مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

براساس نظر دکتر روانشناس ازدواج چگونه باید در رابطه ابراز محبت کرد؟

مردم محبت خود را به طرق مختلف نشان می دهند و در حالی که برخی از افراد در ابراز محبت مشکل دارند، باید مهارت خود را افزایش داد و به خود کمک کنید تا بتوانید به عزیزان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. 

 مردم محبت خود را به طرق مختلف نشان می دهند و در حالی که برخی از افراد در ابراز محبت مشکل دارند، باید مهارت خود را افزایش داد و به خود کمک کنید تا بتوانید به عزیزان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. اطلاعات بدست آمده در این مقاله توسط متخصص مشاوره خانواده بدست آمده و این مقاله محبت را تعریف می کند، توضیح می دهد که چرا در روابط مهم است، رفتار محبت آمیز چگونه به نظر می رسد، و چگونه نشان دادن محبت می تواند تعارض رابطه را کاهش دهد.

عاطفه چیست؟

محبت همان علاقه ای است که شما به دیگری دارید. این اصطلاح؛ دلبستگی لطیف بین مردم را توصیف می کند؛ پیوندی که به ویژه برای نوزادان و مراقبان آنها مهم است. این پیوند زمانی شروع می شود که ما نوزاد  هستیم و میل به نزدیکی به والدین خود داریم. تئوری دلبستگی بر پیوند عمیقی متمرکز است که با اولین مراقبان ما شروع می شود و ما را قادر می سازد تا در طول زندگی خود روابط سالمی با دیگران داشته باشیم.

چرا محبت مهم است؟

اگرچه برخی افراد درونگرا هستند یا سبک زندگی کمتر اجتماعی را ترجیح می دهند، اما انسان ها در انزوا خوب عمل نمی کنند، بنابراین ارتباطات معنادار بسیار ارزشمند هستند. این ارتباطات را می توان با دوستان، اعضای خانواده یا یک شریک عاشقانه ایجاد کرد. شما می توانید عشق خود را به دیگران با ابراز محبت نشان دهید و تأیید کنید

رفتار محبت آمیز چگونه است؟

نشانه های محبت می تواند بسته به فرهنگ متفاوت باشد. مثلاً در فرانسه دوستان با بوسیدن هر دو گونه به یکدیگر سلام می کنند. ممکن است دو دوست آمریکایی راحت‌تر همدیگر را در آغوش بگیرند. محبت از طریق ارتباط نیز نشان داده می شود. به عنوان مثال، شما فقط با کسی تماس می گیرید که به او فکر می کنید.

نمونه هایی از رفتار محبت آمیز

راه های دیگر برای نشان دادن محبت عبارتند از (اما نه محدود به) موارد زیر:

 

در آغوش گرفتن

بوسیدن

دست کسی را گرفتن

دست زدن به پشت کسی

دست خود را دور شانه یا کمر دیگری انداختن

ارسال کارت و هدایا

اطمینان دادن به کسی در هنگام ناراحتی

صحبت در مورد نکات مثبت در رابطه

اگر کسی افسرده است، پیشنهاد حضور و بودن کنار او

محبت می تواند تعارض را کاهش دهد

براساس اطلاعات بدست آمده از دکتر روانشناس ازدواج و تحقیقات، محبت می تواند نیروی مثبتی باشد حتی زمانی که با کسی که عمیقاً با او در ارتباط هستید مخالف هستید. همچنین می تواند یک ابزار سالم برای کاهش موضوعات و مشکلاتی مانند اضطراب و استرس باشد. بیشتر از همه، محبت، صمیمیت و ارتباط عمیق شما را به عزیزتان یادآوری می کند. یک مطالعه اخیر؛ نشان داد که نوجوانان چه احساسی از سوی والدین خود به طور روزانه دوست دارند. نتایج نشان داد که هر چه والدین در آن روز محبت بیشتری نشان می‌دهند، نوجوانان بیشتر احساس می‌کنند که انها را دوست دارند.

اگر فرد مورد علاقه شما مهربان نباشد چه؟

برخی از افراد به دلایل فرهنگی یا اجتماعی برای نشان دادن احساسات خود تربیت نشده اند و راحت نیستند که خودشان را به این شکل بیان کنند. برای آنها این می تواند نشانه ضعف یا ترس از افشای بیش از حد باشد. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره آنلاین شما مجبور نیستید حرکات بزرگی ارائه دهید یا از ابراز محبت در ملاء عام زیاده روی کنید. اما، نشان دادن محبت تان به روش‌های کوچک؛ ، می‌تواند به پیشرفت رابطه شما کمک کند.

 

اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که از او محبت کافی دریافت نمی کنید، بهتر است نیازهای خود را مطرح کنید و توضیح دهید که چرا محبت برای شما مهم است. سپس از آنها بپرسید که آیا می توانند محبت بیشتری نشان دهند؟ اگر آنها از محبت ناراحت هستند و در نشان دادن محبت به شما مشکل دارند، ممکن است وقت آن رسیده است که از یک مشاور رابطه کمک بگیرید.

چگونه عزت نفس بر عاطفه تأثیر می گذارد؟

داشتن عزت نفس بالا به این معنی است که برای خود ارزش قائل هستیم. اگر مقدار مناسبی از عزت نفس دارید، احتمالاً بهتر از دیگران می‌توانید با مشکلات زندگی کنار بیایید. همچنین ممکن است رفتار اجتماعی شما افزایش یافته باشد و احساس کنید که شایسته عشق و محبت هستید. بنابراین، کسانی که اعتماد به نفس بیشتری نسبت به شریک زندگی خود دارند و عزت نفس سالمی دارند، احتمال بیشتری دارد که محبت خود را ابراز کنند. داشتن عزت نفس بالا به این معنی است که احتمالاً محبت می کنید و احساس می کنید شایسته دریافت محبت هستید. اگر احساس ارزشمندی کلی شما مثبت است و احساس می کنید لایق چیزهای خوب هستید، پذیرش یک آغوش بزرگ یا یک تعریف و تمجید آسان تر است.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناسان است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. این را بدانید که همه احساسات مهم هستند و باید به آنها توجه کرد. با برچسب خوب یا بد زدن به هیجانات و احساسات، خود را سانسور نکنید و اجازه دهید تا احساسات شما جریان پیدا کنند و مسدود نشوند. اگر هیجانات شما مشکل آفرین شده اند، فراموش نکنید که حتما به یک درمانگر یا روانشناس مراجعه کنید و با کمک او، به تدریج اوضاع را بهتر کنید و احساس سلامت داشته باشید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.