مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

تاثیر مواد مخدر بر روابط جنسی

مصرف انواع مواد مخدر و در دسترس بودن راحت آن ، آفت بسیاری از خانواده ها و زندگی ها گشته است و باعث مشکلات فراوانی شده .  مصرف انواع مواد مخدر و در دسترس بودن راحت آن ، آفت بسیاری از خانواده ها و زندگی ها گشته است و باعث مشکلات فراوانی شده . نقش روابط جنسی در زندگی زناشویی افراد غیر قابل انکار می باشد . بد بودن روابط جنسی در بین زوجین می تواند باعث سردی روابط و طلاق عاطفی در بین آنها گردد . اعتیاد به مواد مخدر می­ ‌تواند منجر به مشکلات فراوانی در زندگی زناشویی یک فرد شود . بیشتر افرادی که مواد مخدر استفاده می­ ‌کنند معمولا کنترل جنبه ­‌های دیگر زندگی خود را از دست می‌ ­دهند و قادر به مدیریت درست شرایط نیستند، این افراد ممکن است اقدام به انجام کارهایی کنند که در حالت عادی انجام نمی‌ دهند . تمامی مخدر ها بر روابط جنسی اثر گذار هستند ، موادی همچون ، سیگار ، حشیش ، علف با وجود آن که در ظاهر کم ضرر تر هستند اما باعث آسیب های جدی در روابط جنسی افراد می گردند . برخی از افرادی که به سکستراپیست مراجعه می کنند تصورم می کنند می توانند برای درمان برخی مشکلات جنسی از جمله زود انزالی از مواد مخدری همچون تریاک یا شیره استفاده کنند . در حالی که این مواد تأثیرات کوتاه مدتی بر بهبود عملکرد جنسی گذاشته و در دراز مدت منجر به انواع کژ کاری های جنسی می‌ شود .

مواد مخدر به صورت کلی به دو صورت جسمی و روانی بر روابط جنسی اثر می گذارد . مواد مخدر به موادی گفته می شود که باعث تسکین و آرامش غیر واقعی در افراد می شود و فرد نسبت به مصرف این مواد احساس وابستگی می کند . در این مطلب با توجه به آگاهی هایی که در مرکز مشاوره خانواده به افراد داده می شود اطلاعاتی را ارائه می دهیم .

تاثیرات جسمی

خیلی از افرادی که از مواد مخدر برای بهبود عملکرد جسمی خود استفاده می کنند بر این باور هستند که این مواد درد های فیزیکی آنها را کاهش داده و در زمان برقراری رابطه جنسی عملکرد بهتری خواهند داشت در حالی که استفاده از این مواد اثرات منفی زیادی بر جسم آنها دارد . مواد مخدر حساسیت بدن افراد را کاهش داده و بالطبع حساسیت در ناحیه تناسلی را نیز کم می کند و همین مسئله باعث رفع مشکل افرادی که دچار زود انزالی یا انزال زودرس هستند می شود . طی اطلاعاتی که افراد طی تماس یا تلفن مشاور به دست آورده اند ، با وجود این که استفاده از این مواد در ظاهر مشکل آنها را حل می کند اما پس از مدتی میزان اثر گذاری آن کاهش می یابد زیرا بدن نسبت به مصرف این مواد سازش می یابد و فرد برای آن که بتواند همان اثرات گذشته را دوباره باز سازی کند مجبور به مصرف میزان بیشتری از مواد مخدر می باشند و این مسئله نه تنها باعث بروز اعتیاد در فرد می شود بلکه کم کم نیز میل جنسی آنها را کاهش داده و باعث بی میلی جنسی در آنها می شود .   

تاثیرات روانی

از نمونه مشکلات روانی که در اثر مصرف مواد مخدر ایجاد می گردد می توان به  : افسردگی ، اختلالات خلقی ، اضطراب و پارانوئیا اشاره کرد . مشکلات روانی که پس از مصرف مواد مخدر برای افراد ایجاد می شود بسیار شدید می باشد . افرادی که از مواد مخدر برای بهبود عملکرد جنسی خود استفاده می کنند در ابتدا احساس افزایش اعتماد به نفس خواهند داشت زیرا عملکرد آنها در روابط جنسی بسیار خوب خواهد بود ولی در طولانی مدت بروز کژ کاری های جنسی و بی میلی این احساس را در آنها از بین خواهد برد و احساسات منفی به سراغشان می آید . مواد مخدر محرک می باشد و در برخی موارد باعث می گردد تا میل جنسی فرد به شکل غیر عادی افزایش یافته و فرد دچار بیش فعالی جنسی گردد .

بیش فعالی جنسی چیست ؟

در مرکز روانی بیش فعالی جنسی یا افزون خواهی جنسی به عدم کنترل فرد بر رفتار جنسی اطلاق می گردد . افرادی که دچار بیش فعالی جنسی می باشند در عین این که میل زیادی به بر قراری رابطه جنسی به صورت مداوم و پایدار دارند ، اما در روابط جنسی خود به رضایت دست نمی یابند . این افراد معمولا احساس اجبار در خود ارضایی دارند . درمان بیش فعالی جنسی از طریق مراجعه به مشاور سکس تراپی و با درمان های دارویی امکان پذیر می باشد به شرط آن که همکاری فرد را در پی داشته باشد .

اثرات چند مواد مخدر بر روابط جنسی

-         حشیش یا گرس : نا باروری در زنانی که از مواد مخدر حشیش یا گرس استفاده می کنند بسیار دیده می شود و عقیمی در مردان مصرف کننده این مواد .  ماده موثره موجود در حشیش می‌ تواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه یا تستوسترون شده و موجب اختلال در میل جنسی گردد ، همچنین در طولانی مدت سبب اشکال در نعوظ نیز خواهد شد .

-         تریاک : تریاک و سایر مواد هم ‌خانواده آن مانند کراک ، هرویین سوخته و شیره به وجود آن که در ابتدای زمان مصرف تاثیر گذار هستن اما عوارض بسیاری دارند . درست است که این مواد در کوتاه مدت سبب عملکرد بهتر جنسی و برطرف شدن زود انزالی می ‌شوند ولی در دراز مدت می تواند اشکالات عمده‌ ای را برای فرد ایجاد کند که سبب سستی و رخوت در افراد می‌ شود و انرژی را در فرد مصرف کننده کم می ‌کند ، در نتیجه این افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته و انرژی ایجاد و ادامه آن نیز از بین می‌ رود .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

تلفن :

22593216

22795735 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.