مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

بررسی چند راهکار برای فراموشی کردن فردی که نمی توانید او را ذهن بیرون کنید!

درد دلتنگی برای شخصی می تواند باعث شود شما غمگینی، پوچی، ناامیدی یا احساس غیبت عمیق را تجربه کنید. اکثر مردم می دانند که این احساسات پس از از دست دادن یکی از عزیزان یا زمانی که یک دوست صمیمی کمرنگ  می شود، طبیعی است.   درد دلتنگی برای شخصی می تواند باعث شود شما غمگینی، پوچی، ناامیدی یا احساس غیبت عمیق را تجربه کنید. اکثر مردم می دانند که این احساسات پس از از دست دادن یکی از عزیزان یا زمانی که یک دوست صمیمی کمرنگ  می شود، طبیعی است. براساس نظر روانشناسان مشاور و تحقیقات انجام شده، زمانی که بعد از پایان رابطه خود با کسی، احساس حسرت می کنید، ممکن است این احساس بسیار گیج کننده تر باشد، چرا هنوز دلت برای کسی تنگ می شود که دیگر نمی خواهی با او باشی؟.این مقاله به بررسی احساس دلتنگی برای شخصی  می پردازد که چگونه رها کردن او می تواند چالش برانگیز باشد، حتی اگر دیگر او را در زندگی خود نخواهید.

 

از دست دادن کسی ممکن است باعث این موارد شود:

·        تغییرات در اشتها

·        مشکل در خوابیدن

·        احساس انزوا یا تنهایی

·        از دست دادن علاقه به فعالیت ها

·        بیماری های جسمی مانند تنش عضلانی یا ناراحتی معده

·        مشکل در تمرکز

چرا هنوز دلت برای کسی تنگ می شود؟

زندگی پر از تغییرات است و روابط بخش اساسی زندگی هستند، اما این بدان معنا نیست که همیشه کار می کنند. وقتی این پیوندها شکسته می شوند، ممکن است احساسات دردناکی از اشتیاق را تجربه کنید. براساس نظر مشاوران قبل ازدواج و روانشناسان ممکن است دلتان برای کسی تنگ شود زیرا:

ای کاش آنها می توانستند دوباره بخشی از زندگی شما باشند.

آنها زمانی بهترین دوست شما بودند.

شما خاطرات شیرین زیادی به اشتراک گذاشتید.

شما هنوز به آنها اهمیت می دهید.

دلتان برای وقت گذراندن با آنها تنگ شده.

آن شخص زمانی بخش مهمی از زندگی شما بوده است. حتی اگر دیگر آنها را نمی بینید، کاملا طبیعی است که چیزهای خوبی را که آنها به زندگی شما آورده اند از دست بدهید.ممکن است همچنان به عقب نگاه کنید و به آنها فکر کنید. و در نگاهی به گذشته، بخش های خوب رابطه ممکن است در ذهن شما بزرگتر جلوه کند. مشکلاتی که باعث شده رابطه شما را به پایان برسانید، اکنون که دیگر هر روز با آنها مواجه نیستید، بسیار دور و کم اهمیت به نظر میرسند. چه رابطه شما یک دوستی باشد یا یک شراکت عاشقانه، از دست دادن ارتباط می تواند باعث شود احساس کنید که در زندگی شما پوچی وجود دارد. اگر طرف مقابل به رابطه پایان دهد، این احساسات می تواند شدیدتر شود. در این مورد، حتی اگر هنوز دلتان برای طرف مقابلتان تنگ شده باشد، ممکن است احساس شرم، صدمه یا عصبانیت کنید. اما تشخیص این موضوع نیز ضروری است که حتی اگر شما آغازگر خداحافظی باشید، می توانید چنین احساسی داشته باشید. این به این معنی نیست که از پایان دادن به کارها پشیمان هستید. در عوض، ممکن است به سادگی به این معنا باشد که شما برای همراهی رابطه تنگ شده و در نهایت آماده ایجاد روابط جدید با افراد دیگر خواهید بود.

