مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چنانچه کودک متوجه روابط جنسی ما شود ، چه کنیم ؟

یکی از مسائلی که ممکن است برای والدین ایجاد شود دیدن روابط زناشویی آنها توسط کودکان است .   یکی از مسائلی که ممکن است برای والدین ایجاد شود دیدن روابط زناشویی آنها توسط کودکان است . دیدن روابط جنسی والدین برای کودکان آسیب رسان می باشد و در زوجین نیز احساس اضطراب و استرس زیادی ایجاد می کند . رابطه جنسی پس از فرزند دار شدن معمولا برای زوجین سخت می شود و گاهی باعث کاهش کیفیت رابطه جنسی آنها و نارضایتی جنسی می گردد . باید توجه داشت کنجکاوی کودکان درباره رابطه جنسی بسیار طبیعی می باشد و والدین می توانند با یافتن تلفن مشاوران روانشناسی و کمک گرفتن از آنها به این مسئله رسیدگی کنند تا هم روابط جنسی خود را نجات دهند و هم درباره این که کنجکاوی کودکان را چگونه کنترل کنند و با کودکی که روابط جنسی آنها را دیده چگونه بر خورد کنند .

چنانچه کودک روابط جنسی والدین را دید هرگز نباید با وی دعوا کرد زیرا کودک با مشاهده این مسئله به خودی خود دچار استرس و اضطراب می شود و با دعوا کردن والدین فشاری که به کودک می آید بسیار افزایش می یابد و کودک تحمل این همه فشار را نخواهد داشت . والدین در این شرایط بهتر است به آرامی کودک را از فضا دور کرده و از وی درباره چیز هایی که دیده است سوال کنند . زیرا امکان دارد کودک اصلا چیزی ندیده باشد . اگر کودک متوجه رابطه شما شده باشد امکان دارد تصور کنند والدین در حال اذیت کردن یکدیگر هستند و باید درباره این مسئله به کودک توضیح داده شود که این رابطه در بین والدین نشانه محبت و علاقه می باشد . برخی از کسانی که با تلفن روانشناس خوب تماس می گیرند فکر می کنند که اگر در رابطه با این مسئله با کودک صحبت نکنند شاید بهتر باشد . اما در واقع صحبت کردن با کودک و این که اجازه دهید کودک درباره ترس ها و استرسی که پس از دیدن این مسئله دچار آن شده می شود ، صحبت کند ، در جلوگیری از آسیب های بعدی در وی جلوگیری می کند .

آسیبی که کودک پس از متوجه شدن این مسئله دچار آن می شود می تواند تمام زندگی جنسی کودک در بزرگسالی را مورد تهاجم قرار دهند . معرفی تلفن سکستراپ خوب به افرادی که همچنان تحت فشار روانی ناشی از مشاهده رابطه جنسی والدین می باشند ، می تواند کمک بزرگی به آنها باشد . کودکان معمولا پس از این اتفاق نسبت به مسائل جنسی و رابط جنسی کنجکاو می شوند و ممکن است نسبت به آن واکنش های مختلفی نشان دهند . والدین باید رفتار های جنسی کودک را کنترل کرده و با پاسخ دهی مناسب مانع از کنجکاوی بیشتر و یا این که کودک دست به حرکات جنسی زند ، شوند . استفاده از مشاور کودک در این زمان ها می تواند به والدین کمک کند تا چقدر و چگونه درباره مسائل جنسی برای کودک توضیج دهند .

پس از بچه دار شدن چگونه رابطه جنسی داشته باشیم ؟

باید توجه کرد که بسیاری از متخصصین بر این باور هستند که نوزاد از حدود چهار ماهگی متوجه صدای والدین در حین رابطه زناشویی می شود و به همین جهت به والدین پیشنهاد می شود تا با وجود سختی شب بیدار شدن و رفتن به اتاق کودک ، خیلی زود اتاق کودک را جدا کنند تا از ایجاد آسیب های روحی به کودک جلوگیری شود . باید توجه داشت رابطه میان زن و مرد در زمانی که فرزندی به دنیا می آید نا خود آگاه کم تر می شود و چنانچه رابطه جنسی آنها نیز کم رنگ شده و یا زوجین در رابطه جنسی خود دچار نارضیاتی شدید شوند . طلاق عاطفی و یا خیانت بسیار متحمل می باشد . برای حل این مشکل زوجین به راحتی می توانند با تلفن کلینیک روانشناسی تماس گرفته و راهکار های مناسب را دریافت کنند تا زندگی مشترک خود را به روال طبیعی باز گردانند .

تغییر زمان رابطه جنسی از شب به صبح که کودکان خواب هستند می تواند گزینه مناسبی برای والدین باشد . رفتار آگاهانه والدین پس از به دنیا آمدن کودک و این مسئله که آنها دیگر همچون گذشته نمی توانند آزادانه رفتار کنند ، می تواند باعث شود تا هم روابط جنسی آنها از کیفیتی مطلوب بر خوردار باشد و هم کودک متوجه روابط جنسی بین والدین نگردد . برخی از والدین به دلیل مشغله های روزانه و ترس از مشاهده رابطه جنسی آنها توسط کودک ، رابطه خود را دائما به تعویق می اندازند که این مسئله پس از مدتی باعث سردی روابط آنها می شود .

گذاشتن کودک نزد یکی از معتمدین برای چند ساعت و گذاشتن زمان برای یک ارتباط جنسی و روحی نیز می تواند گزینه خوبی باشد . زن و مرد پیش از آن که مادر و پدر باشند یک زوج هستند که حفظ و تداوم رابطه مثبت بین آنها در زندگی خانوادگی آنها بسیار موثر است . والدین باید از همان کودکی حفظ حریم شخصی را به کودک آموزش دهند ، به صورت مثال ، کودک باید بداند که بدون در زندن وارد اتاق والدین نشود ، حتی اگر تصور می کند که آنها خواب هستند . ابراز محبت و عشق در حضور فرزندان نه تنها باعث آسیب های روانی در کودک نمی شود بلکه بر خلاف تصور عموم باعث می شود تا کودک در بزرگسالی احساسات مثبتی در رابطه با عشق و علاقه پیدا کنند . البته باید توجه داشت که این بروز احساسات باید حد و مرز مناسبی داشته باشد تا کودک به اعمال رفتار جنسی در اطراف خود عادت نکند و به انجام این اعمال در اجتماع و فامیل دست نزند . زوجین باید توجه کنند که اعمال جنسی آنها پس از تولد کودک نمی تواند از قواعد و شرایط گذشته بهره مند شود و بهتر است در رابطه با قواعدی که برای رابطه جنسی خود قائل بوده اند ، تغییراتی را اعمال نمایند .

نویسنده : غزاله البهشتی

 تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.