مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

"نه" نکته که براساس نظر مراکز مشاور ازدواج باعث ازدواج سالم و امن می شود.

برای داشتن یک ازدواج سالم باید کار کرد، همانطور که برای داشتن خیلی چیزها، انسان ها سعی و تلاش می کنند، یک رابطه خوب نیز، نیاز به وقت و زمان گذاشتن دارد. 

برای داشتن یک ازدواج سالم باید کار کرد، همانطور که برای داشتن خیلی چیزها، انسان ها سعی و تلاش می کنند، یک رابطه خوب نیز، نیاز به وقت و زمان گذاشتن دارد. کارهایی وجود دارد که براساس اطلاعات بدست آمده از مراکز مشاوره ازدواج به آنها دست یافته ایم که می توانید برای داشتن یک ازدواج سالم انجام دهید. در اینجا 10 نکته برای تقویت ازدواج شما وجود دارد:

یک) با یکدیگر وقت بگذرانید

زوجین متاهل برای قوی شدن رابطه، نیاز به زمان با هم دارند. اگر این تصمیم فورا امکان پذیر نیست، آن را هدفی قرار دهید که برای رسیدن به آن تلاش خواهید کرد. با گذراندن وقت با شریک زندگی خود، تفاوت های خود و نحوه مذاکره با مشکلاتی که ممکن است ایجاد شوند را بهتر درک خواهید کرد. بحث «کیفیت در مقابل کمیت» را فراموش کنید ازدواج های سالم به هر دو نیاز دارند.

دو) یاد بگیرید که در مورد تعارض مذاکره کنید

 براساس مطالعات مرکز مشاوره خانواده و تحقیقات؛ تعارض بخشی عادی از هر رابطه است اما با این حال، نقطه ای وجود دارد که می تواند شدت آن افزایش یابد و از نظر احساسی و گاهی اوقات از نظر فیزیکی ناامن شود. حل مشکلات در یک رابطه با درک مسائل شما و نحوه بحث در مورد آنها شروع می شود. منابع زیادی برای کمک به یادگیری نحوه برخورد با تعارض در دسترس است. استفاده از این منابع می تواند کمک زیادی به حفظ امنیت شما و همسرتان کند.

 سه) همیشه به یکدیگر احترام بگذارید

وقتی زن و شوهری نمی توانند به یکدیگر احترام بگذارند، اغلب دچار عادات منفی می شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ چیز سریع‌تر از انتقاد و تحقیر نمی‌تواند به یک رابطه آسیب برساند. رفتار با شریک زندگی خود همانطور که دوست دارید با شما رفتار شود، پیوند شما را تقویت می کند. تعریف و تمجید از همسرتان راهی سریع و آسان برای نشان دادن احترام به اوست. وقتی وسوسه می‌شوید از یکی از عیوب شریکتان شکایت کنید، از خود بپرسید که اگر این کار را با شما انجام دهد چه احساسی خواهید داشت؟

 چهار) ابتدا درباره خودتان بیاموزید

سعی کنید روی کشف خود کار کنید. بسیاری از زوجین بدون شناخت کافی از خود وارد روابط می شوند. در نتیجه آنها همچنین می توانند در یادگیری در مورد شریک زندگی خود دچار مشکل شوند. یادگیری در مورد خودتان بهتر شما را برای رشد به عنوان یک فرد و یک شریک تجهیز می کند. صرف نظر از مدت زمانی که با هم بودید، همیشه چیزهای بیشتری وجود دارد که می توانید در مورد او یاد بگیرید. رویاهای او برای آینده چیست؟ بدترین ترس او چیست؟ اگر متعهد به کشف چیزهای جدید در مورد یکدیگر باشید، پیوندی را تصور کنید که در طول یک عمر با هم به اشتراک خواهید گذاشت!

