مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه می توان در کوک دلبستگی ایمن ایجاد کرد؟

از آنجایی که نوزادان نمی توانند به صورت کلامی ارتباط برقرار کنند، به ویژه با علائم اضطراب یا استرس هماهنگ هستند. نوزادان برای آرام شدن نیاز به کمک خارجی دارند. 

از آنجایی که نوزادان نمی توانند به صورت کلامی ارتباط برقرار کنند، به ویژه با علائم اضطراب یا استرس هماهنگ هستند. نوزادان برای آرام شدن نیاز به کمک خارجی دارند. اما براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوران قبل ازدواج و تحقیقات یک مراقب مضطرب در واقع می تواند بر استرس کودک بیفزاید و تسکین او را سخت تر کند. وقتی احساس استرس می کنید، سعی کنید قبل از تعامل با کودک، راه هایی برای آرام شدن پیدا کنید.

یک نفس عمیق بکش. این ممکن است به این معنا باشد که اجازه دهید کودکتان یک دقیقه بیشتر گریه کند تا بتوانید قبل از برداشتن کودکتان و تلاش برای آرام کردن او، نفس عمیقی بکشید.

تیم. فکر نکنید که باید همه این کارها را خودتان انجام دهید. سعی کنید از همسر، دوستان، اعضای خانواده یا یک پرستار بچه کمک بگیرید تا در زمان‌های شلوغ روز در نگه‌داشتن یا مراقبت از کودکتان کمک کنند.

قدم زدن. هوای تازه و تغییر منظره می تواند برای شما و کودکتان معجزه کند. در زمان‌های به‌خصوص استرس‌زا، سعی کنید تغییری در محیط ایجاد کنید و ببینید آیا این به شما و کودکتان کمک می‌کند تا آرام شوید.

ایجاد دلبستگی ایمن: یاد بگیرید که نشانه های منحصر به فرد کودک خود را درک کنید

همانطور که والدین چند فرزند می دانند، هیچ فرمول ساده ای برای رفع نیازهای نوزاد وجود ندارد. از بدو تولد، هر کودک دارای شخصیت و ترجیحات منحصر به فردی است. سیستم عصبی هر کودک نیز منحصر به فرد است. برخی از نوزادان ممکن است با سر و صدا و فعالیت آرام شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آرامش و سکوت را ترجیح دهند. نکته کلیدی این است که نشانه های کودک خود را یاد بگیرید و بر اساس آن به آنها پاسخ دهید.

حتی اگر همه صداها و گریه ها در ابتدا یکسان به نظر برسند، کودک شما با استفاده از صدا و حرکت به طرق مختلف با شما ارتباط برقرار می کند. پشت قوس دار، صورت خراشیده، چشمان محکم بسته، مشت های جمع شده، چشم های مالش، حرکت بیش فعال یا دیوانه وار همه این نشانه ها چیزی خاص را در مورد وضعیت عاطفی و فیزیکی کودک شما به اشتراک می گذارند. وظیفه شما این است که به یک "کارآگاه حسی" تبدیل شوید و بفهمید که کودک شما با چه چیزی ارتباط برقرار می کند و بهترین پاسخ را چگونه می دهد.

 

به حالات صورت و حرکات بدن کودک خود دقت کنید تا سرنخ هایی در مورد نیازهای حسی او پیدا کنید. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است وضعیت بدن خود را تنظیم کند یا حالت صورت خود را تغییر دهد، یا دست ها و پاهای خود را در پاسخ به صدای شما حرکت دهد تا نشان دهد که سرد است یا نیاز به در آغوش گرفتن و در آغوش گرفتن دارد.

با انواع صداهایی که کودکتان تولید می کند و معنی این صداها آشنا شوید. به عنوان مثال، صدای «گرسنه هستم» ممکن است یک گریه کوتاه و کم صدا باشد، در حالی که صدای «خسته ام» ممکن است ناله ای متقاطع باشد.

به نوع لمسی که کودک شما از آن لذت می برد و میزان فشاری که تجربه می کند به عنوان لذت بخش توجه کنید. تقریباً با هر لمسی، نوزاد شما در حال یادگیری در مورد زندگی است. هرچه لمس شما لطیف تر باشد، کودک شما دنیا را مکانی آرامش بخش خواهد یافت.

به انواع حرکات، صداها و محیطی که کودک شما از آن لذت می برد توجه کنید. برخی از نوزادان با حرکت، مانند تکان خوردن یا راه رفتن به جلو و عقب، آرامش می‌یابند، در حالی که برخی دیگر به صداهایی مانند موسیقی ملایم یا تغییر محیط مانند حمل کردن به بیرون پاسخ می‌دهند.

گاهی اوقات نوزادان بدون توجه به آنچه که شما انجام می دهید، عصبانی می شوند، مانند زمانی که دندان در می آید، بیمار می شود یا رشد بزرگی می تواند داشته باشد. براساس اطلاعات بدست آمده از مرکز مشاوره خانواده وقتی این اتفاق می افتد، تلاش های خود را برای برقراری ارتباط و آرام کردن کودک ادامه دهید. حوصله، محبت و مراقبت شما برای کودک شما مفید است، حتی اگر به سر و صدا ادامه دهد.

مراقب فشار همسالان از طرف خانواده و دوستان خوش نیت باشید. چیزی که برای کودک مفید باشد ممکن است برای شما کارساز نباشد. با آنچه که برای آرام کردن و آرام کردن کودک لازم است، اعتماد را آغاز کنید و کودک شما را به نحوه تسکین خود شروع کند.

خوردن، خوابیدن و فرصت هایی برای دلبستگی ایمن

بسیاری از علائم و نشانه های اولیه کودک شما در مورد نیاز به غذا و استراحت مناسب است. افزایش دفعات شیر ​​دادن یا اضافه کردن زمان اضافی برای استراحت در صورت لزوم می تواند تفاوت زیادی در توانایی کودک شما در تعامل و تعامل در هنگام بیداری ایجاد کند.

 

بدون استراحت مناسب، کودک نمی تواند آرام و هوشیار باشد و آماده تعامل با شما باشد. نوزادان زیاد می خوابند (اغلب 16-18 ساعت در روز در چند ماه اول)، و سیگنال های خواب آنها بیشتر از آنچه انتظار دارید می آید. اغلب، نوزادانی که بیش از حد خسته هستند، می توانند بیش از حد هوشیار عمل کنند و دیوانه وار حرکت کنند.

گرسنگی همچنین علت بسیاری از نشانه های اولیه از کودک شما خواهد بود. برنامه ها مفید هستند، اما جهش های رشد و تغییرات رشد ممکن است باعث شود نیازهای کودک شما هر چند هفته یکبار تغییر کند، بنابراین توجه دقیق به علائم و سیگنال های منحصر به فرد آنها مفید است.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مطب روانشناسان است که بسیار کمک کننده است. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. داشتن یک رابطه خوب یکی از مواردی است که می تواند شما را چندین قدم در زندگی جلو بیاندازد و موجب ترقی شما در تمام ابعاد زندگی شود.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.