مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه می توان از سالمندان به شیوه ای درست مراقبت کرد؟

احساس قدردانی می تواند نه تنها به سمت پذیرش یک موقعیت استرس زا، بلکه لذت بردن بیشتر از زندگی کمک کند. مطالعات نشان می دهد که مراقبانی که احساس قدردانی می کنند، سلامت جسمی و عاطفی بیشتری را تجربه می کنند.  احساس قدردانی می تواند نه تنها به سمت پذیرش یک موقعیت استرس زا، بلکه لذت بردن بیشتر از زندگی کمک کند. مطالعات نشان می دهد که مراقبانی که احساس قدردانی می کنند، سلامت جسمی و عاطفی بیشتری را تجربه می کنند. براساس اطلاعات بدست آمده از بهترین مشاوران خانواده مراقبت در واقع آنها را با وجود خواسته هایش شادتر و سالم تر می کند. اما اگر شخصی که از او مراقبت می کنید دیگر نتواند قدردانی خود را از زمان و تلاش شما احساس کند یا نشان دهد چه کاری می توانید انجام دهید؟

تصور کنید که اگر عزیزتان سالم بود، چه واکنشی نشان می داد. اگر آنها درگیر بیماری یا درد نبودند (یا به دلیل زوال عقل ناتوان شده بودند)، دوست شما در مورد عشق و مراقبتی که می کنید چه احساسی خواهد داشت؟ به خود یادآوری کنید که آن شخص در صورت توانایی ابراز قدردانی می کند.

تلاش های خود را تحسین کنید. اگر اعتبار بیرونی دریافت نمی‌کنید، راه‌هایی برای تأیید و پاداش به خود بیابید. به خودتان یادآوری کنید که چقدر کمک می کنید. اگر به چیز دقیق تری نیاز دارید، سعی کنید فهرستی از تمام راه هایی که مراقبت شما باعث ایجاد تفاوت می شود تهیه کنید. زمانی که احساس ضعف کردید به آن مراجعه کنید.

با یکی از اعضای خانواده یا دوستان حامی صحبت کنید. لزومی ندارد که تقویت مثبت از طرف شخصی باشد که از او مراقبت می کنید. وقتی احساس می‌کنید از شما قدردانی نمی‌شود، به دوستان و خانواده‌تان مراجعه کنید تا به شما گوش دهند و تلاش‌های شما را تصدیق کنند.

برای مراقبت کمک بخواهید

بر عهده گرفتن تمام مسئولیت های مراقبت بدون استراحت یا کمک منظم، یک دستورالعمل مطمئن برای فرسودگی مراقب است. سعی نکنید این کار را به تنهایی انجام دهید.

 

به استراحت خود توجه کنید:  از دوستان و خانواده ای که در نزدیکی شما زندگی می کنند برای انجام کارهای اداری، آوردن یک غذای گرم یا تماشای بیمار دعوت کنید تا بتوانید استراحتی شایسته داشته باشید. داوطلبان یا کمک‌های پولی نیز می‌توانند خدماتی را در خانه ارائه دهند، گهگاه یا به طور منظم. یا می توانید برنامه های استراحت خارج از خانه مانند مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان و خانه های سالمندان را بررسی کنید.

صحبت کنید:  از دوستان و اعضای خانواده انتظار نداشته باشید که به طور خودکار بدانند به چه چیزی نیاز دارید یا چه احساسی دارید. در مورد اتفاقاتی که با شما و شخصی که از او مراقبت می کنید آگاه باشید. اگر نگرانی یا افکاری در مورد چگونگی بهبود وضعیت دارید، آنها را بیان کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که چگونه آنها را دریافت خواهند کرد. دیالوگ را شروع کنید.

