مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

شایع ترین مشکلات خانوادگی از نظر روانشناس خانواده در مرکز روانشناسی

مشاوره خانواده راه حل مناسبی برای کاهش تنش های خانوادگی و فشار های روانی می باشد که مشکلات خانوادگی به افراد می آورد . کلینیک مشاوره انتخاب نو اهمیت بسیار زیادی برای سلامت خانواده قائل است . روانشناس خانواده قادر می باشد با ایجاد تغییرات اساسی در نهاد خانواده مسیر خانواده را تغییر داده و شرایط زندگی را برای 

  افراد ساده تر نماید . جلسات مشاوره خانواده در بهترین مراکز مشاوره معمولا به شکل گروهی تشکیل می شود اما افراد در صورت نیاز و تشخیص روانشناس می توانند در جلسات فردی نیز حضور یابند تا چنانچه مسئله ای را به صورت خصوصی خواستند عنوان کنند .

شایع ترین مشکلات خانوادگی

-         مشکلات زناشویی :

یکی از شایع ترین مشکلاتی که باعث بر هم خوردن آرامش خانواده می گردد مشکلات زناشویی بین زن و مرد می باشد . وقتی روابط زن و مرد در خانواده دچار مشکلات جدی باشد این آشفتگی را به کودکان خانواده و خانواده یکدیگر تعمیم می دهند . از نمونه مشکلات زناشویی می توان به مواردی همچون : مشکلات جنسی ، خیانت و طلاق عاطفی اشاره نمود در این شرایط مشاور خانواده انتخاب نو مشاوره ازدواج را بسیار پر کاربرد می داند .

رفع مشکلات زناشویی برای رفع تنش در خانواده بسیار ضروری می باشد . بسیاری از کودکانی که در خانواده هایی رشد می یابند که والدین در آن نسبت به یکدیگر محبت و احترام ندارد ، در آینده ازدواج هایی نا موفق خواهند داشت .

-         مشکلات کودکان و نوجوانان :

این موضوع غیر قابل کتمان می باشد که کودکان و نوجوانان نقش پر رنگی در تشنج های خانوادگی دارند . در مشاوره خانواده خوب در کلینیک های روانشناسی کودکان نیز متناسب با شرایط می توانند در جلسه مشاوره حضور داشته باشند . در مواردی مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان فضای خانواده را به تشنج می کشاند . از نمونه این مشکلات می توان به مواردی همچون : اعتیاد ، اختلالات روانی در کودک و عقب ماندگی جسمی و ذهنی کودکان اشاره نمود .

برای رفع مشکلات تخصصی در مورد کودکان استفاده از مشاوره کودک و نوجوان انتخاب نو پیشنهاد می شود . بهترین روانشناس خانواده معمولا توجه بیش از اندازه مادر و بی توجهی بیش از اندازه پدر را از عوامل اصلی مشکل می داند . معمولا وقتی شرایط خانواده دچار نا بسامانی می گردد که یکی از والدین در برخورد مناسب با کودک دچار مشکل می باشد . ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمی با کودکان همواره مورد توصیه روانشناس خانواده خوب می باشد . و در مرکز مشاوره به آن تاکید می شود.

-         وضعیت مالی خانواده :

مشکلات مالی یکی از موضوعاتی می باشد که معمولا باعث می شود تا افراد دچار فشار های روحی و روانی گشته و به مشکلات جدی با یکدیگر بر خورد کنند . در حالی که بهترین روانشناس خانواده همراهی و همدلی در بین اعضاء خانواده را برای رفع مشکلات مالی بسیار اثر بخش می دانند .

-         اختلالات روانی :

معمولا در خانواده هایی که یکی از افراد دچار اختلال روانی می باشد اعضاء دیگر نیز دچار مشکلات جدی روحی و روانی می گردند. در بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در کنار درمان تخصصی فرد بیمار دیگر اعضاء خانواده نیز تحت نظارت مشاور روانشناس قرار می گیرند تا از آسیب های احتمالی محافظت گردند.

بهترین راه حل از نظر مشاور روانشناس خانواده چیست ؟

-         بهینه سازی روابط

بر قراری مناسب ارتباط امروزه بیشترین دلیل مشکلات خانوادگی می باشد . عدم آگاهی نسبت به ویژگی های روانی یکدیگر در بین اعضاء خانواده و بی توجهی به این موضوع می تواند باعث بروز اختلافات فراوانی در بین اعضاء خانواده باشد . متخصص روانشناس خانواده استفاده از تلویزیون و اینترنت را در مشکلات بسیار تاثیر گذار می داند .

-         آموزش حل مسئله

یکی از مشکلات دیگری که در خانواده ها دیده می شود ، عدم توانایی در مدیریت حل مسائل و مشکلات خانوادگی می باشد . بسیاری از افراد در زمان ازدواج آموزش رفع بحران های زندگی را ندیده اند و در این گونه مواقع به جای هم دلی و تمرکز بر مشکل ، شروع به آسیب رساندن به یکدیگر و انداختن مشکل به گردن یکدیگر می کنند. روانشناس مشاوره خانواده با آموزش مناسب در کلینیک روانشناسی به افراد کمک می کنند تا مشکلات را از مسیر درست رفع نموده و خود را برای مشکلات مشابه آماده نمایند .

بهترین مشاوره خانواده به افراد کمک می کند تا هر فرد در جایگاه مناسب قرار گیرفته و مسئولیت های مناسب با جایگاه خود را بیابد . در خانواده هایی که مادر جای پدر خانواده را گرفته و مسئولیت های وی را به دوش می کشد جایگاه مادر خالی و باعث بروز مشکلات جدی برای کودکان می گردد. مسئولیت پذیری و موقعیت مناسب در خانواده یکی از موضوعاتی می باشد که بسیار در خانواده مهم می باشد . همراهی والدین در مقابل شرایط کودکان و یکی بودن نظرات آنها در برخورد با کودکان از دیگر مسائلی است که بسیار مورد توجه است . کودکان موجوداتی بسیار باهوش می باشند که توانایی درک حمایت های بی رویه را دارند و می توانند به راحتی و بدون احساس ناراحتی از آن استفاده منفی نمایند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.