اگر هنوز به کسی فکر می کنید و نمی توانید او را فراموش کنید، راهکار های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم!

از دست دادن کسی می تواند احساس سختی باشد. علاوه بر تنهایی یا غم، ممکن است احساس پشیمانی نیز کنید. خوشبختانه، راههایی وجود دارد که میتوانید احساسات دردناک ناشی از دلتنگی را به حداقل برسانید و به زندگی خود ادامه دهید.

 

به خودت زمان بده

اگر هنوز دلتان برای کسی تنگ شده است، به خود یادآوری کنید که ممکن است به زمان نیاز داشته باشید. اشتیاقی که احساس می کنید احتمالاً بلافاصله پس از پایان رابطه شدیدتر می شود، اما به تدریج با گذشت زمان از بین می رود.

 

حمایت اجتماعی پیدا کنید

حمایت اجتماعی برای سلامت روان ضروری است. وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید. در مورد احساس خود با دوستان و خانواده مورد اعتماد صحبت کنید. این به شما کمک میکند کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر با دیگرانی که درک میکنند چه میگذرید، ارتباط برقرار کنید.

 

زمانی را برای سرگرمی پیدا کنید

در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. سرگرمی ها یا فعالیت های جدیدی را پیدا کنید که از آنها لذت می برید. این امر باعث میشود حواستان را از احساساتتان منحرف کنید، اما میتواند به شما کمک کند روی نیازها و علایق خود تمرکز کنید.

 

مراقب خودت باش

اطمینان حاصل کنید که از نیازها و رفاه خود غافل نمی شوید. وعده های غذایی مغذی بخورید و هر روز مدتی را به فعالیت اختصاص دهید. سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. یک کار خوب برای خود انجام دهید، مانند ماساژ گرفتن یا بیرون رفتن برای شام با دوستان.

 

مدیتیشن یا ذهن آگاهی انجام دهید:

مدیتیشن/ ذهن آگاهی تمرینی است که شامل ترکیب ذهن آگاهی و مدیتیشن برای تقویت آرامش، کاهش منفی گرایی و رها کردن افکار دردناک است. مدیتیشن تمرکز حواس به جای تلاش برای اجتناب از ایده های خاص، پذیرش احساسات بدون قضاوت را ترویج می کند.

مشاهده احساسات بدون قضاوت می تواند توجه شما را به لحظه حال بدون توجه به گذشته معطوف کند.

 

ارتباطات جدید ایجاد کنید

یکی از راههای کنار آمدن با درد دلتنگی، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره تخصصی خانواده و روانشناسان، ایجاد ارتباط جدید با افراد دیگر است. ممکن است سعی کنید به گروه های اجتماعی در منطقه خود بپیوندید یا دوستیابی آنلاین را امتحان کنید. اگر احساس نمی کنید برای شروع دوباره قرار ملاقات آماده نیستید، گذراندن وقت با دوستان و خانواده می تواند به پر کردن خلاءی که تجربه می کنید کمک کند.

 

بینش به دست آورید

خاطره نویسی در مورد احساسات و تجربیات خود می تواند راهی مفید برای درک بهتر آنچه از سر می گذرانید و چرا احساس می کنید، باشد. سعی کنید به جای نشخوار افکار منفی یا دردناک، روی نوشتن در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید تمرکز کنید. یادداشت قدردانی می تواند یک استراتژی مفید و موثر برای بهبود دیدگاه ذهنی شما باشد.

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که بعد از خواندن این مقاله متوجه شده اید که در کودک شما مورد آسیب قرار گرفته است بعه همین دلیل استرس را تجربه می کند.، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به  مطب روانشناسی و صحبت کردن با یک درمانگر حاذق و کارآمد است. کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از کلینیک های روانشناسی خوب و معتبر است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. فراموش نکنید که درخواست کمک کردن هیچ ایرادی ندارد اما بی تفاوت بودن به خود و کودک تان می تواند بسیار آسیب رسان باشد پس آن را جدی بگیرید. کودکشما حق یک زندگی آرام و بدون دغدغه را دارد.

نویسنده: محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.