مسئولیت را گسترش دهید. سعی کنید تا حد امکان اعضای خانواده را درگیر کنید. حتی کسی که دور زندگی می کند می تواند کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید وظایف مراقبتی را تقسیم کنید. یک نفر می‌تواند مسئولیت‌های پزشکی، دیگری با امور مالی و صورت‌حساب‌ها، و دیگری با خواربارفروشی‌ها و انجام وظایف، به عنوان مثال انجام شود.

یک برنامه منظم تنظیم کنید. از یکی از اعضای خانواده، دوستان یا داوطلبان بخواهید که در یک زمان منظم (روزانه، هفتگی یا هر چند وقت یکبار که فکر می کنید به آن نیاز دارید) با شما تماس بگیرد. این شخص می تواند به شما کمک کند تا به روز رسانی های وضعیت را منتشر کنید و با سایر اعضای خانواده هماهنگ کنید.

وقتی کسی کمکی را ارائه می دهد، بگویید «بله». براساس اطلاعات بدست آمده از روانشناسی ازدواج خوب از پذیرش کمک خجالت نکشید. بگذارید مردم از حمایت شما احساس خوبی داشته باشند. داشتن فهرستی از کارهای کوچکی که دیگران می توانند به راحتی از عهده آنها برآیند، مانند خریدن خواربار یا بردن عزیزتان به یک قرار، هوشمندانه است.

مایل باشید تا مقداری کنترل را کنار بگذارید. تفویض اختیار یک چیز است، تلاش برای کنترل هر جنبه ای از مراقبت چیز دیگری است. در صورت مدیریت خرد، دستور دادن یا اصرار بر انجام کارها به روش خود، احتمال کمک مردم کمتر خواهد بود.

 

به خودت استراحت بده

به عنوان یک مراقب پرمشغله، اوقات فراغت ممکن است لوکس غیرممکن به نظر برسد. اما شما مدیون خودتان هستید - و همچنین به شخصی که از او مراقبت می کنید - این را در برنامه خود قرار دهید. به خودتان اجازه استراحت بدهید و کارهایی را که روزانه از آنها لذت می برید انجام دهید. شما مراقب بهتری برای آن خواهید بود.

بین مشغول بودن و مولد بودن تفاوت وجود دارد. اگر به طور منظم برای کاهش استرس و شارژ باتری های خود استراحت نمی کنید، در درازمدت به موفقیت کمتری دست خواهید یافت. پس از استراحت، باید احساس انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشید، بنابراین به سرعت زمان استراحت خود را جبران خواهید کرد.

روابط شخصی خود را حفظ کنید. اجازه ندهید که دوستی های شما در تلاطم مراقبت از بین برود. این روابط به شما کمک می کند تا شما را حفظ کرده و مثبت نگه دارید. اگر خروج از خانه دشوار است، دوستان را دعوت کنید تا با شما برای صرف قهوه، چای یا شام ملاقات کنند.

احساسات خود را به اشتراک بگذارید عمل ساده بیان آنچه که از سر می گذرانید می تواند بسیار جذاب باشد. به اشتراک گذاشتن احساسات خود با خانواده یا دوستان شما را سربار دیگران نمی کند. در واقع، بیشتر مردم از اینکه به اندازه کافی به آنها اعتماد دارید و به آنها اعتماد دارید، تملق خواهند گرفت و این فقط پیوند شما را تقویت می کند.

فعالیت هایی را که برای شما لذت می برند، اولویت بندی کنید. زمان منظمی را برای سرگرمی هایی که به شما شادی می بخشد اختصاص دهید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مطب روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. داشتن یک رابطه خوب یکی از مواردی است که می تواند شما را چندین قدم در زندگی جلو بیاندازد و موجب ترقی شما در تمام ابعاد زندگی شود. در آخر امیدواریم که مطالب گفته شده در مقاله بالا به شما در درک موقعیت و شرایط سالمندی کمک کرده باشد و با درست برخورد کردن با این این افراد، به سلامت روان آنها کمک کنید و در ایجاد آرامش کمک کنید!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.