مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

شایع ترین دلایل زیاد شدن خیانت زنان پس از ازدواج

خیانت امروزه تبدیل به یکی از بدترین معضلات اجتماعی شده است که خانواده ها را درگیر نموده .   خیانت امروزه تبدیل به یکی از بدترین معضلات اجتماعی شده است که خانواده ها را درگیر نموده . زمانی که یک دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند و از روانشناسی ازدواج استفاده می کنند ، بیان می دارند که تمام عشق ، علاقه و خواسته های خود را در طرف مقابل یافته اند ، اما چرا پس از ازدواج این ها دلایل کافی برای جلوگیری از خیانت نیست ؟ تحقیقات نشان داده در سالهای اخیر میزان خیانت زنان بیش از مردان شده و این مسئله دارای دلایل اجتماعی و فردی می باشد که صرف نظر از دلایل آن باعث آسیب های روحی و روانی شدید به زوجین و به فرزندان آنها می شود . خیانت به هر گونه فعالیت یا رابطه ای که در آن شخص لذتی را که باید با همسر خود ببرد را با دیگری می برد و تعهدی که باید داشته باشد را ندارد ، گفته می شود . خیانت می تواند به شکل های مختلفی چون : جنسی ، عاطفی و مجازی باشد ، که هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد .

انواع خیانت

خیانت جنسی : خیانت جنسی یکی از بد ترین و خطرناک ترین ، نوع خیانت می باشد که باعث از بین رفتن حس اعتماد در بین زوجین و باعث آسیب های جسمی و روحی در آنها می شود . افرادی که خیانت جنسی می کنند معمولا دلایل مختلفی برای این کار خود بیان می کنند که برای رفع آن بهتر است به مرکز مشاوره خوب مراجعه نموده تا به جای خیانت ، عوامل آن را بر طرف نمایند .  

خیانت عاطفی : افزایش ارتباطات اجتماعی در بین زنان و مردان در محیط های کاری باعث شده تا زنان و مردان به راحتی درباره خود و حتی مسائل خانوادگی خود ، با یکدیگر صحبت کنند . این صحبت ها به خودی خود خیانت محسوب نمی شود . خیانت عاطفی وقتی شکل می گیرد که شما در رابطه با خصوصی ترین مسائلتان با یکدیگر گفتگویی داشته باشید که اگر همسر شما متوجه شود ، از آن ناراحت گردد .  

خیانت مجازی : امروزه با گسترده شدن شبکه های اجتماعی و برنامه های مجازی نوع دیگری از خیانت شکل گرفته شده است که به آن خیانت مجازی می گویند . افراد در این شبکه های اجتماعی با جنس مخالف رابطه دوستی برقرار می کنند و درباره خود و زندگی شان با هم صحبت می کنند . این نوع دوستی ها به مرور زمان به زندگی واقعی کشیده می شوند و رابطه زناشویی را مورد تهدید قرار می دهند .

دلایل زیاد شدن خیانت زنان چیست ؟

1-    نادیده گرفته شدن : نقش زنان به عنوان مادر یا همسری خانه دار که مسئول بر آورده کردن نیاز اعضاء خانواده می باشد گاهی باعث می شود وی به عنوان یک زن یا یک همسر نادیده گرفته شود . این زنان برای بر آورده کردن نیاز به دیده شدن به شکل یک زن به سوی خیانت سوق پیدا می کنند . در واقع این افراد وقتی از روانشناس تلفنی استفاده می کنند دلیل اصلی خیانت خود را این می دانند که احتیاج به فردی داشته اند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد نه خدماتی که ارائه می دهند .

2-    از روابط جنسی خود راضی نیستند : این دیدگاه اشتباه که تنها مردان باید از رابطه جنسی شان راضی باشند باعث شده تا به رضایت زنان در رابطه جنسی اهمیت کمتری داده شود . این در حالی می باشد که تحقیقات نشان داده بسیاری از زنان متاهلی که دست به خیانت می زنند ، افرادی هستند که از رابطه جنسی خود با همسرشان احساس رضایت نمی کنند و به جای آن که برای حل مشکل خود به مرکز مشاوره خانواده مراجعه کنند ، برای حفظ زندگی مشترک خود ، فرد دیگری را برای داشتن رابطه جنسی رضایت بخش ، وارد زندگی خود می کنند .

3-    نا امیدی از تلاش : برخی از زنانی که دچار عدم رضایت از زندگی مشترکشان می باشند و با برای با سازی زندگی خود بسیار تلاش می کنند ، پس از مدتی که متوجه می شود ، تغییر یا بهبود در وضعیت زندگی مشترک آنها ممکن نیست دچار نا امیدی شده و برای فرار از وضعیتی که در آن گیر افتاده اند به خیانت روی می آورند . این افراد معمولا در زندگی مشترک خود دچار نا امنی عاطفی و نا امیدی عملکردی می باشد و سعی می کنند تا با بر قراری رابطه با فرد دیگری بر این احساسات خود سرپوش بگذارند .

4-    باز سازی آسیب های کودکی : زنان زیادی هستند که در دوران کودکی دچار آسیب های روانی و یا آسیب های جنسی شده اند و والدین آنها به جای استفاده از مشاوره کودکان آنها را سر کوب کرده اند . این زنان در ازدواج خود به دنبال راهی برای باز سازی آسیب ها می گردند تا بتوانند آن را کنترل  یا بهبود بخشند .

خیانت چه به وسیله مردان ، چه به وسیله زنان باعث از بین رفتن اعتماد در زندگی مشترک و ایجاد حس دل شکستگی در طرف مقابل می شود . زن یا مرد خیانت کار در زمان خیانت متوجه نیست که عمل وی چه آسیب های غیر قابل جبرانی را به زندگی زناشویی شان وارد می کند . باز گشت به زندگی و به دست آوردن دوباره اعتماد در زندگی زناشویی که در آن خیانت اتفاق افتاده غیر ممکن نیست ، اما نیاز به تلاش دو طرفه و کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای دارد که در حین آن که به افراد کمک می کند آسیب های که در اثر خیانت کردن و یا خیانت دیدن را بر طرف کنند ، دلایلی که باعث بروز خیانت شده است را شناسایی و بررسی کرده و به در جهت رفع آن به زوجین راه کار هایی را ارائه دهد .

نویسنده : غزاله البهشتی

 آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :                  22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.