مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

4 روش درمان اختلال یادگیری در کودکان زیر نظر مشاور کودک خوب

مشاور کودکان اختلال یادگیری در کودک را به شکل مشکلاتی در خواندن ، نوشتن و محاسبات می داند. کودکی که دچار اختلال یادگیری می باشد معمولا توانایی های رشدی کمتری نسبت به کودکان دیگر دارد. روانشناس کودک ، اختلال یادگیری در کودک را دائمی می داند که می توان با روشهای  

 مناسب تنها به بهینه سازی آن کمک نمود . مرکز روانشناسی انتخاب نو از بهترین مراکز مشاوره شمال تهران می باشد که به صورت تخصصی در زمینه کودک فعالیت می نماید.

درمان اختلال یادگیری

1-    بازی درمانی :

در این روش مشاور کودک به کودک کمک می کند تا با دریافت اطلاعات محیطی و ایجاد ارتباط با آنها به ادراک مناسبی دست پیدا کند. در کلینیک های روانشناسی برای این تمرینات متخصص روانشناس از کارت های بازی و تصویر هایی بر روی تخته استفاده می کند که کودک باید به حل معما های بین آن بپردازند . متخصص روانشناس کودک برای آن که والدین نیز بتوانند همین تمرینات را در منزل با کودک انجام دهند روش مناسب آن را به والدین آموزش می دهند.  

2-  نوروفیدبک:

نوروفیدبک در مرکز مشاوره یکی از روش های درمان اختلال یادگیری محسوب می شود که میزان پایداری آن زیاد است . امواج نوروفیدبک با ایجاد تغییرات بر امواج مغزی کودک باعث تغییر آنها و  اصلاح می گردد. مشاور نوروفیدبک در مرحله اول یک طرح کلی از ذهن کودک تهیه می کند که با استفاده از آن دست به تنظیم امواج مورد نظر می زند و نیاز است کودک در جلسات مرتب در برنامه درمانی شرکت نماید تا میزان تاثیر گذاری آن را افزایش دهد.

3-    تکلیف درمانی :

در این روش روانشناس کودکان تمریناتی برای کودک مشخص می کند که در طی فرایند زمان به دشوار کردن آن می پردازد . کودک با این برنامه دچار تغییرات کارکرد ذهن شده و بر میزان یادگیری او تاثیر می گذارد.

4-    شناختی _ رفتاری :

در این شیوه درمان مشاوره کودک بسیار تاثیر گذار است . روانشناس کودک خوب با ایجاد تغییر در اهداف کودک او را به سمت بهینه شدن کارکرد های ذهنی سوق می دهد . جلسات مشاوره در کلینیک روانشناسی در این روش درمانی بسیار با اهمیت و همراه با تغییرات ذهنیت همراه است و گاهی روانشناس کودک انتخاب نو روانپزشک را در روند درمان همراه می کند تا کودک تحت درمان دارویی نیز قرار گیرد.

نشانه های اختلال یادگیری چیست ؟

بسیاری از افراد فکر می کنند کودکانی که دچار اختلال یادگیری هستند ظاهری متفاوت و یا سطح هوشی متفاوت با کودکان دیگر دارند ، در حالی که بهترین مشاور کودک در مرکزمشاوره این کودکان را در دوره رشدی بسیار عادی ارزیابی می کنند که سطح هوشبری آنها تفاوتی با کودکان عادی ندارد . تنها تفاوت بارز این کودکان در زمان مدرسه و آموزش خواندن و نوشتن ایجاد می شود. در این مطلب به چند نمونه نشانه اختلال یادگیری در کودکان از نظر بهترین مشاور کودکان اشاره می کنیم:

-         عدم علاقه برای خواندن و نوشتن

-         کندی در اعمال

-         عدم توانایی در تمرکز

-         عدم فهم مسائل انتزاعی

-         عدم تمرکز بر روی جزئیات

-         عدم توانایی در روابط اجتماعی

بهترین روانشناس کودک عامل ایجاد اختلال یادگیری را چه می داند؟

1-    عوامل ژنتیکی : در کلینیک مشاوره مشاهده می شود برخی از کودکانی که دچار اختلال یادگیری هستند ، والدین و نزدیکانی با همین اختلال داشته اند و این اختلال به صورت ارثی ایجاد شده.

2-    عوامل زمان تولد و بعد از آن : یکی دیگر از عواملی که دکتر روانشناس کودک در بهترین کلینیک روانشناسی به آن توجه می کند. مشکلات مادر در زمان تولد کودک و مشکلاتی که کودک پس از تولد داشته است می باشد . زردی شدید معمولا در بروز اختلال یادگیری در کودکان بسیار موثر است.

3-    عوامل آموزشی : در مواردی کودک تحت نظارت قرار نگرفته و به اندازه لازم و مناسب آموزش نمی بیند و یا تحت آموزش های غلط قرار می گیرد ، در این حالت بروز مشکلات یادگیری نیز از عواقب جبران ناپذیر برای کودک است.

نویسنده : غزاله البهشتی  

 تلفن تماس پذیرش کلینیک روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.