مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

3 اختلال بالینی که در بهترین مرکز مشاوره تهران نیاز به درمان روانشناسی دارد

افزایش فشار های اجتماعی باعث شده تا سلامت روانی افراد تحت تاثیر قرار گیرد . 

  افزایش فشار های اجتماعی باعث شده تا سلامت روانی افراد تحت تاثیر قرار گیرد . فشار های مالی ، مشکلات اجتماعی و خانوادگی باعث شده تا اختلالات روانی در میان افراد شدت یابد . در بهترین مرکز مشاوره تهران از متخصصین روانشناس برای درمان های بالینی استفاده می شود . روانشناسان در تهران سعی می کنند تا به جمع آوری اطلاعات روز دنیا و متناسب کردن آنها با فرهنگ ایران کمک های شایسته ای به افرادی که نیاز مند درمان های روانشناسی هستند ارائه دهند . روانشناس مشاور زمانی فرد را دچار اختلال روانی می دانند که زندگی عادی آنها تحت تاثیر مشکلات فرد ، از برنامه عادی خارج شده باشد و فرد نتواند به مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی خود رسیدگی کند .

درمان شایع ترین اختلالات بالینی در مرکز روانشناسی

درمان افسردگی : افسردگی اختلالی می باشد که بسیاری از افراد بدون آن که خود از آن آگاه باشند به آن دچار هستند . خستگی های زیاد ، عدم تمایل به شادی ، خشم ، پر خوری یا حتی خنده زیاد می تواند ناشی از وجود افسردگی باشد . از نظر مشاور افسردگی ، این اختلال می تواند به شکل سطحی ، معتدل و یا اساسی بروز کند . افرادی که دچار اختلال افسردگی اساسی هیتند بیشتر از دیگر افراد به مشاور روانشناس مراجعه می کنند در حالی که روانشناس افسردگی به خانواده ها پیشنهاد می کنند تا چنانچه نشانه های افسردگی را در خود یا یکی از اعضاء خانواده مشاهده کردند به سرعت به کلینیک روانشناسی مراجعه کرده تا از حاد شدن آن جلوگیری کنند . از انواع افسردگی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

روانپریشی اختلال دو قطبی افسردگی فصلی افسردگی مداوم افسردگی پریناتال

-         روانپریشی : در روانپریشی فرد دچار توهم و هزیان می باشد . در این حالت فرد چیزهایی را می بیند یا حتی مزه هایی را احساس می کند که وجود ندارد .

-         اختلال دو قطبی : در این اختلال فرد در بین دوره های افسردگی یا شیدایی به شکل نا متعارف در رفت و آمد است . یعنی فرد دوره ای در خود فرو رفته و دوره ای به شکل غیر عادی احساس شادی می کند . افرادی که دچار اختلال دو قطبی هستند علائمی همچون : انرژی بالا ، تحریک پذیری ، خود بزرگ بینی و احساس سرخوشی از خود بروز می دهند .

-         افسردگی فصلی : این اختلال که به اختلال عاطفی فصلی نیز شناخته می شود معمولا در افراد از اوایل پاییز آغاز شده و در زمستان به اوج خود می رسد . افرادی که دچار این نوع افسردگی هستند در فصل زمستان دچار چاقی ، احساس غم زیاد و نیاز به خواب شدید دارند .

-         افسردگی پریناتال : این نوع افسردگی معمولا در دوران بارداری یا 4 هفته پس از زایمان اتفاق می افتد . فشاری که مادر در دوران بارداری تحمل می کند و سپس درد ها و شب بی خوابی هایی که به دلیل وجود نوزاد تجربه می کند می تواند باعث بروز افسردگی در وی گردد . نشانه های بروز افسردگی در مادر را می توان مواردی همچون : غم ، اضطراب ، فرسودگی ، نگرانی درباره نوزاد و حتی گاهی به شکل افکار آسیب رسان بروز می کند .

-         افسردگی مداوم : این اختلال به شکل افسردگی خویی خود را بروز می دهد . این اختلال در زنان بیش از مردان بروز می کند و شروع آن معمولا با یک فقدان عاطفی اتفاق می افتد .

درمان وسواس : وسواس یک اختلال روانی می باشد که باعث می شود فرد در ذهن خود افکار اجباری را تکرار کنند . این افکار به عملکرد می انجامد و فرد خود را مجبور به انجام آن کار ها دارد زیرا در غیر این صورت احساس بسیار بدی را تجربه می کنند . افکار و اعمال اجباری تحت کنترل خود فرد نیست و معمولا این افراد بدون درمان روانشناسی توانایی کنترل آن را نخواهند داشت . شماتت و بد رفتاری اطرافیان به دلیل وجود وسواس تنها می تواند شرایط فرد وسواسی را بدتر نماید زیرا اضطراب نیز به آنها وارد می کند . شستشوی مداوم ، چک کردن ، مرتب کردن ، شمارش و نگرانی دائمی برای نزدیکان از نشانه های وجود وسواس می باشد . درمان وسواس در کلینیک های مشاوره نیاز به همراهی اعضاء خانواده و نزدیکان فرد دارد .

مشاور وسواس تمریناتی برای فرد در نظر می گیرد که انجام آنها می تواند به بهبود شرایط روحی فرد کمک کند . ورزش کردن ، قرار گرفتن در محیط های اجتماعی و دوستان ، پرت نمودن حواس از افمار وسواسی از اعمالی می باشد که در بهبود وضعیت روحی فرد وسواسی بسیار موثر است اما گاهی شرایط روحی فرد وسواسی به اندازه ای سخت می باشد که نیاز است حتما از درمان های دارویی برای کنترل وسواس و ایجاد آرامش برای فرد استفاده گردد . دارو های آرامبخش برای این افراد بر اساس نظر روانپزشک می تواند تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد .

درمان استرس و اضطراب :  استرس و اضطراب در سنین مختلف از کودکی تا میان سالی می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای افراد گردد . نگرانی و استرس تا اندازه ای طبیعی می باشد که زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار نداده . بهترین مشاور روانشناس زمانی فرد را دچار اختلال اضطراب می داند که اعمالی روزمره و کارهایی که بقیه افراد را دچار نگرانی نمی کند ، این افراد را دچار فشار روانی زیادی می کنند . استرس و اضطراب به سه بخش تقسیم می شود :

-         اضطراب حاد : واکنش فوری که افراد نسبت به یک چالش از خود نشان می دهند از نظر دکتر روانشناس اضطراب حاد در نظر گرفته می شود . زمانی که فرد در یک موقعیت ترس آور قرار می گیرد معمولا دچار این نوع اضطراب می گردد . چنانچه اضطراب حاد به شکل مکرر تکرار شود می تواند به اضطراب مزمن تبدیل گردد .

-         اضطراب مزمن : گفتیم وقتی اضطراب حاد به شکل مکرر تکرار گردد تبدیل به اضطراب مزمن می گردد . در اضطراب مزمن فرد به دلایل گوناگونی همچون مشکلات مالی ، مشکلات خانوادگی و ازدواج نادرست به شکل دائمی اضطراب و نگرانی را تجربه می کند .

-         اضطراب حاد ایپزودیک : این افراد در مراکز مشاوره درباره نگرانی مداوم خود با روانشناس متخصص صحبت می کنند . استرس و اضطراب به بخش مهمی از زندگی این افراد تبدیل شده و همواره با آنها همراه می باشد . افرادی که از این نوع استرس رنج می برند معمولا دچار مشکلات جسمانی نیز می گردند .

نویسنده : عزاله البهشتی

تلفن : 22593216 22795735

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه 3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.