مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

تاثیر رنگ ها بر تمایلات جنسی

بدون تردید رنگ ها تاثیرات زیادی بر حالتهای روحی و روان افراد دارد .   بدون تردید رنگ ها تاثیرات زیادی بر حالتهای روحی و روان افراد دارد . افراد همواره درباره تاثیری که رنگ ها بر آنها دارد صحبت می کنند . مثلا در فصل بهار وجود رنگ های گوناگون باعث نشاط افراد و در زمستان که تیرگی بیشتر و رنگ ها کمتر است روانشناسان تهران میزان بروز افسردگی را بیشتر مشاهده می کنند . نقش رنگ ها در نشان دادن روحیات درونی افراد غیر قابل کتمان است به اندازه ای که بسیاری از مشاوران برای اغلب افرادی که دچار اختلالات روانی هستند استفاده از نقاشی با رنگ های مختلف را پیشنهاد می دهند و بر اساس استفاده از رنگ هایی که آنها در نقاشی خود استفاده می کنند به مشکلات آنها و وجود اختلالات روانی ، پی می برند . در مفاهیم روانشناسی هر رنگ نشان خاصی از روحیات درونی فرد را دارد . این مسئله بی شک بر تمایلات جنسی افراد نیز تاثیر گذار است . تاثیر رنگ های مختلف بر تمایلات جنسی افراد متفاوت است از همین جهت در مرکز روانشناسی ازدواج به زوجین پیشنهاد می شود با آگاهی از تاثیرات رنگ ، پوشش و چیدمان اتاق خواب خود را تنظیم کنند .

رنگ قرمز یکی از رنگهای آشنا افراد برای انتقال پیام عشق و دوست داشتن می باشد . در مراسم های مختلف همچون تولد و ولنتاین از این رنگ برای ابراز علاقه استفاده زیادی می شود . در واقع این رنگ باعث ایجاد جاذبه جنسی فراوانی در مرد ها می شود . رنگ قرمز رنگی پر هیجان می باشد . مشاور روانشناس سکس به خانم هایی که می خواهند تمایلات جنسی خود را به همسرانشان نشان دهند و تمایلات آنها را برانگیخته کنند ، به آنها پیشنهاد می کنند تا از رنگ قرمز و زرشکی بیشتر در آرایش و لباس خود استفاده نمایند . تحقیقات نشان داده استفاده از رنگ قرمز برای خانم ها آنها را شاداب تر نشان می دهد و مردان در زنانی که از رنگ قرمز استفاده می کنند ، جاذبه جنسی بیشتری دریافت می کنند .

رنگ قرمز، یک رنگ گرم و مثبت است و بیشتر با نیاز های جنسی و تمایل به بقای ما در ارتباط است . این رنگ انرژی نیرومند و قوی در افراد ایجاد می نماید . قرمز رنگی انرژی زا است ، احساسات را تحریک می کند و ما را به عمل وا می دارد . رنگ قرمز نماد روحیه پیشرو و افرادی می باشد که تمایل به رهبری دیگران را دارند و اراده این افراد را تقویت می کند . این رنگ همچنین با ایجاد احساس اراده کمک زیادی به کسانی که خجالتی یا ضعیف هستند  می کند تا قدرت و اعتماد به نفس بیابند .

رنگ قرمز در گذشته برای رنگ لباس عروس نیز به کار می رفته که امروزه در کشور هایی همچون هند در لباس ها و تزئینات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . این رنگ در عین صفاتی که به عنوان ایجاد کننده تمایلات جنسی و ایجاد اعتماد به نفس ، بیان کردیم دارد ، دارای ویژگی های منفی همچون اضطراب و خشم نیز می باشد .  افرادی که از رنگ قرمز در اطراف خود استفاده می کنند راحت تر عصبانی می شوند و در مجاورت دائم این رنگ احساس اضطراب و استرس بیشتری را احساس می کنند . از همین جهت است که متخصص روانشناس به افرادی که نیاز به آرامش روانی دارند ، پیشنهاد می کند تا کمتر از این رنگ در محیط زندگی خود استفاده کنند .  

تاثیر رنگ اتاق خواب بر روابط جنسی زوجین چیست ؟

گفتیم رنگ ها تاثیرات زیادی بر روان افراد و ایجاد جاذبه جنسی افراد دارد از همین جهت افرادی که به دکوراسیون اهمیت می دهند همواره به دنبال رنگ های مطلوب برای مکان های مختلف خانه خود هستند . روانشناس سکس تراپی ، رنگ اتاق خواب را در تمایلات جنسی و حتی افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی با اهمیت می دانند . در اینجا سعی می کنیم بهترین رنگ هایی که در روابط جنسی تاثیر گذار می باشد را بیان کنیم :

-         صورتی : این رنگ باعث ایجاد محبت و دوستی می باشد و رابطه زوجی که اتاق خواب آنها به رنگ صورتی است همراه عشق و محبت می باشد .

-         سفید : با این که رنگ سفید باعث ایجاد آرامش می باشد اما وجود این رنگ به تنهایی باعث سردی در رابطه جنسی شده و خسته کننده است . تلفیق رنگ سفید با رنگ هایی چون صورتی و نارنجی می تواند کاستی این رنگ را جبران کند .

-         نقره ای : این رنگ بسیار شیک می باشد که کلاس خاصی به اتاق خواب می بخشد . معاشقه در اتاق خواب به رنگ نقره ای با احساس آرامش همراه است و البته افرادی که مشکل دیر خوابیدن دارند در اتاقی به رنگ نقره ای احساس بهتری خواهند داشت .

-         آبی : این رنگ به عنوان رنگی آرام بخش در تمامی دنیا شناخته شده است . زوجی که اتاق خواب آنها به رنگ آبی می باشد در روابط جنسی خود معمولا دچار استرس و اضطراب نمی گردند و لحظات آرام تری را نسبت به بقیه زوجین تجربه می کنند .

-         قرمز : بسیاری از افراد تصور می کنند که قرمز تنها رنگی عاشقانه است . اما در حقیقت صورتی رنگ عشق می باشد و قرمز بیشتر رنگی شهوت بر انگیز است . استفاده از رنگ قرمز در چیدمان اتاق خواب در عین آن که میزان تمایلات جنسی را افزایش می دهد بر میزان خشم و عصبانیت افراد نیز می افزاید .   

با وجود آن که تاثیر رنگ ها در ایجاد تمایلات جنسی بسیار واضح است اما عوامل بسیار زیاد دیگری همچون : علاقه زوج نسبت به یکدیگر ، مرتب بودن ، تمیزی و منظم بودن سیستم بدن نیز بر ایجاد تمایلات جنسی بسیار تاثیر گذار است و نمی توان آن را نادیده گرفت .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.