مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

4 نکته متفاوت و عجیب اعتماد به نفس براساس نظر بهترین مراکز مشاوره چیست؟

اعتماد به نفس، یکی از مهارت های مهم و اساسی هر انسان است که برای داشتن یک زندگی سالم باید از آن برخودار باشد. اعتماد به نفس، مهارتی است که می تواند اثر همه جانبه و مهمی بر زندگی داشته باشد.  

 اعتماد به نفس، یکی از مهارت های و اساسی هر انسان است که برای داشتن یک زندگی سالم باید از آن برخودار باشد. اعتماد به نفس، مهارتی است که می تواند اثر همه جانبه و مهمی بر زندگی داشته باشد. این توانایی براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی به افراد کمک می‌کند تا از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار شوند، چرا که موجب می شود افراد نسبت به خود احساس قوی را ایجاد کنند، با فشارها کنار بیایند و با چالش‌های شخصی و شغلی مقابله کنند. به علت مهم بودن این توانایی در این مقاله قصد داریم تا به چهار نکته شگفت انگیز در مورد اعتماد به نفس بپردازیم. پس اگر این موضوع دغدغه ذهنی شما است و دوست دارید که از اطلاعات بیشتری داشته باشید با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

یک) هر چه بیشتر از دست بدهید، اعتماد به نفس بیشتری را کسب می کنید: منظور از " ازدست دادن" در شرایطی است که شما سخت کار می کنید و به دنبال این هستید تا شرایط بهتری را خلق کنید نه در شرایطی که زندگی بدون هیچ چالشی ادامه دارد.  با هر از دست دادنی، شما بیشتر از قبل به خود نزدیک می شوید و به خود اعتماد می کنید. هر زمانی که از دست می دهید و شکست می خورید، شما در حال یادگیری هستید و این جمله به این معنا است که شما در حال ساخت اعتماد به نفس هستید!

دو) افراد اعتماد به نفس اغلب بسیار آرام و ساکت هستند: اعتماد قوی تر و عمیق تر از خودستایی و تکبر است. زمانی که براساس نظر روانشناس خانواده خوب شما به خودتان مطمئن هستید نیازی به فریاد زدن و ثابت کردن خود به دیگران ندارید. شما می دانید که اگر برنامه ریزی کنید و مسیر را ادامه دهید، می توانید از پس مسائل بر بیایید و شرایط را مدیریت کنید. یک فرد با اعتماد به نفس بر خود تکیه می کند و مسئولیت زندگی خود را خودش بر عهده می گیرد! افراد با اعتماد به نفس بی تفاوت نیستند، بلکه آنها تکنیک دیگری را به کار می گیرند و صبر می کنند تا تلاش های آنها به ثمر بشیند.

سه) شما نمی توانید اعتماد به نفس تان را از دست بدهید: زمانی که شما احساس ناامنی می کنید، شما اعتماد به نفس تان را از دست نمی دهید! بلکه شما تنها احساس اعتماد خود را متوقف کرده اید و آن را بلااستفاده رها کرده اید. شما همیشه در حال ساختن آن هستید مخصوصا زمانی که زندگی سخت و پر از چالش است. اعتماد همیشه با شما است و هیچگاه شما را رها نمی کند بلکه شما باید آن را به کار بگیرید و با انجام وظایف و تکالیف تان آن را بسازید و به پیش ببرید. اگر به دنبال این هستید که فردی با اعتماد به نفس باشید تنها نیاز دارید تا تکالیف خود را انجام دهید و با حس خوبی که از انجام آن تکلیف میگیرد، به دنبال تکلیف یا وظیفه دیگری بروید.

چهار) اعتماد به نفس تمایل به سعی و کوشش کردن است: یکی از اشتباهات مهم و اساسی این است که صبر کنید تا حال خوبی داشته باشید تا یک کار را آغاز کنید. این مورد یکی از نکات مهم است که توسط مشاور قبل ازدواج بیان می شود و از نظر روانشناس، نکته ای قابل توجه است که زوجین باید به آن توجه کنند. راز مهم این است که مهم نیست چقدر ترسیده اید و احساس ناامنی می کنید بدون تلاش کردن، نمی توانید اعتماد به نفسی که خواهان آن هستید را بدست بیاورید. آن زمانی که شما شروع می کنید به کار کردن، اعتماد به نفس شما ظهور پیدا می کنید و همین انجام تکالیف است که موجب می شود شما به اعتماد به نفس مطلوب خود برسید یا نرسید! تنها نکته ای که موجب می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، انجام مسئولیت هایی است که باید انجام دهید پس آنها را پشت گوش نیاندازید و به مسیر ادامه دهید.

سخن پایانی:

امیدواریم که مقاله بالا برای شما کمک کننده باشد و موجب شود تا بیشتر از قبل نسبت به خود و اعتماد به نفس، آگاهی پیدا کنید و با بصیرت یک زندگی عاقلانه و سالم را پیش ببرید. جدا از مقاله  بالا که می تواند بسیار کمک کننده باشد و اطلاعات خوبی در این مورد به شما بدهد، اگر هم اکنون در جایگاهی هستید که مساعد نیست و در مقطعی نیستید که توان ادامه یا تلاش کردن داشته باشید، بهترین و امن ترین کاری که می توانید انجام دهید، مراجعه به یک مرکز مشاوره خوب است تا با کمک درمانگرانی حرفه ای، زندگی خود را به پیش ببرید. یکی از بهترین مراکز مشاوره و روانشناسی، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با مدیریت خانم دکتر نسرین باقری و آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. فراموش نکنید که رابطه خوب ساختنی است و با کمک یک درمانگر حرفه ای می توانید رابطه ای را تجربه کنید که لیاقت آن را دارید و با آن احساس امنیت می کنید. البته حواس تان باشد که زندگی قرار نیست سهل وآسان باشد و هیچگاه هم آسان نبوده، اما اگر عمیق شویم و ببینیم که پشت هر اتفاق چه پیامی برای ما وجود دارد می توان این مسیر را با احساسات و هیجانات خوشایندتری ادامه داد و درسهایی جاودانه از آن گرفت. اگر می بینید اتفاقی مکررا در حال تکرار شدن است، کمی صبر کنید و ببینید چرا مدام احساساتی را تجربه می کنید که خواهان آن نیستید! نترسید و اجازه دهید که زندگی را واقعا زیست کنید و بودن خویش را احساس کنید چرا که این موضوع  اصلی ترین هدف شما از زندگی است. هر اتفاقی به علت دلیلی مشخصی در زندگی شما رخ داده است پس به حوادث و مشکلات به چشم یک راهنما که می تواند شما را به سمت زندگی محبوب تان هدایت کند، نگاه کنید و از مبهم بودن مسیر نترسید و به خود اعتماد کنید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.