مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

شایع ترین اختلافات میان زوجین رو راه مقابله با آن از نظر دکتر مشاوره روانشناسی

زندگی مشترک همواره فراز و نشیب هایی همراه خود دارد اما زوجی خوشبختی و تکامل را کنار هم احساس می کنند که راه مقابله با مشکلات را بلد باشند . 

  زندگی مشترک همواره فراز و نشیب هایی همراه خود دارد اما زوجی خوشبختی و تکامل را کنار هم احساس می کنند که راه مقابله با مشکلات را بلد باشند . در مرکز روان درمانی برای مشاوره زوجین از بهترین متخصصین روانشناسی استفاده می شود زیرا حفظ زندگی زناشویی و سلامت آن نه تنها برای زندگی زوجین بلکه برای نسل های آینده ای که در خانواده رشد می کنند ، از مهمترین مسائل می باشد . روانشناس ازدواج معتقد است ، زوجی می توانند در کنار هم رشد کنند که آگاهی کافی نسبت به رفع و حل مشکلات داشته باشند . زوجی توانایی شناخت مشکلات ، درک آنها و رفع نابسامانی های زندگی مشترک را نداشته باشند ، محکوم به شکست خواهند بود . از این رو روانشناس ازدواج خوب سعی می کند تا در کلینیک روانشناسی همراه با ارائه راه کار های مناسب به افزایش آگاهی زوجین نیز بپردازد تا در صورت مواجه شدن با مشکلات بتوانند آن را مدیریت نمایند .

شایع ترین اختلافات میان زوجین از نظر دکتر مشاوره روانشناسی چیست ؟

-         ارتباط : اولین و مهمترین موضوعی که معمولا زوج ها را دچار اختلاف می نماید نحوه ارتباط آنها با یکدیگر می باشد . بسیاری از زوجین در برقراری ارتباط با یکدیگر ضعیف عمل کرده و زمانی که با همسر خود گفتگو می کنند به انجام کارهای دیگر همچون تماشای تلویزیون و استفاده از گوشی موبایل نیز می پردازند . مشاور ازدواج به این افراد راه های ارتباط موثر و نحوه گفتگوی خوب را آموزش داده و از آنها می خواهد حتما در روز زمانی را برای صحبت کردن با یکدیگر با تمرکز و بدون کودکان ، قرار دهند . عدم گفتگوی مناسب و ضعف ارتباط در زوجین ، می تواند آنها را دچار طلاق عاطفی کرده و باعث مشکلات فراوانی می شود . در بهترین کلینیک های مشاوره استفاده از کارگاه های روانشناسی برای آموزش مهارت های ارتباطی بر گذار می گردد که می تواند به بهتر کردن روابط بین زوجین و گفتگوی مناسب بین آنها بی انجامد .

-         روابط جنسی : سکس تراپ معتقد است بسیاری از مشکلاتی که زوجین با یکدیگر در طول زندگی مشترک پیدا می کنند به دلیل مشکلات جنسی بین زن و مرد می باشد . عدم آگاهی از روابط مناسب جنسی و مشکلاتی همچون : عدم ارگاسم ، نعوظ ، سردی در روابط جنسی ، ناتوانی جنسی ، همگی از مسائلی هستند که بسیاری از زوجین در زندگی مشترک خود تجربه می کنند و دلایل مختلف فرهنگی و یا خجالت از مراجعه به یک مرکز مشاوره و استفاده از خدمات مشاور سکس تراپی ، پرهیز می کنند .

در حالی که مشاوره سکس تراپی امروزه در کشور های بزرگ امری ضروری برای روابط موفق و همراه با محبت در بین زوجین است در کشور ما به دلیل وجود فرهنگ سنتی این مسئله به عنوان موضوعی شرم آور که نباید درباره آن صحبت شود معرفی شده و باعث گشته تا بسیاری از افراد از بیان مشکلات جنسی خود نزد یکی روانشناس سکس تراپی هم سر باز زنند . در بسیاری از مواردی که افراد برای مشاوره خیانت به یک مرکز روانشناسی مراجعه می کنند علت اصلی خیانت خود را عدم رضایت از روابط زناشویی و مشکلات جنسی دانسته اند .

-         خانواده ها : نقش خانواده هر یک از زوجین در زندگی مشترک در ایران به دلیل وابستگی های خانوادگی غیر قابل کتمان می باشد . بسیاری از زوجین ترجیح می دهند که به جای مشورت با یک مشاور خانواده از مشورت نزدیکان و یا بزرگتر خانواده بهره گیرند که این عمل با وجود علاقه ای که از یک خانواده ها به زوج نزدیک خود دارند دچار سو گیری عاطفی می باشد . زوج ی که با وجود مخالفت خانواده با یکدیگر ازدواج می کنند معمولا دچار مشکلات فراوانی همچون : عدم پشتیبانی و حمایت خانواده رو به رو می شوند . در این بین بسیاری از زوجین نیز هستند که به دلیل عدم آگاهی از برقراری ارتباط مناسب با والدین خود یا والدین طرف مقابل دچار مشکل می گردند .

بسیاری از زوج هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند از دخالت های خانواده ها و یا مورد اولویت قرار داشتن خانواده همسر در مقابل زندگی زناشویی خود رنج می برند . روانشناس خانواده ایجاد حریم را برای زوجین از ضروریات دانسته و به  آنها پیشنهادات مناسبی برای برقراری روابط خوب و با احترام نسبت به خانواده ها ارائه می دهد که زوجین با به کار بستن این راه کار ها می توانند روابط خود را به شکل خوب و مناسب ادامه دهند .

-         اعتماد : وجود اعتماد در بین زن و مردی که با یکدیگر زندگی می کنند بسیار ضروری می باشد . چنانچه اعتماد در زندگی مشترک وجود نداشته باشد و یا به دلایلی اعتماد زوجین نسبت به هم سلب شده باشد ، ادامه زندگی مشترک برای آنها سخت می گردد . بهترین مشاور ازدواج به زوجین پیشنهاد می کنند تا سوالاتی که باعث ایجاد احساس اعتماد در یکدیگر می باشد را به شکل مستقیم و بدون حاشیه با یکدیگر مطرح نمایند و در زمان صحبت های خود از سوء گیری و مقابله به مثل کردن بپرهیزند .

افرادی که در زندگی مشترک دچار خیانت شده اند برای جلب اعتماد مجدد با مشکلات بیشتری رو به رو هستند که استفاده از روانشناس خیانت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد . یادآوری مجدد و عدم حل مسئله پیش آمده هیچ کمکی به زوجین نمی کند و در مقابل ایجاد حس لجبازی و مخالفت در آنها را نیز ایجاد می کند .

استفاده از مشاوره خوب برای بازگرداندن زندگی مشترک می تواند راهی برای آیندگان ایجاد کند تا با مشکلات و مصائبی که افراد با آن در زندگی خود رو به رو شده اند ، رو به رو نشوند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.