مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه رابطه ی خانوادگی سالمی داشته باشیم؟



 طبق نظر مشاور قبل ازدواج برخی راه کار ها و مهارت ها وجود دارد که می تواند به زوجین در داشتن زندگی زناشویی موفق و رابطه سالم در خانواده کمک کند.

 طبق نظر مشاور قبل ازدواج برخی راه کار ها و مهارت ها وجود دارد که می تواند به زوجین در داشتن زندگی زناشویی موفق و رابطه سالم درخانواده کمک کند.


ابراز احساسات:


برخی از طرز تلقی ها هستند که افراد را از حل مشکلاتشان باز می دارد و نمی گذارد که احساساتشان را براز کنند.  که بهتر است آن ها را بشناسید


 و به کمک فردی متخصص حل کنید. زیرا که ابراز احساسات قدمی مهم در رابطه عاطفی می باشد. پس موارد زیر را در صورت وجود حل کنید.

ترس از اختلاف :

بر اساس مطالعات مشاوره  روانشناس فرد ممکن است از احساسات خشمگینانه یا از رو به رو شدن با دیگران بترسند. معتقد است که کسی که می خواهد با دیگران رابطه حسنه داشته باشد باید از بحث و مشاجره بپرهیزد. و معتقد باشد که با اظهار نظر خود دیگران را ناراحت کند.

کامل گرایی احساسی:

 فرد معتقد است که باید از احساساتی نظیر خشم ، حسادت ، افسردگی یا اضطراب بری باشدو باید همیشه منطقی و بر احساسات خود مسلط باشد. نمی خواهد ضعیف یا آسیب پذیر قلمداد شود.

ترس از تایید نشدن:

  این افراد از تایید نشدن می ترسند و به همین دلیل احساسات خود را می بلعند تا کسی را ناراحت نکنند و در تلاشند که دیگران را راضی نگه دارند.

رفتار انفعالی تهاجمی :

طبق نظر مشاور قبل ازدواج  قیافه در هم کشیدن ، ظاهر نکردن رنج و خشم ، و به جای در میان گذاشتن صادقانه احساسات خود آن را در سینه حبس کردن و به جای ابراز احساس سکوت کردن تا دیگران احساس گناه کنند .

احساس در ماندگی :

 این افراد ممکن است احساس کنند که قبلا همه چیز را امتحان کرده اند و بی فایده بوده است. و ممکن است به این اعتقاد باشند که همسرشان بیش از حد سماجت می کند و قابل تغییر نیست.

عزت نفس کم :

 افراد معتقدند که نباید احساسات خود را ابراز کنند و از دیگران توقع داشته باشند و فکر می کنند که همیشه باید دیگران را راضی کنید و توقعات آن ها را برآورده سازید.

خود به خودی :

 فرد معتقد است که این حق اوست که هنگام ناراحتی ، احساسات و افکار را دقیقا آن گونه که هست بیان کند. و معتقد است که هر تغییری در طرز ارتباط مصنوعی و خنده دار است.

ذهن خوانی :

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی بعضی از زوجین معتقدند که اشخاص باید بی آن که حرفی بزنند باید از احساسات طرف مقابلشان خبر داشته باشند و عذر موجهی پیدا می کنند تا احساسات خود را بروز ندهند و در این شرایط چون دیگران نیاز ها را براورده نمی کند ، فزد رنجیده خاطر می شود.

از خود گذشتگی :

 از ابراز خشم خود ترسیدن به دلیل این که نخواهد دیگران از دانستن این که ناراحت شده ، خوشحال شوند  و از این که احساسات خود را بروز ندهد و خویشتنداری کند خوشحال است.

نیاز به حل مسائل :

 هنگام اختلاف با دیگران به جای طرح آشکار احساسات خود و به جای این که نظرات دیگران را بخواهد ، دور خود می چرخد تا گرفتاری را شخصا هر طور که می تواند از میان بردارد.

 

توجه آگاهی نسبت به الگو های تعاملی نا آگاهانه

طبق مطالعات مرکز روانشناس کمک به کسب آگاهی بیشتر از الگوهای تعاملی نقش مهمی را در روابط زوجین ایفا می کند . اصطلاح نا آگاهانه یعنی اگر فرد توجه آگاهی داشته باشد با شفقت ورزی و دوری از داوری نسبت به خود و دیگران ، آن چه که هست را بپذیرد تعارض ها و ارتباط های نا خوشایند شکل نخواهد گرفت. فرد باید درک موقعیت خود و موقعیت طرف مقابل به طور همز مان و رفتار کردن به گونه ای که نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد را یاد بگیرد

الهام بخش یکدیگر باشید.

اگر که جز افرادی هستید که نیمه خالی لیوان را می بیند از شما می خواهیم که دیدگاهتا را تغییر دهید و خوش بین باشید. این کار نه تنها زندگی و رابطه شما را زیبا تر می کند بلکه در رابطه با همسرتان نیز بهتر عمل خواهید کرد . عشق و خوبی هر روز در دسترس شما قرار دارند و انتخاب با شماست که این فرصت ها را از دست ندهید ملاقات و وقت گذراندن با یک فرد شاد بدون هیچ تلاشی روحیه تان را بالا می برد و ممکن است با خودتان فکر کنید که نمی توانید مانند آن ها شاد باشید اما این را بدانید که می توانید شما هم شاد باشید و هر فردی می تواند. 

خانواده و زوج ها ممکن است سال ها در حال بگو مگو ، اهانت ، ترس و خشم گرفتار بمانند ،بی آنکه دریابند رابطه ای که در آن شرکت دارند می تواند تاثیر مستقیم بر خلق و خوی کودکان و روابط او در بزرگسالی ایجاد کند همچنین هر یک از کشمکش ها تاثیر منفی بر روابط افراد در اجتماع می گذارد. شاید تصور می کنند که تمام زن ها و مرد ها مثل آن ها در حال نزاعند یا آن که با تمام زنان یا مردان همانگونه رفتار می شود . زوج ها اغلب آن را مشاجرات ساده می گویند در حالی که ممکن است باعث آسیب از لحاظ روانی شود. آن ها چندان مطلع نیستند که با اجازه دادن به شریک زندگی خود برای ادامه رفتار نامناسب در واقع در تخریب روابطشان مشارکت می کنند. برای جلوگیری از ادامه این روابط ناکارآمد و جدایی به دنبال بهترین روش ها و یادگیری مهارت ها برای داشتن زندگی با آرامش باشید و بی خیال از آن نگذرید. موارد مهم و اساسی درباره مهارت ها وجود دارد که می تواند به نوعی هر کدام در رابطه شما تاثیر مثبت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناس در ارتباط باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.