مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

افسردگی در مردان براساس نگاه مشاور روانشناس چگونه است؟

احساس افسردگی نشانه ضعف نیست و شما مجبور نیستید آن را سخت کنید. این نکات می تواند به شما کمک کند بر افسردگی غلبه کنید و از امروز احساس شادی و امیدواری بیشتری داشته باشید.   افسردگی در مردان براساس نگاه مشاور روانشناس چگونه است؟

احساس افسردگی نشانه ضعف نیست و شما مجبور نیستید آن را سخت کنید. این نکات می تواند به شما کمک کند بر افسردگی غلبه کنید و از امروز احساس شادی و امیدواری بیشتری داشته باشید. اگر شما نیز به علت شرایط استرس آمیز دنیای مدرن براساس نظر مشاور روانشناس و درمانگر، درگیر اضطراب و افسردگی هستید این مقاله و مطالب آن می تواند برای شما مفید و سودمند باشد.

افسردگی مردانه چیست؟

ما به عنوان مرد دوست داریم خود را قوی و در کنترل احساسات خود بدانیم. هنگامی که احساس ناامیدی می کنیم یا تحت ناامیدی قرار می گیریم، اغلب آن را انکار می کنیم یا سعی می کنیم آن را بپوشانیم. اما افسردگی یک مشکل رایج است که بسیاری از ما را در برهه‌ای از زندگی‌مان تحت تأثیر قرار می‌دهد، نه نشانه‌ای از ضعف عاطفی یا شکست در مردانگی.

افسردگی میلیون‌ها مرد را در هر سن و پیشینه‌ای و همچنین کسانی که به آنها اهمیت می‌دهند - همسر، شریک زندگی، دوستان و خانواده، تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته، طبیعی است که هر کسی هر از گاهی احساس ناراحتی کند. کاهش خلق و خوی یک واکنش معمولی به ضرر، شکست و ناامیدی در زندگی است. با این حال، افسردگی مردان نحوه تفکر، احساس و عملکرد شما را در زندگی روزمره تغییر می دهد. این می تواند با بهره وری شما در محل کار یا مدرسه تداخل داشته باشد و بر روابط، خواب، رژیم غذایی و لذت کلی از زندگی شما تأثیر بگذارد. افسردگی شدید می تواند شدید و بی امان باشد.

متأسفانه، افسردگی در مردان اغلب نادیده گرفته می شود زیرا بسیاری از ما صحبت در مورد احساسات خود را دشوار می دانیم. در عوض، ما تمایل داریم بر علائم فیزیکی که اغلب همراه با افسردگی مردانه است، تمرکز کنیم، مانند کمردرد، سردرد، مشکل در خوابیدن یا مشکلات جنسی. این می تواند منجر به عدم درمان افسردگی زمینه ای شود که می تواند عواقب جدی داشته باشد.

 

مردانی که از افسردگی رنج می برند چهار برابر بیشتر از زنان جان خود را از دست می دهند، بنابراین ضروری است قبل از اینکه احساس ناامیدی به احساس خودکشی تبدیل شود، برای درمان افسردگی کمک بگیرید. در مورد آنچه در ذهن و بدن شما می گذرد صادقانه با یک دوست، عزیز یا پزشک صحبت کنید. هنگامی که به درستی تشخیص داده شد، کارهای زیادی می توانید برای درمان و مدیریت موفقیت آمیز افسردگی مردان و جلوگیری از عود آن انجام دهید.

