مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

با کمک این سه روش براساس نظر بهترین مشاور بر استرس های خود چیره شوید!

زندگی امروزه سرشار از اضطراب و استرس است و بیشتر اوقات نه تنها مفید نیست، بلکه مضر نیز هست. دیده می شود که انسان ها در عصر مدرن، به دنبال این هستند که تنها با تغییر یک مورد، استرس خود را به طور موثر کاهش دهند و شما خوشحال خواهید شد که بدانید این امکان پذیر است.   زندگی امروزه سرشار از اضطراب و استرس است و بیشتر اوقات نه تنها مفید نیست، بلکه مضر نیز هست. دیده می شود که انسان ها در عصر مدرن، به دنبال این هستند که تنها با تغییر یک مورد، استرس خود را به طور موثر کاهش دهند و شما خوشحال خواهید شد که بدانید این امکان پذیر است. چند کاهش دهنده استرس براساس نظر بهترین مشاور و روانشناس وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید که می توانند تأثیر قابل توجهی بر سطح کلی استرس شما داشته باشند. سه استراتژی زیر می تواند به شما کمک کند استرس را کاهش دهید .

یک) بدن خود را با تنفس آرام کنید:

آموزش این موضوع که چطور تنفس کنید یکی از بهترین تسکین دهنده ها است، زیرا تقریباً هر کسی، در هر زمان و مکان می تواند به سرعت و به راحتی از آن استفاده کند. وقتی هنوز در میانه یک موقعیت استرس زا هستید می توانید از تنفس استرس زا استفاده کنید و با انجام این کار می توانید پاسخ استرس خود را معکوس کنید و کل تجربه خود را از یک موقعیت استرس زا تغییر دهید. همچنین می توانید در هر زمانی از روز که متوجه شدید استرس دارید، تمرینات تنفسی انجام دهید و بلافاصله بدن خود را آرام کنید. تمرینات تنفسی به دلایل زیر یک کاهش دهنده استرس هستند:

کاهش استرس مزمن: تمرینات تنفسی می توانند اثرات استرس مزمن را کاهش دهند. خطر استرس مزمن ناشی از بدنی است که همیشه در معرض آتش است و پاسخ استرسی که دائماً ایجاد می شود. تمرینات تنفسی می تواند بدن شما را با پاسخ آرام سازی به تعادل برگرداند. حتی چند نفس عمیق در لحظه می تواند ذهن و بدن را آرام کند و شما را به سطح قبل از استرس بازگرداند. انجام منظم این کار یک پیشگیری است و سطح کلی استرس را کاهش می دهد.

تفکر واضح تر و روشن تر: زمانی که پاسخ استرس شما آغاز می شود، براساس اطلاعات بدست آمده ار مشاورین ازدواج ایران و درمانگران برخی از تغییرات ناشی از پاسخ استرس در بدن، تفکر واضح را دشوارتر می کند. هنگامی که به وضوح فکر نمی کنید، زنجیره ای از استرس اضافی وجود دارد که می تواند ایجاد شود زیرا ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید که باعث استرس بیشتر می شود یا راه حل های خلاقانه ای را که می تواند استرس را از بین ببرد نبینید.

استرس کلی کمتر: زمانی که از قبل استرس دارید، ممکن است از نظر عاطفی واکنش بیشتری نسبت به عوامل استرس زا نشان دهید. استفاده از تمرینات تنفسی به عنوان یک کاهش دهنده استرس می تواند به شما کمک کند تا به طور کلی استرس کمتری داشته باشید و در نتیجه نسبت به استرس های آینده واکنش کمتری نشان دهید.

دو) با ورزش استرس را کاهش دهید

ورزش یک کاهش دهنده فوق العاده استرس و تقویت کننده سلامت کلی است. ورزش می تواند به شما در کاهش وزن و افزایش طول عمر کمک کند، اما به چند دلیل مختلف یک کاهش دهنده استرس سنگین است:

حواس پرتی: ورزش می تواند به عنوان یک ابزار حواس پرتی عمل کند، تا شما را از محیط هایی که باعث استرس می شود، خارج کرده و وارد محیط های کنترل شده تری (طبیعت، کلاس های چرخشی، احاطه شده توسط دیگرانی که همچنین می خواهند استرس را از بین ببرند) که برای تسکین استرس مفیدتر است، شوید. تنها بیرون آمدن از یک فضای پر استرس می تواند برای خلق و خوی شما معجزه کند.

بالا بردن طبیعی: ورزش همچنین باعث ترشح اندورفین می شود که می تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید یا عالی! تغییر ترکیب فیزیولوژیکی در بدن شما می تواند یک ابزار کاهش استرس بسیار قدرتمند باشد زیرا می تواند کل تجربه شما را از استرس تغییر دهد.

کاهش استرس درازمدت: ورزش در درازمدت در واقع می تواند واکنش کمتری نسبت به استرس داشته باشد، بنابراین در کل کمتر احساس استرس می کنید.

سه) دیدگاه خود را با قدردانی و خوش بینی تغییر دهید:

تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش بین در درجه اول کار را به پایان می برند. فقط این نیست که افرادی که اتفاقات خوبی برایشان می‌افتد، خوشبین‌تر هستند، خوش‌بین‌ها همان استرس‌هایی را که بدبین‌ها تجربه می‌کنند، تجربه می‌کنند، اما تمایل دارند کمتر احساس استرس کنند. مزایای دیگری نیز برای خوش بینی وجود دارد که این الگوی فکری معمولی را به یک کاهش دهنده استرس تبدیل می کند:

سلامت: افراد خوش بین تمایل دارند سالم تر بمانند و کمتر بیمار می شوند. این می تواند به دلیل تمایل آنها به استرس کمتر - استرس با ایمنی مرتبط است - یا شاید با تمایل افراد خوش بین به فعال بودن (و در نتیجه مراقبت بهتر از بدن خود) مرتبط باشد.

دیدگاه: افراد خوش بین کمتر به استرس واکنش نشان می دهند، زیرا آنها چیزها را متفاوت می بینند. یکی از عوامل بسیار مهمی که تعیین می کند یک موقعیت چقدر استرس زا به نظر می رسد این است که به عنوان یک تهدید یا چالش تلقی شود. تهدیدها واکنش های استرس ما را تحریک می کنند و ما را در حالت کاهش خلاقیت و تنش بیشتر قرار می دهند. چالش ها تمایل دارند توانایی های خلاقانه حل مسئله و همچنین انگیزه ما را درگیر کنند. افراد خوش بین عوامل استرس زا را چالش می بینند.

موفقیت: خوشبین ها فرصت ها را در جایی می بینند که بدبین ها ضرر می بینند، بنابراین امیدوارتر و کمتر استرس دارند و می توانند موارد منفی را به مثبت تبدیل کنند.

تغییرات: افراد خوش بین براساس اطلاعات بدست آمده از مشاورین خانواده ایران بیشتر معتقدند که کنترل یک موقعیت را دارند و می توانند تغییراتی ایجاد کنند، بنابراین بیشتر تلاش می کنند و در واقع تغییرات بیشتری ایجاد می کنند و با چالش های بیشتری روبرو می شوند. این یک عنصر کلیدی برای موفقیت آنها است. بنابراین، با تبدیل شدن به یک خوش بین، ممکن است بتوانید سایر عادات کاهش استرس را راحت تر بچسبانید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز بعد از این مقاله متوجه شدید که به شدت درگیر استرس هستید، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی خوب مانند کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با مدیریت خانم دکتر نسرین باقری و آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.