مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

براساس نظر روانشناس مشاور چگونه باید/ نباید با کودک دورن خود صحبت کرد؟

فارغ از اینکه ما در چه سن و موقعیتی باشیم، کودکی و آن چیزی که در آن زمان درک کرده ایم، همیشه با ما خواهد بود.   فارغ از اینکه ما در چه سن و موقعیتی باشیم، کودکی و آن چیزی که در آن زمان درک کرده ایم، همیشه با ما خواهد بود. خاطرات و تجربیات کودکی می تواند مثبت یا منفی باشد که اگر خوب و زیبا باشند، موجب افزایش اعتماد به نفس در آدمی می شود و باعث می شود تا زندگی را با تمام سختی ها به پیش ببرد و اگر هم متاسفانه کودک درون ما آسیب دیده باشد، براساس نظر روانشناس مشاور و تحقیقات انجام شده در این زمینه، صداهای منفی می تواند آدمی را از زندگی عقب بیاندازد و زندگی را سخت تر از آنچیزی که واقعا هست جلوه دهد. اگر شما نیزعلاقه مند به موضوع کودک درون هستید و می خواهید تا بیشتر از قبل در مورد آن بدانید، این مقاله می تواند بسیار کمک کننده باشد به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای این مطب با ما همراه باشید و در جهت رشد خود، قدمی بردارید.

کلماتی که می تواند به کودک درون شما آسیب بزند:

·       گریه کردن و بس کن! کودکان دارای عواطف و هیجانات مختلفی هستند که به عنوان والد یا مراقب باید تلاش کرد تا آنان نسبت به احساسات خود آگاهی پیدا کنند و بتوانند به بهترین حالت آن را کنترل کنند.

·       تو هیچ وقت عوض نمیشی:

·       تو خیلی احمقی: هیچ انسانی احمق نیست و هیچ گاه حق ندارید تا خود را بابت کارهایی که در گذشته انجام داده اید، سرزنش کنید. فراموش نکنید که هر انسانی دارای تجربه و تاریخچه منحصر به فردی است که آن گذشته بر اکنون او نیز، اثر می گذارد. افرادی که به مشاور مراجعه می کنند؛  از طریق جلسات رواندرمانی تلاش می کنند تا گذشته خود و مراقبین خود را ببخشند.

·       خیلی ام بد نیست!

·       بخاطر همینه که هیشکی تو رو نمی خواد! این باور از نگاه مراقبین و بزرگسال کودک نسبت به او نشات می گیرد. به خاطر داشته باشید که هر انسانی دارای روحیات منحصر به فرد خود است و به جای مقایسه کردن اشتباه، خود را دوست داشته باشید.

·       تو خیلی خجالت آوری یکم خودت رو ‌جمع کن!

·       تو هیچ وقت به خوبی اونها نمیشی! اونا خیلی بهتر از تو هستی:

·       همه آخر سر ولت می کنند!

·       فکر می کنی کی هستی؟ هر انسانی  دارای تاریخچه و شرایط منحصر به فرد خود است و برای ادامه دادن زندگی نیاز است که به خود ایمان داشته باشید تا بتوانید مسیر سخت و پر از چالش زندگی را پشت سر بگذارید. یکی از نکات بسیار مهمی که در جلسات مشاوره قبل ازدواج در مورد آن صحبت می شود، مبحث فردیت و تاریخچه فرد است، چرا که با مد نظر گرفتن این موضوع می توان پیش بینی کرد که آیا این رابطه به سرانجام می رسد یا خیر چرا موضوع شخصیت و گذشته فرد بسیار حائز اهمیت است.!

·       ساکت باش: هر انسانی این حق را دارد که زندگی کند و عقاید خود را بیان کند. اگر خود را محدود می کنید و‌فکر‌می‌کنید که پس هیچ چیزی بر نمی آیید چرا از ترس خود دور نمی شوید و یک بار آن را امتحان نمی کنید؟ زندگی فرصتی است که در اختیار شما قرار داده شده ایت پس آن را قدر بدانید و از تک‌تک لحظات برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنید. این را بدانید که در این دنیای پهناور برای تک تک انسان ها فضا هست و هر کسی می تواند آن طور که خودش دوست دارد و برای او مطلوب است صحبت کند وزندگی‌ کند!

·       هیچ کسی اینطوری که تو فکر میکنی، فکر نمیکنه!

کلماتی که می تواند برای کودک درون شما شفابخش باشد:

·       تقصیر تو نیست: هیچ کودکی در هیچ جای دنیا مقصر هیچ اتفاقی نیست و کودکان افرادی هستند که باید از آنها نگه داری شود و مسئولیت تمام و کمال آنها بر عهده والدین و مراقبان آنها می باشد.

·       دارم بهت گوش میدم

·       درک می کنم که حسادت می کنی!

·       من برای تو اینجام:

·       من متاسفم:

·       دوستت دارم:

·       من می پذیرمت و کنارت خواهم بود:

·       من می بخشمت: اگر اشتباهی را مرتکب شده اید، نترسید و بدانید هر انسان معمولی، اشتباه می کند و در تلاش می کند تا دوباره آن را تکرار نکند.

·       هیچ ایرادی نداره اگر تلاش می کنی: قرار نیست که انسان ها بدون هیچ گونه نقصی متولد شوند و ادامه دهند. متاسفانه بعضی اوقات و طبق نظر بهترین مشاور خانواده و تحقیقات انجام شده، افراد فکر می کنند که باید به صورت انتسابی خیلی چیزها رو بلد باشند و اگر تصمیم به کسب مهارت یا حرفه ای می گیرند، تلاش می کنند تا آن را قایم کنند چرا که فکر می کنند آنها ایرادی دارند ر حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و هر انسانی باید تلاش کند تا در مسیر تغییر قدم برداد و راکد نباشد.

·       باید واقعا آسیب زا باشد.

 

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که بعد از خواندن این مقاله متوجه شده اید که در کودکی مورد آسیب قرار گرفته اید، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مراکز روانشناسی خوب و صحبت کردن با یک درمانگر حاذق و کارآمد است. کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از کلینیک های روانشناسی خوب و معتبر است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. فراموش نکنید که درخواست کمک کردن هیچ ایرادی ندارد اما بی تفاوت بودن به خود و عواطف تان می تواند بسیار آسیب رسان باشد پس آن را جدی بگیرید. اگر زندگی سخت است و گاهی طاقت فرسا میشود، فراموش نکنید که همیشه می توان به سمت رشد قدم برداشت و هیچگاه دیر نیست. به سمت ترسهای تان قدم بردارید و بدانید که حتما دنیای فراتر از ترس، بسیار زیبا تر از زندگی با ترس و تشویش است. بدانید که اگر در زندگی با مشکل روبرو می شوید حتما پشت آن اتفاق، هدفی وجود دارد و قرار است تا زندگی شما با تغییری مهم روبرو شود. به یک درمانگر خوب مراجعه کنید و اجازه دهید تا شرایط خوب برای تان اتفاق بیفتد .

   نویسنده : محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.