 

علائم و نشانه های افسردگی در مردان

مردان در تشخیص علائم افسردگی براساس اطلاعات بدست آمده از بهترین مشاور خانواده و ازدواج، کمتر از زنان مهارت دارند. احتمال بیشتری وجود دارد که مرد احساسات خود را انکار کند، آنها را از خود و دیگران پنهان کند، یا سعی کند آنها را با رفتارهای دیگر پنهان کند. و در حالی که مردان ممکن است علائم کلاسیک افسردگی مانند خلق و خوی ناامید، از دست دادن علاقه به کار یا سرگرمی ها، اختلالات وزن و خواب، خستگی و مشکلات تمرکز را تجربه کنند، آنها بیشتر از زنان نشانه های افسردگی «خفیف» مانند خشم را تجربه می کنند. سوء مصرف مواد و تحریک

سه علامت شایع افسردگی که در مردان نادیده گرفته می شود عبارتند از:

درد جسمی: گاهی اوقات افسردگی در مردان به صورت علائم فیزیکی مانند کمردرد، سردردهای مکرر، مشکلات خواب، اختلالات عملکرد جنسی یا اختلالات گوارشی ظاهر می شود که به درمان عادی پاسخ نمی دهد.

خشم: این می تواند از تحریک پذیری، حساسیت به انتقاد، یا از دست دادن حس شوخ طبعی شما تا خشم جاده ای، عصبانیت کوتاه یا حتی خشونت متغیر باشد. برخی از مردان بدرفتار یا کنترل کننده می شوند.

رفتار بی پروا: مردی که از افسردگی رنج می برد ممکن است رفتارهای فرار یا مخاطره آمیز از خود نشان دهد، مانند دنبال کردن ورزش های خطرناک، رانندگی بی احتیاطی، یا داشتن رابطه جنسی ناایمن. ممکن است بیش از حد الکل بنوشید، از مواد مخدر سوء استفاده کنید یا اجباراً قمار کنید.

چگونه بفهمیم افسرده هستیم؟

اگر با چندین مورد زیر شناسایی می کنید، ممکن است از افسردگی رنج ببرید.

 

احساس ناامیدی و درماندگی می کنید

علاقه خود را به دوستان، فعالیت ها و چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید از دست داده اید

شما خیلی بیشتر از حد معمول تحریک پذیر، تند خو یا پرخاشگر هستید

الکل بیشتری مصرف می‌کنید، رفتارهای بی‌احتیاطی انجام می‌دهید، یا خود درمانی می‌کنید

احساس بی قراری و آشفتگی می کنید

خواب و اشتهای شما تغییر کرده است

شما نمی توانید تمرکز کنید یا بهره وری شما در محل کار کاهش یافته است

شما نمی توانید افکار منفی خود را کنترل کنید

محرک های افسردگی در مردان

هیچ دلیل واحدی برای افسردگی در مردان وجود ندارد. براساس نظر روانشناسی ازدواج و تحقیقات انجام شده، عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی همگی نقش دارند، مانند انتخاب سبک زندگی، روابط و مهارت های مقابله ای. در حالی که هر مردی ممکن است از افسردگی رنج ببرد، برخی از عوامل خطر وجود دارد که مرد را آسیب پذیرتر می کند، مانند:

تنهایی و عدم حمایت اجتماعی

ناتوانی در مقابله موثر با استرس

سابقه مصرف الکل یا مواد مخدر

تروما یا سوء استفاده در اوایل دوران کودکی

پیری در انزوا، با خروجی های اجتماعی کم

سخن پایانی:

کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از مراکز مشاوره خوب در شهر تهران است که با داشتن درمانگرانی حاذق و حرفه ای، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز می توانید با قسمت پذیرش تماس بگیرید تا برای شما با یکی از درمانگران این مجموعه، وقت گذاشته شود. دست از ترسیدن بردارید و به سمت اهداف و آرزوهای خویش قدم بردارید. این را بدانید که هر انسانی با هر شرایطی گاهی در موقعیتهای سختی قرار می گیرد که نیاز هست با تدبیر و امید آن را حل کند. کلینیک روانشناسی انتخاب نو با مدیریت آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت و خانم دکتر نسرین باقری و کادر حاضر در این کلینیک آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد . زندگی فرایندی پیچیده است که برای موفقیت در آن باید سختی ها را با صبوری پشت سرگذاشت و به سمت خوشبختی گام برداشت.

نویسنده: محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.