مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

نکات با اهمیت برای ازدواج که در مرکز مشاوره به آن توجه می شود

ازدواج شامل مسائل خصوصی و عمومی می شود که در بین افراد مختلف وجود دارد . 

  ازدواج شامل مسائل خصوصی و عمومی می شود که در بین افراد مختلف وجود دارد . مسائل خصوصی شامل ویژگی های و علایق شخصی می باشد که در بین افراد مختلف متفاوت می باشد اما موضوعات عمومی در بین همه افراد مختلف یکسان است که در مرکز مشاوره به آن توجه می گردد . مشاوره پیش از ازدواج به افراد کمک می کند تا با آگاهی از این نکات و توجه به موضوعات مناسب برای ازدواج ، زندگی مشترک خود را بیمه نمایند . همه دختران و پسرانی که تصمیم به شروع یک زندگی مشترک می گیرند با هدف ادامه زندگی مشترک و آرامش ، ازدواج می کنند ، در حالی که عدم توجه به نکات با اهمیت برای انتخاب شریک زندگی مناسب ممکن است به این هدف خود نائل نشوند . بهترین مشاور پیش از ازدواج به نکات جامع تر و ریز بینانه در افراد دقت می نماید . در این زمینه نمونه هایی از نکات با همیت از نظر روانشناس قبل از ازدواج را ارائه می دهیم :

-         بلوغ : رسیدن به بلوغ تنها جسمانی نیست ، مشاور روانشناس داشتن بلوغ فکری در افراد را بسیار با همیت می دانند . کسانی که تصمیم به تشکیل زندگی مشترک دارند نیاز است از یک سری ویژگی های بلوغ به شکل مناسب بهره مند باشند . توانایی در تصمیم گیری ، مشارکت در انجام فعالیت های عادی و احساس مسئولیت همگی از ویژگی هایی هستند که برای زندگی مشترک ضروری و وجود آنها نشانه هایی از بلوغ فکری می باشد . دختری که هنوز برای انتخاب رنگ لباس خود از مادرش راهنمایی می خواهد و پسری که هنوز نسبت به روابط دوستانه مجردی خود وابسته است توانایی شروع یک زندگی مشترک و تشکیل خانواده را ندارند .

-         تعهد : یکی دیگر از موضوعاتی که روانشناس قبل از ازدواج در کلینیک روانشناسی در بین دختر و پسر به آن توجه می کند میزان پایبندی و تعهد در افراد می باشد . هیجان ازدواج در دختر و پسر پس از شروع زندگی مشترک فروکش کرده و احتمال بروز مشکلات را افزایش می دهد . یکنواخت شدن زندگی مشترک و عدم توجه به مسائل جزئی می تواند باعث سردی در روابط بین افراد و بروز خیانت گردد . روانشناس خیانت بروز خیانت را به دلایل مختلفی می داند که یکی از مهمترین آنها عدم سلامت روانی _ جنسی در افراد است . فردی که توانایی حفظ تعهد در زندگی خود را ندارد نسبت به روابط جنسی نیز تنوع طلب است و این مسئله باعث می شود تا تمایل زیادی به برقراری روابط متعدد جنسی با افراد مختلف داشته باشد . سکس تراپی یکی از شاخه های تخصصی روانشناسی می باشد که به تفضیل درباره مسائل جنسی افراد به توضیح و درمان می پردازد .

-         تشابه فرهنگی و عقیدتی : از موضوعات با اهمیت دیگر برای ازدواج می توان به ویژگی های فرهنگی و اعتقادی افراد اشاره نمود . زوجی که در فرهنگ هایی بسیار متفاوت از یکدیگر رشد نموده باشند نمی توانند با امید تغییر زندگی خود را بنا نمایند . مشاوره طلاق موارد زیادی را در بر دارد که افراد به دلیل وجود علاقه و عشق عمیقی که به یکدیگر داشته اند در ابتدای شروع زندگی مشترک به این تفاوت ها بی توجهی نموده اند و پس از مدت کوتاهی متحمل فشار بسیار زیادی در اثر همین تفاوت ها شده اند . به عنوان مثال داشتن حجاب برای دختری بسیار با اهمیت و همسر وی تمایل به داشتن حجاب او در نزد دوستانش نیست . این تفاوت ممکن است در اوایل آشنایی بی اهمیت باشد اما فردی که در این زمینه خواسته خود را نادیده گرفته پس از مدتی دچار فشار های روحی و روانی شدیدی می گردد که باعث می شود نتواند اددامه دهد .

-         رضایت خانواده ها : استفاده از مشاوره قبل ازدواج می تواند بهانه خوبی برای جلب رضایت خانواده ها و یافتن دلایل آنها باشد . زوجی که در ازدواج خود با مخالفت خانواده خود یا طرف مقابل رو به رو می باشد پس از مدتی به دلایل مختلف همچون جدایی از عزیزان یا دخالت های بی جا در زمان مشکلات زندگی ، نسبت به همسر و زندگی مشترک خود دلسرد می گردد . به دلایلی که عنوان شد بهترین روانشناس قبل از ازدواج در زمانی که با زوجی رو به رو می شود که خانواده های با نظرات منفی دارد ، جلسه ای با حضور خانواده ها برای بررسی دلایل ناراحتی آنها خواهد گذاشت تا نظرات آنها را نیز دریافت کند .

تست های روانشناسی پیش از ازدواج

یکی از کارهایی که در بهترین مراکز مشاوره برای افرادی که تصمیم به ازدواج دارند انجام می شود بررسی افراد با کمک تست های روانشناسی پیش از ازدواج می باشد ، تست روانشناسی ازدواج شامل چندین تست متنوع شخصیت شناسی می باشد که توسط روانسنج در مرکز روانشناسی تفسر و در اختیار مشاور قبل ازدواج خوب قرار می گیرد . متخصص روانشناس از نتیجه تست های روانشناسی می تواند به ویژگی های درونی و بیرونی افراد پی ببرد و چنانچه فردی نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه اختلالات روانی داشته باشد ، وی را به یک روانشناس بالینی ارجاع می دهد . باید توجه داشت مشاور خوب پیش از ازدواج تنها نظر تخصصی خود را درباره موفق بودن یا مشکل ساز بودن زندگی افراد بیان می کند و توانایی جلوگیری از ازدواج آنها را ندارد .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.