مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مهمترین دلایلی که باعث می شود افراد از یک رابطه مسموم خارج نشوند ؟

همه افراد خواهان رابطه عاطفی ، عاشقانه هستند که در آن احساس خوسبختی ، آرامش و لذت کنند .   همه افراد خواهان رابطه عاطفی ، عاشقانه هستند که در آن احساس خوسبختی ، آرامش و لذت کنند . رابطه مسموم از نظر بهترین مشاور خانواده رابطه ای می باشد که احترام فرد در آن رعایت نمی شود و اعتماد ، احساس امنیت و انژی منفی زیادی در آن دیده می شود . در بسیاری از موارد خارج شدن از یک رابطه عاطفی مسموم کار ساده ای نیست و سختی ها و فشار های زیادی را برای فرد ترک کننده به همراه خواهد داشت . برخی از افراد اعتقاد دارند ماندن در رابطه ای که نا بسامان ، مسموم و بد می باشد به مراتب بهتر از تنها ماندن است . تنها ماندن کابوس بسیاری از جوانان امروز می باشد . این افراد احساس می کنند تنها بودن به معنی دور بودن از شادی ، خوشبختی و لذت بردن از زندگی است و همین بهانه اولین دلیل آنها برای عدم ترک یک رابطه مسموم است . در این مطلب ابتدا به نشانه های یک رابطه مسموم اشاره می کنیم و سپس به دلایل عمده ای می پردازیم که افراد به بهانه آن از رابطه عاطفی مسموم خود خارج نمی شوند .

نشانه های یک رابطه مسموم چیست ؟

1-    حرمت ها رعایت نمی شود : وقتی دختر و پسری نسبت به حریم و خطوط قرمز یکدیگر آگاهی دارند و از آن عبور می کنند ، بهتر است این رابطه به پایان برسد . زیرا در بین لیست روانشناسان تهران حتی یک روانشناس را نخواهید توانست پیدا کنید که رابطه ای که حرمیت ها در آن رعایت نمی شود را تایید کند . شکستن حریم ها باعث بیماری آن رابطه می شود و اصلاح آن را سخت می کند .

2-    در گذشته زندگی می کنید : وقی فردی دائما به خوشی ها و احساسات مثبتی که در گذشته با شریک عاطفی خود داشته ، فکر می کند و تمایل دارند تا آن خاطرات تکرار شود یعنی در یک رابطه مسموم گیر کرده اند ، رابطه سالم باعث جلو رفتن و ساختن آینده می شود . حسرت گذشته را خوردن جز جلوگیری از پیشرفت سود دیگری ندارد .

3-    تفاوت اساسی در ارزش ها : باور های مذهبی ، ارزش های اخلاقی و فرهنگی در هر فرد متفاوت است وقتی دو نفری که وارد یک رابطه عاطفی می شوند تفاوت های اصولی در این ارزش ها داشته باشند این رابطه دچار تزلزل می باشد و به مرور زمان به هر دو نفر آسیب زا و مسموم خواهد بود . برخی از افراد که به دلیل علاقه ای که به یکدیگر دارند به مشاوره ازدواج تلفنی می گویند این تفاوت ارزشی پس از مدتی یکسان می شود یا بی اهمیت است ، از اولین نفراتی خواهند بود که به دلیل تفاوت ارزش هایشان به مشکل بر خواهند خورد .

4-      بیشتر از لذت رنج می برید : برخی از افراد به لحظات لذت بخشی که داشته اند بهای زیادی می دهند در حالی که اغلب اوقات روابط آنها بسیار رنج آور است . چنانچه شادی های شما بسیار کمتر از لحظات شادی شما می باشد ، متاسفانه شما در یک رابطه مسموم می باشد .  

5-    مورد آسیب جسمی و روانی قرار دارید : عدم تعادل یک فرد در رابطه باعث می شو تا همراه خود را از لحاظ جسمی و روانی مورد آسیب قرار دهد ، هر چند این افراد پس از توهین ، تحقیر ، تمسخر یا حتی کتک زدن اقدام به معذرت خواهی کنند ، اما رنج و آسیب وارده در این رابطه دائمی خواهد ماند .

6-    وجود دروغ در رابطه : وجود مسائلی که درباره آن دروغ می گویید یا دروغ می شنوید از موضوعات دیگری می باشد که یک رابطه را مسموم می کند . اگر افراد در طول رابطه نیاز دارند تا دروع بگوییند یا دروغ بشنوند ، خروج از این رابطه بهترین انتخاب است .

7-    خیانت : یکی از مسائلی که می تواند یک تنه یک رابطه را از بین ببرد خیانت است . وقتی در رابطه ای حتی برای یک بار خیانت اتفاق می افتد ، رابطه به رابطه ای نا سالم و مسموم تبدیل می شود زیرا بی اعتمادی در این رابطه به اوج خود می رسد .

مهمترین دلایلی که افراد از یک رابطه مسموم خارج نمی شوند

-         تنهایی : ترس از تنها ماندن یکی از مهمترین موضوعاتی است که باعث می شود تا بسیاری از افراد تن به ماندن در یک رابطه مسموم بدهند . بسیاری از افرادی که به کلینیک روانشناسی خوب مراجعه می کنند با وجود مشغله های روزانه ای که دارند و بودن افراد و دوستان مختلف در کنارشان باز هم احساس تنهایی می کنند و نیاز به یک رابطه عاطفی را برای خروج از این تنهایی ضروری بدانند ، در حالی که داستن یک رابطه مسموم باعث می شود تا فرد بیشتر احساس تنهایی کند .

-         احساس گناه : نگرانی بابت طرف مقابل و آینده او یکی دیگر از دلایلی می باشد که باعث می شود افراد در یک رابطه مسموم بمانند . وقتی از یک رابطه اشتباه به دلیل احساس گناه یا ترحم خارج نمی شویم نه تنها به خود آسیب می رسانیم بلکه به طرف مقابل خود نیز آسیب بیشتری وارد می کنیم زیرا این احساس را به طرف مقابل القاء می کنیم که این رابطه مطلوب ما می باشد .

-         ترس : ترس توسط انسانها ساخته می شود . ترس می تواند کاری کند تا فرد از ارزش و اعتبار خود کاسته و تن به ماندن در یک رابطه دهد زیرا احساس می کند نمی تواند بقیه مسیر زندگی را به تنهایی طی کند . ترس از تنهایی ، ترس از اداره کردن زندگی ، ترس از پیدا نکردن فرد بهتر ، همگی از نمونه ترس هایی هستند که باعث می شوند تا فرد در یک رابطه باقی بماند .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :                  22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.