مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

درمان های طبیعی برای رفع افسردگی چیست؟

همه هرازگاهی احساس غمگینی می کنند. معمولاً این دوره‌ها زیاد طول نمی‌کشند، اما اگر احساس غم و اندوه قابل توجهی را تجربه می‌کنید که هر بار بیش از دو هفته مود شما را پایین می‌آورد، ممکن است چیز دیگری در آن وجود داشته باشد. 


همه هرازگاهی احساس غمگینی می کنند. معمولاً این دوره‌ها زیاد طول نمی‌کشند، اما اگر احساس غم و اندوه قابل توجهی را تجربه می‌کنید که هر بار بیش از دو هفته مود شما را پایین می‌آورد، ممکن است چیز دیگری در آن وجود داشته باشد.    آنهایی که به روانشناس مشاور ازدواج مراجعه کرده اند می گویند که اختلالات سلامت روان، مانند افسردگی، شرایطی رایج دارند اما قابل کنترل هستند. اگرچه بسیاری از مردم انتخاب می‌کنند که به دنبال درمان افسردگی باشند، اما روشی که برای درمان افسردگی پیش می‌روند می‌تواند متفاوت باشد. برخی افراد گفتگو درمانی را ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران دارو درمانی را ترجیح می‌دهند، و با این حال، برخی دیگر به درمان‌های طبیعی یا حتی ترکیبی از دو مورد از این روش‌ها متکی هستند. در اینجا، نگاهی دقیق‌تر به افسردگی خواهیم داشت، برخی از درمان‌های طبیعی که می‌توانید برای کمک به مقابله با علائم خود امتحان کنید، و اگر این درمان‌های طبیعی مؤثر واقع نشدند، چه کاری می‌توانید انجام دهید.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال خلقی شایع اما جدی است که با داشتن برخی از علائم زیر در بیشتر روز، تقریباً هر روز، حداقل به مدت دو هفته مشخص می‌شود:

احساس اضطراب، غمگینی یا پوچی

احساس بدبینی یا ناامیدی

احساس ناامیدی، تحریک پذیری یا بی قراری

احساس گناه، درماندگی یا بی ارزشی

از دست دادن علاقه به سرگرمی ها و فعالیت هایی که زمانی لذت می بردند

داشتن خستگی یا انرژی کمتر

در به خاطر سپردن، تمرکز یا تصمیم گیری مشکل دارند

داشتن تغییراتی در الگوی خواب، از جمله پرخوابی یا بیدار شدن در صبح زود

تغییر در اشتها یا تغییرات وزن برنامه ریزی نشده

درد، گرفتگی عضلات، سردرد یا مشکلات گوارشی بدون علت فیزیکی مشخص که با درمان آسان نمی شود

افکار خودکشی

اقدام به خودکشی

درمان های طبیعی برای افسردگی

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اصلاحات مختلف در سبک زندگی می‌تواند به مدیریت علائم افسردگی کمک کند، به‌ویژه زمانی که با درمان‌های مرسوم‌تری مانند دارو و درمان استفاده می‌شود. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید به تنهایی امتحان کنید که ممکن است به شما در مقابله با آن کمک کند.

ورزش

ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد و استرس و اضطراب را کاهش دهد. شنا، پیاده‌روی با قدرت، و پیاده‌روی همگی راه‌هایی هستند که می‌توانید از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. شما همچنین می توانید چیزهای متفاوتی مانند رقصیدن، پریدن روی ترامپولین یا توپ ترشی را امتحان کنید. هر چیزی که شما را فعال نگه می دارد می تواند در دفع اثرات منفی افسردگی مفید باشد.

از کافئین خودداری کنید

تحقیقات در مورد اینکه چگونه کافئین بر افسردگی تاثیر می گذارد ترکیبی است، اما اگر به آن حساسیت خاصی دارید، ممکن است به علائم افسردگی شما کمک کند. کافئین می تواند به خواب رفتن و به خواب رفتن را دشوارتر کند. اگر اختلالات خواب را به عنوان یک علامت افسردگی تجربه می کنید، نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار می تواند آنها را بدتر کند. اگر علائم اضطراب همراه با علائم افسردگی خود را دارید، کافئین همچنین می تواند آنها را بدتر کند، زیرا به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی در بدن عمل می کند.

