مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

خرید شب عید و مشکلات زوجین با یکدیگر

رسیدن سال جدید و عید نوروز همراه با خود شادی ها و مسائل مختلفی را به همراه می آورد که گاهی باعث دردسر در خانواده ها می شود .   رسیدن سال جدید و عید نوروز همراه با خود شادی ها و مسائل مختلفی را به همراه می آورد که گاهی باعث دردسر در خانواده ها می شود . در مواردی دیده شده افرادی که به کلینیک روانشناسی مراجعه می کنند از بالا بودن میزان هزینه های زندگی در فشار شدید بوده و این مسئله باعث اختلافات زیاد در آنها می شود . یکی از مخارجی که معمولا صدای آقایان را در می آورد ، هزینه های مربوط به خرید شب عید می باشد . بسیاری از خانم ها در کنار خانه تکانی و خرید لباس و کفش و شیرینی عید ، تمایل به تغییر لوازم منزل دارند و تمامی این مخارج به یکباری باعث می شود تا فشار زیاد اقتصادی وارد گردد . بسیاری از زوجین به جای صحبت با یکدیگر و بیان دلایل خود برای ناراحتی و فشار هایی که در زندگی زناشویی به آنها وارد می کند ، دست به دعوا و بد خلقی می زنند و این امر موجب اختلافات زیادی در زندگی زناشویی می گردد .

تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای گذراندن وقت با یکدیگر و داشتن مکالمات موثر در بین زوجین برای زندگی زناشویی می باشد . اما برخی از زوجین این تعطیلات را به بحث های کسل کننده و مجادله با یکدیگر می پردازند و باعث جنگ اعصاب بین خود و شریک زندگی شان می شوند . هر چند مشاور طلاق بر این اعتقاد می باشد که بودن زن و شوهر برای زمان طولانی در مدت زمان آنها را دچار مشکلات جدی می کند اما زمان های کوتاهی مانند تعطیلات عید نوروز این فرصت را به زوجین می دهد تا فارق از اشتغالات ذهنی به ارتباط با یکدیگر بپردازند . برخی از زوجین چنان در ارتباط فردی ضعیف می باشند که به سرعت از همان پیش از شروع تعطیلات در زمان خرید شب عید ، شیپور جنگ را در منزل خود به صدا در آورده و باعث به وجود آمدن تعطیلات بسیاری بدی برای خود و خانواده می شوند . در این مطلب سعی می کنیم به مواردی دقت کنیم که ریشه بروز مشکلات است .

1-    تفاوت های فرهنگی : یکی از مسائلی که در بین زوجین آنها را بسیار دچار مشکل می نماید ، تفاوت های فرهنگی می باشد . برخی از دختران و پسرا صرفا بدون آموزش و آگاهی که می تواند از طریق مراجعه به مرکز مشاوره فردی یا شرکت درکارگاه های روانشناسی به دست آورند تصمیم به ازدواج می گیرند ، این افراد حتی به مشاور پیش از ازدواج نیز مراجعه نکرده تا شیوه برخورد با یکدیگر و حل مشکلات زندگی را دریابند . این زوج یاد نگرفته اند تا مشکلات خود را با یکدیگر به شکل مناسب مطرح نمایند و هدف پنهان در پس ناراحتی خود از موضوعات را به شکل شفاف بیان نمایند .

2-    افسردگی تعطیلات : یکی از شایع ترین نوع افسردگی افسردگی تعطیلات می باشد در این نوع افسردگی افراد از بی کاری ، مخارج ، استرس و .... می باشد که در تمام جهان با عنوان سندرم افسردگی تعطیلات شناخته می شود و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی همچون کشمکش های زناشویی است .

چگونه به استقبال خرید شب عید برویم ؟

متخصص روانشناس به افراد پیشنهاد می کنند تا در آخر سال و پیش از شروع خرید عید ، برآوردی از مخارج داشته باشند و با آگاهی از میزان مبلغی که در اختیار دارند به خرید روند . آقایان می توانند میزان هزینه ای را که برای خرید های مختلف اعم از خوراک ، پوشاک و لوازم منزل ، در اختیار دارند را به اطلاع همسر خود رساندن و از وی بخواهند که با هم برای هزینه های خرید شب عید برنامه ریزی کنند . این کار به افراد کمک می کند تا در عین مشارک در تصمیمات احساس خوبی بین زوجین ایجاد گشته و خانم ها نیز احساس مسئولیت ناشی از شرایط اقتصادی را درک نموده و سعی کنند تا نهایت تلاش خود را برای همراهی با همسر انجام دهند . با این روش دعوا ها و کشمکش های کاهش یافته و خانواده با انرژی خوبی به استقبال تعطیلات عید نوروز می روند .

چگونه خرید بهتری داشته باشیم ؟

مدیریت کنید : یکی از موضوعاتی که افراد ثروتمند آن را رعایت می کنند ، خرید اقلامی می باشد که ضرورت دارد . بسیاری از افراد به دلیل عدم مدیریت مناسب در خرید همواره مبلغی بیش از آنچه مد نظر قرار داده بوده اند صرف کرده و در انتهای روز به جای احساس رضایت از خرید خود ناراحتی و نگرانی را تجربه می کنند .

خرید فصلی داشته باشید : برای خرید توجه به مناسبت ها و مراسم می تواند کمک زیادی به شما بکند . افرادی که مثلا سه ماه زودتر از موعد برای خرید عید می روند می توانند هزینه کمتری بابت اقلامی که در نزدیکی عید نوروز گران می شود پرداخت کنند .

احساسات خود را کنترل کنید : بسیاری از افراد در زمانی که برای خرید می روند هیجان خاصی را تجربه می کنند ، این افراد بدون در نظر گرفتن شرایط بعدی از این هیجان به شدت استفاده کرده و حتی اقلامی را می خرند که بعدا متوجه می شوند به آن نیازی نداشته اند . در زمان خرید کنترل احساسات و توجه به کیفیت راز اصلی می باشد .

قیمت ها را بررسی کنید : افرادی که در ذخیره مالی موفق هستند عنوان می دارند که بهتر است پیش از رفتن برای خرید لیستی از لوازم مورد نیاز خود تهیه کرده و قیمت های آنها را بررسی کنید ، این کار به افراد خانواده کمک می کند تا برنامه ریزی مناسبی برای تقسیم هزینه برای هر فرد در خانواده داشته باشند به شکلی که هیچ یک احساس ناراحتی نکند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.