مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

شایع ترین دلایل کناره گیری زنان از رابطه جنسی

در اوایل زندگی زناشویی که شور و حرارت دختر و پسر بالا تر می باشد رابطه جنسی یکی از هیجان انگیز ترین مسائل بین آنها را تشکیل می دهد .   در اوایل زندگی زناشویی که شور و حرارت دختر و پسر بالا تر می باشد رابطه جنسی یکی از هیجان انگیز ترین مسائل بین آنها را تشکیل می دهد . اما گذر زمان و فروکش کردن هیجان های اولیه زندگی مشترک باعث می شود تا برخی از زوجین با تجربه تلخ امتناع شریک زندگیشان از رابطه جنسی مواجه شوند . برخی از مردان بدون مراجعه به کلینیک مشکلات زناشویی بلافاصله به همسر خود برچسب داشتن اختلال را می زنند و بدون در نظر گرفتن دلایل بنیادی آن دچار سردی در زندگی مشترک می گردند . اهمیت رابطه جنسی آنچنان بالا می باشد که محققین متوجه شده اند بیشترین دلایل خیانت در زندگی مشترک افراد را عدم رضایت از رابطه جنسی تشکیل می دهد . زنان از لحاظ نیاز های جنسی به مراتب پیچیده تر از مردان می باشد و همین مسئله باعث می شود تا به دلایلی که اکثر مردان تصور آن را نیز نمی کنند ، نسبت به رابطه جنسی با همسر خود سرد شوند .

دلایل کناره گیری زنان از رابطه جنسی

1-    فراموشی مقدمه برای رابطه جنسی : زنان بر خلاف مردان بیش از ارضاء جنسی به محبت در رابطه جنسی اهمیت می دهند . همین امر باعث می شود تا به مقدمه رابطه جنسی یا پیش نوازش بسیار بها دهند . عدم وجود این ابراز صمیمیت باعث می شود تا زنان نسبت به رابطه جنسی سرد شوند زیرا احساس می کنند از نظر روحی آمادگی بر قراری این رابطه را ندارند . مقدمه برای رابطه جنسی احساس دوست داشتنی بود و با ارزشی به زن می دهد و آنها را برای داشتن رابطه جنسی آماده می کند . در مشاور خانواده حرفه ای به افراد توصیه می شود چنانچه با همسر خود دچار اختلاف ، رنجش ، خشم و یا تعارضی هستید ، تا قبل از زمانی که برای رابطه جنسی در نظر گرفته اید ، مسئله را حل و فصل کنید . حل مشکلات درست پیش از رابطه جنسی این احساس را به زنان می دهد که صرفا برای رفع نیاز جنسی این مسائل عنوان می شود و رضایت آنها را از رابطه جنسی کاهش می دهد .

2-    خستگی : یکی دیگر از دلایل کناره گیری زنان از رابطه جنسی خستگی می باشد . امروزه بسیاری از زنان شاغل بوده و پا به پای مردان در اجتماع حضور دارند . در این شرایط آنها زمانی که در منزل هستند نیز مجبور به رسیدگی به امور خانه و فرزندان می باشند . در این شرایط خستگی زیاد باعث می شود تا آنها نسبت به درخواست جنسی همسر خود واکنش های سرد نشان دهند . مشاور سکس تراپ معمولا به این زوجین پیشنهاد می کنند تا برنامه رابطه جنسی خود را برای تعطیلات یا روزهایی که فشار کاری کمتری متوجه زن می باشد ، مشخص کنند .

3-    عدم آگاهی از توقعات طرف مقابل : یکی دیگر از شایع ترین دلایل کناره گیری زنان از رابطه جنسی بر اساس نظر مشاوران در مراکز روانشناسی شمال تهران عدم آگاهی از توقعات طرف مقابل در رابطه جنسی می باشد . برخی از مردان صرفا به رابطه جنسی توجه می کنند و به ایجاد تنوع در آن توجهی ندارند در حالی که بسیاری از زنان از یکنواختی آن به سرعت خسته می شوند و چون این رابطه برای آنها یک رابطه عاشقانه و محبت آمیز است ، تمایل دارند تا گاهی با شیطنت هایی آن را جذاب کنند . در این زمینه مردانی که در این وضعیت با همسر خود همراهی نمی کنند ، باعث ایجاد سردی زنان خود در رابطه جنسی می گردند .

4-    اختلالات روانی : برخی از اختلالات روانی همچون افسردگی ، استرس و وسوای باعث بروز سرد مزاجی در زنان می گردند . زنانی که از اختلالات روانی رنج می برند معمولا بدون آن که بتوانند دلیل موجهی برای این سردی خود عنوان کنند احساس می کنند تمایلی برای بر قراری رابطه جنسی با همسر خود ندارند . در این میان ترس از بارداری درصد بسیار بالایی از بی میلی زنان برای بر قراری رابطه جنسی را تشکیل می دهد و این ترس باعث می شود تا به سرعت نسبت به رابطه جنسی با همسر خود سرد شوند .

5-    عوامل فرهنگی : در فرهنگ سنتی معمولا خانواده ها به هیچ عنوان درباره رابطه جنسی صحبت نمی کنند و آن را موضوعی خجالت آور و پنهان عنوان می کنند . دخترانی که در این شرایط ازدواج می کنند معمولا دچار خجالت ، ترس و بی میلی در زندگی زناشویی می گردند . زمانی که افراد برای مشاوره انتخاب همسر خوب مراجعه می کنند بهترین زمان برای صحبت درباره این مسئله و تغییر نگرش های منفی درباره رابطه جنسی می باشد .

راهکار مناسب برای رفع بی میلی زنان از رابطه جنسی چیست ؟

مراجعه به مشاور جنسی در درمان بی میلی زنان و عدم برقراری رابطه جنسی آنها با همسر خود می تواند بهترین انتخاب باشد . متخصص روانشناس با بررسی دلیل بی میلی جنسی می تواند با درمان های تخصصی به افراد کمک کند تا زندگی زناشویی خود را نجات دهند . عدم وجود میل جنسی در زن را روانشناس سکس تراپی به خوبی می‌تواند با شناسایی و رفع علل آن درمان کند . نکته مهم در درمان بی میلی جنسی زنان این مسئله می باشد که زنان دچار آن نباید بدون آگاهی اقدام به دارودرمانی کنند ، زیرا علاوه بر عوارضی که این‌گونه داروها برای جسم و روان آنها دارد ، گاه به علت بی‌توجهی به دلیل اصلی بی ‌میلی جنسی بی‌ اثر خواهند بود یا فرد را دچار آسیب های جدی تری خواهد کرد . نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این مسئله می باشد ‌که فرد مبتلا به بی‌میلی جنسی نباید نسبت به این اختلال ، بی‌توجه باشد زیرا ترک یا کاهش روابط زناشویی به علت این اختلال ، شدت بی‌میلی جنسی را افزایش می‌دهد و فرد را در آینده به بحران‌های جدی در رابطه زناشویی دچار می‌کند که خیانت یکی از بدترین های آن می باشد .

نویسنده : غزاله البهشتی

  آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :                  22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.