مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه می توان از خنده برای مدیریت مشکلات استفاده کرد؟

خنده ابزاری قدرتمند برای نزدیک کردن افراد به هم، مدیریت تعارض و کاهش تنش است. همه ما شنیده ایم که خنده بهترین دارو است، و این درست است. خنده استرس را از بین می برد، خلق و خو را بالا می برد و شما را انعطاف پذیرتر می کند. اما برای روابط شما نیز خوب است.   

خنده ابزاری قدرتمند برای نزدیک کردن افراد به هم، مدیریت تعارض و کاهش تنش است. همه ما شنیده ایم که خنده بهترین دارو است، و این درست است. خنده استرس را از بین می برد، خلق و خو را بالا می برد و شما را انعطاف پذیرتر می کند. اما برای روابط شما نیز خوب است. براساس نظر بهترین مشاوره خانواده در روابط، شوخ طبعی می تواند ابزاری موثر نه تنها برای جذب طرف مقابل، بلکه برای غلبه بر هر گونه ناهنجاری که در فرآیند آشنایی با یکدیگر ایجاد می شود، باشد. در روابط، شوخ طبعی می تواند اتفاقات را هیجان انگیز، تازه و پر جنب و جوش نگه دارد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا از درگیری ها، اختلاف نظرها و تشدیدهای کوچکی که می توانند در طول زمان ایجاد شوند و حتی قوی ترین پیوندها را از بین ببرند، کنار بیایید.

 

به اشتراک گذاشتن لذت شوخ طبعی باعث ایجاد حس صمیمیت و ارتباط بین دو نفر می شود - ویژگی هایی که روابط مستحکم و موفق را تعریف می کنند. وقتی با یکدیگر می خندید، یک پیوند مثبت بین خود ایجاد می کنید. این پیوند به عنوان یک محافظ قوی در برابر استرس، اختلاف نظر، ناامیدی و نقاط بد در یک رابطه عمل می کند. و خنده واقعاً مسری است - فقط شنیدن خنده یک نفر شما را به لبخند زدن و شرکت در سرگرمی تشویق می کند.

چه به دنبال بهبود روابط خود با یک شریک عاشقانه، دوستان، خانواده یا همکاران باشید، طنز می تواند کمک کننده باشد. با استفاده از این نکات، می توانید یاد بگیرید که از شوخ طبعی برای رفع اختلافات، کاهش سطح استرس همه و برقراری ارتباط به گونه ای استفاده کنید که روابط شما را تقویت و عمیق تر کند.

 

مزایای استفاده از طنز در روابط خود

طنز می تواند به شما کمک کند:

*پیوند قوی تری با افراد دیگر ایجاد کنید. سلامتی و شادی شما تا حد زیادی به کیفیت روابط شما بستگی دارد - و خنده افراد را به هم پیوند می دهد.

*موجب کاهش تنش می شود: یک شوخی به موقع می تواند شرایط پرتنش را کاهش دهد و به شما را در حل اختلافات کمک کند.

 

*بر مشکلات و شکست ها غلبه کنید. شوخ طبعی کلید انعطاف پذیری است. این به شما کمک می‌کند تا سختی‌ها، ناامیدی‌های آب و هوایی را کنار بگذارید و از سختی‌ها و ضررها نجات پیدا کنید.

*مسائل را در چشم انداز قرار دهید. زمانی که موقعیت ها از منظر بازیگوشی و شوخ طبعانه به آنها نگاه می شود، تیره و تار نیستند. شوخ طبعی می تواند به شما کمک کند تا مشکلاتی را که در غیر این صورت ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند و به یک رابطه آسیب وارد کنند، بازنگری کنید.

*خلاق تر باشید. شوخ طبعی و بازیگوشی می تواند شما را آرام کند، به فکرتان انرژی بدهد و به شما الهام بخشد.

استفاده از طنز برای مدیریت و خنثی کردن تعارض

تعارض بخشی اجتناب ناپذیر از همه روابط است. ممکن است به شکل اختلاف عمده بین شما دو نفر یا تشدیدات جزئی که در طول زمان ایجاد شده اند باشد. در هر صورت، نحوه مدیریت تعارض اغلب می تواند موفقیت رابطه شما را تعیین کند. براساس نظر مشاور ازدواج خوب زمانی که درگیری و اختلاف نظر شما را درگیر می کند، شوخ طبعی و بازیگوشی می تواند به کاهش تنش و بازگرداندن حس ارتباط کمک کند. اگر با احترام استفاده شود، کمی شوخ طبعی می تواند به سرعت درگیری و تنش را به فرصتی برای تفریح ​​و صمیمیت مشترک تبدیل کند. این به شما امکان می‌دهد بدون اینکه دفاعیات طرف مقابل را به خطر بیندازید یا احساسات او را جریحه دار کنید، حرف خود را منتقل کنید. مثلا:

شوخ طبعی یک درمان معجزه آسا برای درگیری ها نیست، اما می تواند ابزار مهمی برای کمک به شما برای غلبه بر نقاط خشنی باشد که هرازگاهی به هر رابطه ای مبتلا می شوند. شوخ طبعی - عاری از طعنه یا تمسخر آزاردهنده - با کمک به شما درگیری را خنثی می کند:

*مبارزه قدرت را قطع کنید، تنش را فوراً کاهش دهید و به شما اجازه می‌دهد دوباره به هم متصل شوید و دیدگاه را دوباره به دست آورید.

*خودجوش تر باشید: خنده و بازی مشترک به شما کمک می کند تا از شیوه های سفت و سخت فکر و رفتار رها شوید و به شما این امکان را می دهد که مشکل را به روشی جدید ببینید و راه حل خلاقانه ای پیدا کنید.

*کمتر حالت تدافعی داشته باشید در محیط های بازیگوش، ما چیزها را متفاوت می شنویم و می توانیم چیزهایی را در مورد خود یاد بگیریم که در غیر این صورت ممکن است ناخوشایند یا حتی دردناک بدانیم.

 

*بازدارندگی ها را کنار بگذارید. خنده ما را باز می کند، ما را آزاد می کند تا آنچه را که واقعاً احساس می کنیم بیان کنیم و به احساسات عمیق و واقعی ما اجازه می دهد تا به سطح بیایند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مراکز تخصصی روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.