کمی آفتاب بخورید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید کارهای بسیار خوبی برای بدن شما انجام می دهد، از جمله تقویت خلق و خو با افزایش سطح سروتونین و بهبود خواب با تشویق بدن به تولید ملاتونین بیشتر در شب. بیرون رفتن می تواند برای همه متفاوت به نظر برسد. ممکن است انتخاب کنید که در ایوان کباب کنید، در کنار استخر آفتاب بگیرید (با کرم ضد آفتاب فراوان)، یا در اطراف محله خود قدم بزنید.

به اندازه کافی خوابیدن

یک روانشناس خانواده در تهران می گوید که خواب برای افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب می تواند چالش برانگیز باشد و ایجاد یک برنامه خواب سالم ممکن است غیرممکن به نظر برسد. با این حال، خواب مهم است و استراحت کافی ممکن است سلامت روحی و جسمی شما را بهبود بخشد. از استفاده از لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در ساعات قبل از خواب خودداری کنید. تا جایی که امکان دارد نور و صدا را از اتاق خواب خود دور نگه دارید و مطمئن شوید که دمای آن راحت است. تا زمانی که خواب آلود نیستید به رختخواب نروید. اگر هنوز هنگام خواب بیدار هستید، سعی کنید کارهای آرامش بخش مانند تمرین یوگا یا حمام آب گرم انجام دهید. سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید و از چرت زدن خودداری کنید، زیرا می تواند چرخه خواب شما را از بین ببرد.

مکمل های غذایی

برخی از مکمل های طبیعی، ویتامین D و روغن ماهی ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کنند. توجه داشته باشید که برخی از اینها ممکن است با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند، بنابراین قبل از مصرف هر مکمل غذایی با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، قبل از شروع مصرف چیزی جدید، از عوارض جانبی احتمالی آگاه باشید.

درمان افسردگی

این درمان های طبیعی برای علائم افسردگی ممکن است برای برخی افراد موثر باشد، اما اگر افسردگی متوسط تا شدید را تجربه می کنید این تغییرات در سبک زندگی کافی به نظر نمی رسد، مهم است که به یاد داشته باشید که مجبور نیستید به تنهایی با این موضوع کنار بیایید. درمان با یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز و آموزش دیده می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را باز کنید و مکانیسم ها و ابزارهای مقابله ای را ایجاد کنید که می توانید برای مدیریت علائم افسردگی خود از آنها استفاده کنید. هیچ رویکرد یکسانی برای درمان وجود ندارد، اما یک روش محبوب و مؤثر برای درمان افسردگی، درمان شناختی رفتاری یا CBT است. در این شکل از گفتار درمانی، درمانگر شما می تواند به شما کمک کند تا افکار خود را مجدداً تنظیم کنید و جایگزینی مثبت برای داستانی که خودتان می گویید ایجاد کنید.

 یک پزشک یا روانپزشک نیز ممکن است داروها را به عنوان گزینه درمانی دیگر توصیه کند. با کار با تیمی از متخصصان، می توانید یک برنامه درمانی مناسب برای نیازها و شرایط خود ارائه دهید.

اثربخشی درمان آنلاین

ثابت شده است که درمان آنلاین به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر از درمان حضوری، مؤثر است. یک مطالعه نشان داد که یک مداخله روان درمانی دیجیتال چندوجهی به طور موثر تعداد علائم افسردگی را که شرکت کنندگان در مطالعه تجربه می کردند کاهش داد. علاوه بر این، شرکت کنندگان همچنین شاهد کاهش شدت علائم خود بودند.

غذای آماده

بسیاری از درمان‌های طبیعی می‌توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند، از جمله ورزش بیشتر، ایجاد یک برنامه خواب سالم، گذراندن زمان بیشتر در آفتاب و موارد دیگر. با این حال، برای افراد مبتلا به افسردگی متوسط یا شدید، این مداخلات ممکن است کافی نباشد، و این اشکالی ندارد. گزینه های درمانی دیگری در دسترس هستند و ممکن است برای افراد مختلف موثرتر عمل کنند. یک درمانگر آنلاین می تواند در حین کار برای یافتن یک برنامه درمانی که با موفقیت علائم افسردگی شما را مدیریت می کند، پشتیبانی و مشاوره ارائه دهد.

سخن پایانی:

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد و در مسیر آگاهی بخشی شما قدمی برداشته باشد. اگر نیاز به کمک دارید، یک کلینیک روانشناسی خوب در تهران کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای، می تواند بسیار سودمند و مفید باشد. افسردگی از آن دسته اختلالاتی است که به علت شیوعی که دارد، می تواند عادی بنظر بیاید اما بسیار می تواند زندگی روزمره شما را مختل کند.  

نویسنده : محدثه بیاتی

 تلفن : 22593216

22795735 آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.