مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

یازده راهکار که بر اساس نگاه مشاور روانشناسی اضطراب را کاهش می دهد!

داشتن گاه به گاه احساس اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است، اما افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اضطراب، ترس، وحشت و هراس مکرر و بیش از حدی را در موقعیت های روزمره تجربه می کنند.  

داشتن گاه به گاه احساس اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است، اما افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اضطراب، ترس، وحشت و هراس مکرر و بیش از حدی را در موقعیت های روزمره تجربه می کنند. این احساسات براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور روانشناسی در صورتی ناسالم هستند که بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند و مانع از عملکرد طبیعی شما شوند. برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید تا در ادامه به تعریف اضطراب بپردازیم تا نسبت به آن آگاه ی بیشتری پیدا کنید.

علائم شایع اختلالات اضطرابی عبارتند از:

احساس ناراحتی

احساس درماندگی

احساس وحشت قریب الوقوع، خطر یا عذاب

افزایش ضربان قلب

هایپرونتیلاسیون( هایپرونتیلاسیون یعنى تنفس سریع و عمیق که اضطراب عامل اصلى آن است)

لرزیدن

وسواس فکری در مورد محرک هراس و بیش از حد به آن فکر کردن

این احساسات اضطراب و وحشت می تواند در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند و کنترل آن دشوار باشد. آنها با خطر واقعی تناسب ندارند و می توانند باعث دوری شما از مکان ها یا موقعیت ها شوند. اگر اضطراب شما بر زندگی و روابط شما تأثیر می گذارد، باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید. ارائه‌دهنده شما می‌تواند قبل از مراجعه به متخصص سلامت روان به رد هر گونه مشکل اساسی سلامت جسمی کمک کند. در حالی که اکثر افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی برای کنترل اضطراب به روان درمانی یا دارو نیاز دارند، تغییر سبک زندگی و استراتژی های مقابله نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.

 

در اینجا 11 نکته برای مقابله با یک اختلال اضطرابی آورده شده است:

یک )فعالیت بدنی خود را حفظ کنید.

یک برنامه روتین ایجاد کنید تا بیشتر روزهای هفته از نظر بدنی فعال باشید. ورزش براساس نظر روانشناس خانواده یک کاهش دهنده استرس قوی است. می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند سالم بمانید. شروع کنید و به تدریج میزان و شدت فعالیت های خود را به آرامی افزایش دهید.

دو) از مصرف الکل و داروهای شادی آور خودداری کنید.

این مواد می توانند باعث ایجاد یا تشدید اضطراب شوند. اگر به تنهایی نمی توانید آن را ترک کنید، به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید یا یک گروه حمایتی برای کمک به شما پیدا کنید.

سه) سیگار را ترک کنید و نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید یا ترک کنید.

نیکوتین و کافئین می توانند اضطراب را بدتر کنند.

چهار) از تکنیک های کنترل استرس و پیدا کردن آرامش استفاده کنید.

تکنیک های تجسم، مدیتیشن و یوگا نمونه هایی از تکنیک های آرام سازی هستند که می توانند اضطراب را کاهش دهند.

پنج) خواب را در اولویت قرار دهید:

هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که خواب کافی برای احساس آرامش دارید. اگر خوب نمی خوابید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

شش) غذاهای سالم بخورید.

یک رژیم غذایی سالم که شامل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و ماهی است ممکن است با کاهش اضطراب مرتبط باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

هفت) در مورد اختلال خود بیاموزید و نسبت به چرایی آن آگاه باشید:

با درمانگر خود صحبت کنید و ببینید که چه چیزی می تواند دلیل و علت این اختلال باشد و چه درمان هایی ممکن است برای شما بهترین باشد. خانواده و دوستان خود را درگیر کنید و از آنها حمایت کنید.

هشت) به برنامه درمانی خود پایبند باشید:

دارو را طبق دستور مصرف کنید. قرارهای درمانی را نگه دارید و هر تکالیفی را که درمانگرتان می دهد تکمیل کنید. ثبات می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به خصوص در مورد مصرف دارو.

نه) محرک ها را شناسایی کنید و ببینید چه چیزی شما را مضطرب می کند:

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره ازدواج و فردی، بیاموزید که چه موقعیت ها یا اعمالی باعث استرس شما یا افزایش اضطراب شما می شود. استراتژی‌هایی را که با ارائه‌دهنده سلامت روان خود ایجاد کرده‌اید تمرین کنید تا بتوانید در این موقعیت‌ها با احساسات مضطرب مقابله کنید.

ده) به خاطره نویسی ادامه دهید:

پیگیری زندگی شخصی‌تان می‌تواند به شما و ارائه‌دهنده سلامت روانتان کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث استرس شما می‌شود و به نظر می‌رسد چه چیزی به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید.

یازده) اجازه ندهید که نگرانی، شما را محدود یا منزوی کند:

نگرانی های شما ممکن است به خودی خود از بین نرود و اگر به دنبال کمک نباشید به مرور زمان بدتر می شود. قبل از تشدید اضطراب به پزشک یا ارائه دهنده سلامت روان مراجعه کنید. اگر زودتر کمک بگیرید، درمان آن آسان تر است.

سخن پایانی:

طیف وسیعی از استراتژی ها وجود دارد که می توانید برای مدیریت اضطراب خود امتحان کنید. چیزی که برای هرکسی جواب می دهد متفاوت است، و یافتن استراتژی هایی که برای شما بهترین کارآمد هستند زمان می برد. اما به یاد داشته باشید، اگر کنترل اضطراب شما دشوار است، از یک متخصص حمایت کنید. یک درمانگر خوب می تواند شما را نجات دهد و موجب شود تا از پس سختی ها از بر بیایید و زندگی برای شما آسان شود. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در شهر تهران، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن کادری مجرب و حرفه ای، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد. یک مرکز مشاوره خوب مانند انتخاب نو می تواند در روزهای سختی که اضطراب همراه شما است و شما از پا انداخته است، همراه شما باشد و سختی ها را هموار کند. اگر می بینید اتفاقی مکررا در حال تکرار شدن است، کمی صبر کنید و ببینید چرا مدام احساساتی را تجربه می کنید که خواهان آن نیستید! نترسید و اجازه دهید که زندگی را واقعا زیست کنید و بودن خویش را احساس کنید چرا که این موضوع  اصلی ترین هدف شما از زندگی است. هر اتفاقی به علت دلیلی مشخصی در زندگی شما رخ داده است پس به حوادث و مشکلات به چشم یک راهنما که می تواند شما را به سمت زندگی محبوب تان هدایت کند، نگاه کنید و از مبهم بودن مسیر نترسید و به خود اعتماد کنید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.