مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

6 توصیه مهم برای زوج های جوان!

تجربه عشق و داشتن یک پارتنر در مسیر زندگی اتفاقی لذت بخش است و باید دانست که یک رابطه عاشقانه نیاز به مراقبت جدی دارد. 

  تجربه عشق و داشتن یک پارتنر در مسیر زندگی اتفاقی لذت بخش است و باید دانست که یک رابطه عاشقانه نیاز به مراقبت جدی دارد. عشق مانند یک گیاه است که نیاز به توجه دارد و اگر به آن بی توجهی شود ممکن است که از بین برود. خیلی اوقات در یک رابطه؛ عشق و محبت فروانی وجود دارد اما متاسفانه، آگاهی کم زوجین موجب می شود که یک رابطه خوب از بین برود؛ چرا که طبق نظر مراکز مشاوره  بی توجهی به مسائل کوچک می تواند بحران آفرین باشند. برای همین قصد داریم در این مقاله به شش توصیه مهم که می تواند یک رابطه شاد را حفظ و از آن مراقبت کند را به زوجین معرفی کنیم.

یک) به فکر تغییر یکدیگر نباشید. یکی از باور های غلط این است که اگر در پارتنرمان ویژگی را دوست نداریم با گفتن این حرف که حالا عوض میشه؛ از کنار آن رد می شویم و منتظر می شویم تا زمان آن را حل کند. نکته قابل توجه این است که هر فردی می تواند تنها در مورد تغییر دادن شرایط خود نظر بدهد نه همسر یا پارتنر خود! زوجین می توانند از یکدیگر انتظار همراهی داشته باشند اما توقع تغییر کردن، خیر! تصمیم گیری در مورد یک رابطه عاشقانه و ادامه دادن آن یک موضوع جدی است که نباید سرسری گرفته  شود، چرا که این تصمیم می تواند سراسر زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. پس با این نگاه که زمان همه چیز را درست می کند؛ رابطه خود را ادامه ندهید!

دو) پاتنرتان را مجبور نکنید تا بین شما و خانوادتان یک نفر را انتخاب کند: هر یک از ما؛ فارغ از خوب یا بد بودن؛ دارای گذشته و تاریخچه ای هستیم که بخشی از هویت ما را تشکیل می دهد. هیچ یک از ما خانواده مان را خود انتخاب نکرده ایم اما شریک عاطفی مان را چرا و طبیعتا انتخاب بین آن دو؛ مقایسه ای اساسا اشتباه است.

سه) از همان ابتدا مسائل جنسی را جدی بگیرید. برقراری رابطه جنسی براساس نظر سکستراپیست یکی از نزدیک ترین روابطی است که هر انسانی می تواند تجربه کند و به علت نوع این رابطه؛ حساسیت های انسان ها نیز افزایش می یابد و گاهی یک موضوع کوچک و صحبت نکردن در مورد آن می تواند تبدیل به یک چالش بزرگ شود. اگر از همان ابتدا حس می کنید که نوع نگاه شما و پارتنرتان نسبت به این موضوع یکسان و برابر نیست؛ بهترین کار صحبت با یک سکستراپیست است چرا که همانطور که گفته شد این موضوع حساسیت بالایی دارد و نیاز به یک درمانگر ماهر دارد که بتواند به خوبی آن را مدیریت کند.

چهار) شما  قرار است شریک و همراه هم باشید نه جبران نداشته های یکدیگر! هر انسانی در زندگی می تواند با سختی ها و نیستی های خاص خود بزرگ شده باشد که جای خالی آنها برایش ناراحت کننده باشد. اما قرار نیست که پارتنر یا شریک عاطفی ما جای خالی پدر؛ مادر یا خواهر و برادر نداشته مان را پر کند. او قرار است تنها نقش خود را ایفا کند؛ همانطور که دوست دارد باشد نه آنطور که ما می خواهیم. در یک رابطه سالم، افراد تلاش نمی کنند که یکدیگر را تغییر دهند بلکه هر کدام؛ به فردیت یکدیگر احترام می گذارند و اجازه می دهند تا خود واقعیشان باشند. آن ها به تفاوت های یکدیگر احترام می گذارند و برای "خود" بودن تلاش می کنند.

پنج) احساسات خود را ابراز کنید نه سرکوب! آدم ها با هیجان هایشان شناخته می شوند پس لطفا با بی اعتنا بودن به احساسات آن ها را خاموش نکنید. اگر هیجانات مختلفی را تجربه می کنید با پارتنر خود آن ها را در میان بگذارید چرا که صحبت کردن در مورد عواطف؛ موجب می شود که یکدیگر را بیشتر بشناسید.

شش) با یکدیگر صادق باشید: اگر موضوعی برایتان مبهم است؛ سوال بپرسید. با بدبینی رابطه تان را خراب نکنید. برای داشتن یک رابطه خوب باید گوشی شنوا داشت. اگر به مشکلی برخورده اید در مرحله اول باید با پارتنر خود صحبت کنید و احساسات خود را به او بگویید و از او بخواهید که در مورد مشکل پیش آمده توضیح بدهد. اگر باز هم احساس استیصال می کنید نگران نباشید چرا که می توانید از یک مشاور تلفنی کمک بگیرید و بخواهید که در تصمیم گیری همراه شما باشد. به عنوان آخرین مورد بدانید که شما به تنهایی نمی توانید مشکلات و مسائل یک رابطه را حل کنید؛ یک رابطه  عاطفی از دو نفر تشکیل شده و برای حل کردن مشکلات آن هم؛ حتما نیاز به کمک وهمراهی هر دو است. با به دوش کشیدن کل مشکلات؛ خود را خسته و فرسوده نکنید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز در یک رابطه عاطفی هستید و نیاز دارید تا دانش خود را در مورد رابطه عاشقانه افزایش دهید، بهترین کار مراجعه به یک درمانگر است. اگر امکان مشاوره حضوری را ندارید؛ می توانید از یک مشاور آنلاین یا حتی مشاور تلفنی کمک بگیرید. شاید شما اولین بارتان باشد که یک رابطه عاطفی را تجربه می کنید اما مسلما برای یک روانشناس؛ اولین مراجعه با چنین موضوعی نیستید و او به بهترین حالت می تواند به شما کمک کند تا دید شما برای تصمیم گیری واضح و واضح تر شود. اگر تصمیم تان برای جلسه تراپی جدی است؛ یکی از بهترین کلینیک های روانشناسی، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن روانشناسانی حرفه ای می تواند مسیر پرچالش و مبهم درمان را آرام و لذت بخش کند!

 

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.