 پنج) صمیمیت را کشف کنید

صمیمیت زناشویی می تواند رابطه شما را به سطح جدیدی از لذت و صمیمیت باز کند. با این حال، مهم است که براساس مشاوره روانشناسی به یاد داشته باشید که صمیمیت همیشه به معنای تمایلات جنسی نیست. جنبه ای که اغلب فراموش می شود صمیمیت، نوع عاطفی آن است. نمونه ای از صمیمیت عاطفی ایجاد فضایی امن برای شریک زندگی خود است تا احساسات خود را بدون ترس از قضاوت یا تمسخر به اشتراک بگذارد. تفاوت بین صمیمیت عاطفی و فیزیکی را بیاموزید و بدانید چه زمانی هر کدام مناسب ترین هستند. پیشنهاد دادن یک نوع به همسرتان در زمانی که واقعاً به دیگری نیاز دارد می تواند مشکلاتی را در رابطه شما ایجاد کند.

 شش) علایق مشترک را بررسی کنید

زوج ها زمانی که علایق مشابهی داشته باشند رشد می کنند. این لزوما به این معنا نیست که هر شریک از هر فعالیتی لذت می‌برد، اما فرصتی را برای اشتراک‌گذاری و مصالحه بیشتر باز می‌کند. انجام کارها به طور جداگانه بد نیست اما علایق مشترک برای ازدواج سالم مهم هستند. علاقه مشترک ممکن است پختن یا خوردن غذاهای جدید با هم، پیاده روی یا ورق بازی باشد. هدف این است که چیزی خارج از خانواده خود داشته باشید که هر دو از آن لذت ببرید.

 هفت) مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید

توانایی صحبت کردن و گوش دادن به یکدیگر یکی از کلیدهای یک ازدواج سالم است. هرگز نباید تصور کنید که شریک زندگی شما می داند که شما به چه فکر می کنید یا چه احساسی دارید. به همسرتان بگویید چه اتفاقی در حال رخ دادن است - و به عنوان یک همسر، بدانید چه زمانی باید به سادگی گوش دهید. یادگیری شنیدن واقعی همسرتان مهارتی است که ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. منابع زیادی مانند کتاب ها، کارگاه های آموزش زناشویی و دوره های آنلاین در دسترس هستند. همه این گزینه ها می توانند به زوج ها کمک کنند تا نحوه برقراری ارتباط موثرتر را بیاموزند.

 هشت) یکدیگر را ببخشید

اگر قبلاً این کار را نکرده است، شریک زندگی شما کاری انجام می دهد که شما را آزار می دهد، ناامید می کند یا ناراحت می کند. حدس بزنید، شما هم همین کار را خواهید کرد! حتی گاهی ممکن است عمداً بعد از یک مشاجره یا سوء تفاهم باشد. بخشش یک فضیلت حیله گر اما مهم در ازدواج است به خصوص که هیچ کس کامل نیست. سعی کنید به شریک زندگی خود اجازه دهید تا چند اشتباه مرتکب شود زیرا شما نیز برخی از اشتباهات خود را انجام خواهید داد. وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، سریعاً برای عذرخواهی و رفع مشکلات اقدام کنید. انجام این کار به تشویق بخشش و تقویت ازدواج شما کمک می کند.

نه) به دنبال بهترین ها در یکدیگر باشید

وقتی شریک زندگی خود را ملاقات کردید، عاشق برخی از او شدید ویژگی های فوق العاده ای دارد با گذشت زمان، ممکن است دیدگاه شما نسبت به این ویژگی ها تغییر کرده باشد. به عنوان مثال، او ممکن است در پس انداز پول در زمان ملاقات شما واقعاً خوب بوده باشد. حالا شما فقط فکر می کنید او ارزان است! از شک و تردید یکدیگر بهره مند شوید و فهرستی از تمام چیزهایی که در مورد شریک زندگی خود دوست دارید تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا دوباره عاشق شوید!

سخن پایانی:

اگر در این مورد نیاز به کمک دارید مراجعه به یک مطب روانشناسی می تواند بسیار کمک کننده باشد. کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از کلینیک های روانشناسی خوب است که با داشتن درمانگرانی خوب و حاذق، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد. 

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن: 22593216 – 22795735 

آدرس: قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.