به نفس افراد مخصوصا جوانان دارد . در این تبلیغات نقص ها مورد هدف قرار می گیرد و باعث می شود تا افراد نسبت به خود احساس نارضایتی زیادی را تجربه کنند . تحقیقات نشان داده افرادی که زمان زیادی را صرف دیدن تبلیغات می کنند نسبت به خود و ظاهرشان وسواس شدید تری نسبت به سایرین نشان می دهند .

چیزی که اکثر مردم به آن توجه نمی کنند این مسئله است که آنچه در این تبلیغات نمایش داده می شود حقیقی نبوده و با انواع افکت ها و تصویر سازی ها انجام می شود . در واقع این تبلیغات سعی می کند تا آنچه وجود حقیقی ندارد را به نمایش بگذارد و احساس نارضایتی را در افراد تحریک کرده تا از محصولات آنها استفاده کنند . خانواده هایی که زمان زیادی را صرف دیدن تبلیغات در تلویزیون و شبکه های اجتماعی می کنند معمولا فرزندانی دارند که آرزو هایی همچون مدل شدن یا دیده شدن دارند و حتی در مرکز مشاوره خانواده در تهران این آرزو ها را اهداف بزرگ زندگی خود می دانند ، بدون آن که بدانند تمام این ها برنامه ریزی شرکت های غول پیکری می باشد که تنها هدف آنها فروش محصولات شان است و به آینده این افراد و دنیای پوچ پشت آن اهمیتی نمی دهند .

راهکار چیست ؟

ارائه آگاهی و آموزش مناسب می تواند بهترین راه کاری باشد که مسئولین و خانواده ها در این زمینه می توانند اخذ نمایند . خانواده باید به فرزندان خود آموزش دهند که به شیوه مناسب از شبکه های اجتماعی استفاده نماید و با تقویت اعتماد به نفس آنها به فرزندانشان کمک کنند تا خود واقعی شان را بپذیرند و به دانش و آنچه هستند افتخار کنند . خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند تا به تبلیغاتی که اطراف خود می بینند با دید هشیارانه تر و انتقادی نگاه کنند و در برابر آن از خود ضعف نشان ندهند . البته در این زمینه کمک گرفتن از روانشناسی تلفنی که به افراد شیوه های مناسب افزایش اعتماد به نفس را آموزش می دهد نیز کا آمد است و به افراد کمک می کند تا به پذیرش خود دست یابند .

چگونه اعتماد به نفس خود را درباره ظاهرمان افزایش دهیم ؟

-         استفاده درست از زبان بدن : زبان بدن یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا می باشد که افراد به وسیله آن خود را به دیگران معرفی می کنند . آموزش زبان بدن توسط متخصصین در مطب های روانشناسی انجام می گیرد تا به افراد کمک کند تا در هر موقعیتی بتوانند نشان دهند که از پس مدیریت شرایط بر می آیند . وقتی افراد زبان بدن خود را درست کنند ، احساس خواهند کرد توانایی های آنها افزایش یافته و دیدگاه دیگران نیز درباره آنها تغییر می کند .

-         لباس مناسب بپوشید : ظاهر خوب نه تنها به خود فرد احساس خوبی می دهد بلکه به اطرافیان وی نیز این احساس را انتقال می دهد که این فرد در زندگی شخصی خود دارای نظم و ترتیب مناسبی می باشد . یک لباس مناسب با رنگ های متناسب با یکدیگر باعث می شود تا توجه افراد جلب شده و یک ارتباط مناسب بین آنها بر قرار شود .

-         جذاب صحبت کردن : صحبت کردن یکی از راه های بسیار تاثیر گذار بر دیگران و نشان دهنده اعتماد به نفس می باشد . فردی که با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می کند می تواند تاثیرات عمیقی بر دیگران بگذارد ، از همین جهت تمرین برای صحبت کردن می تواند یک راه موثر بر افزایش اعتماد به نفس باشد . لحنی جسورانه همراه با ادب می تواند اعتماد به نفس فرد را به دیگران نمایش دهد  .

-         مثبت فکر کنید : مثبت اندیشی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود . افرادی که همواره لبخند می زنند و در معاشرت های خود به نکات مثبت افراد توجه می کنند می توانند احساس بهتری را نسبت به خود تجربه کرده و در نتیجه احساسات مثبتی را نیز به دیگران انتقال دهند .

-         عمل گرا باشید : تمرین اعتماد به نفس در افزایش اعتماد به نفس بسیار با اهمیت است . زمانی که از چیزی می ترسید سعی کنید نسبت به علل ترس خود آگاهی یافته و در مقابل آن ایستادگی کنید . برای این کار شاید بد نباشد کار هایی را که از انجام آن ترس دارید یاداشت کرده و هر روز بر روی یکی از آنها کار کنید تا از بین برود . البته در این زمینه نیز می توان از یک روانشناس یا روانکاو کمک گرفت زیرا با راهنمایی مناسب افراد می توانند زودتر به نتیجه برسند .

-         خودتان را باور کنید : مهمترین اصل اعتماد به نفس باور کردن خود می باشد . برای اولین قدم لازم است شما باور کنید که فردی که هستید با ارزش است با تمام ویژگی ها ، اگر چاق هستید یا خیلی لاغر ، اگر پوستی زیبا دارید یا با لک ، آنچه با اهمیت می باشد درونیات افراد است . داشتن درونی زیبا می تواند باعث شود تا افراد بیرونی زیبا نیز پیدا کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

 آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :                  22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.