مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

هفت مورد که بر اساس نظر روانشناس خانواده خوب می تواند خوشحالی را از بین ببرد!

هر انسانی در زندگی به دنبال شادی و احساس خوشبختی است و این موضوع اتفاقی کاملا طبیعی است. اما گاهی اوقات نگرش و باورهای اشتباه، می تواند این خوشی را از بین ببرد و غم و افسردگی را جایگیزین کند.

 

هر انسانی در زندگی به دنبال شادی و احساس خوشبختی است و این موضوع اتفاقی کاملا طبیعی است. اما گاهی اوقات نگرش و باورهای اشتباه، می تواند این خوشی را از بین ببرد و غم و افسردگی را جایگیزین کند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره و روانشناسان، می توان گفت که احساس شادی یکی از نیازها و احتیاجات مهم آدمی برای زیست کردن است. به علت اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا به هفت مورد که می تواند شادی و حال خوب را از ما بدزدد صحبت کنیم، اگر به این موضوع علاقه مند هستید لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یک) مقایسه کردن خودمان با دیگران: هر انسانی دارای تاریخچه و گذشته متفاوتی است که او را تبدیل به  انسانی که امروز هست کرده است. براساس اطلاعات بدست آمده از  مشاور قبل ازدواج هر فردی، همانطور که گذشته منحصر به فردی داشته است، طبیعتا می تواند آینده و مسیر متفاوتی نیز داشته باشد. هر چیزی زمانی دارد و مقایسه کردن خودمان با دیگران به نوعی بی احترامی به خودمان و مسیر منحصر به فرد خودمان است.  احساس فشاری که از مقایسه‌ زندگی دیگران با خودتان تجربه می‌کنید می تواند  به ‌شدت زندگی‌تان را مختل کند و از نظر احساسی و جسمی و روحی برایتان مخرب باشد. شاید آن لحظاتی که از دیگران می بینید واقعی باشند، اما نشان‌دهنده‌ این نیستند که واقعاً در آن لحظه، در زندگیِ فرد چه اتفاقی روی داده است و او چه شرایطی را پشت سر گذاشته استشبعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مقایسه کردن خودتان با کسی که تصور می‌کنید زندگی بهتری دارد و موفق‌تر است باعث می‌شود افراد بیشتری را پیدا کنید که از شما خوشبخت‌تر و موفق‌ترند. در واقع، تصور ذهنی‌تان برای مقایسه کردن خودتان با دیگران سبب می‌شود مدام متوجه ضعف‌ها و ایرادهای خودتان بشوید.

دو) کنترل کردن مواردی که خارج از کنترل ما هستند: خیلی از اتفاقات و تجربیات زندگی در کنترل ما نیستند و نمی شود آنها را کنترل کرد. اما در کنار این موارد، مسائلی نیز هستند که می توان آنها را کنترل کرد و برای شان برنامه ریزی کرد. توجه کرد به مواردی که خارج از کنترل ما هستند ما را تبدیل به انسانی افسرده می کند چرا که باور می کنیم از پس هیچ کاری بر نمی آِییم.

سه) از خود انتظار عالی و بی نقص داشتن: کمال گرایی یکی از آفت هایی است که می تواند آدمی را دلسرد و مضطرب کند. انسانها زمانی درگیر اضطراب و افسردگی می شوند که حس کنند نمی توانند از پس مشکلات و مسائل بر بیایند. بر اساس نظر روانشناس خانواده خوب و محققین، هیچگاه نمی توان بهترین و بدون نقص بود، اما می توان از خود راضی بود و تلاش کرد تا کار درست و خوب را انجام داد.

چهار) با خود جدی بودن و همه چیز را سخت گرفتن: اشتباه نکنید، شما برای اینکه بتوانید زندگی خوب و سرشار از موفقیت داشته باشید باید قادر باشید تا برای خود و دیگران حد و مرز تعیین کند و دارای ویژگی خود تنظیمی باشید. اما به خود سخت گرفتن متفاوت از عذاب کشیدن است و همه چیز را سیاه دیدن است.

پنج) انجام کار هایی که برای شما ارزشمند نیستند: برای اینکه بتوان احساس راضی بودن را تجربه کرد، باید کارهایی را انجام داد که از نگاه ما خوشایند و مطلوب هستند. هر چه بیشتر کارهای ارزشمند و اولویت های خود را انجام دهید، بیشتر احساس رضایت و شادی می کنید.

شش) تلاش کردن برای تبدیل شدن به فردی که اصلا شبیه شما نیست: اشتباه نکنید چرا که تغییر کردن بسیار خوب و مطلوب است و اصلا انسانی دارای سلامت روان است که به دنبال تغییر و رهایی نقطه امن زندگی خود است. اما باید دید این تغییر به خواست و درخواست چه کسی در حال اتفاق افتادن است. خیلی اوقات به علت فشار خانواده و مراقبان، انسانها فراموش می کنند که واقعا چه چیزی می خواهند و چه چیزی آنها را خوشحال و راضی می کند. منظور از این تیتر هم دقیقا این است که حواستان باشد که تغییر در راستای اهداف و باورهای خودتان باشد نه نگاه و نیاز اطرافیان شما!

هفت) همیشه درست گفتن: قرار نیست که همیشه حق با شما باشد و همیشه راست بگویید: گاهی ممکن است خطا کنید و مسیری را طی کنید که هیچ گاه فکرش را هم نمی کردید. صبر کنید و به خود اجازه دهید تا اشتباه کنید و از خطاهیا خودتان بیاموزید. شما در این جهان نیستید که بدون خطا و اشتباه باشید شما در این دنیا هستید تا خود واقعی تان را بشناسید و هر روز، بیشتر از قبل به سمت آن حرکت کنید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته ازافرادی هستید که خواهان این هستید که در زندگی شادی و نشاط بیشتری را تجربه کنید، مراجعه به کلینیک های روانشناسی و صحبت با یک درمانگر حاذق و کاربلد می تواند بسیار کمک کننده باشد. مراکز و روانشناسان خوب بسیاری هستند که می توانند به شما و همسرتان کمک کنند اما یکی از بهترین مراکز روانشناسی و حرفه ای که می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی متخصص و حرفه ای، می تواند در طی این مسیر کنار شما باشد. زندگی قرار نیست آسان باشد و هیچگاه هم آسان نبوده، اما اگر عمیق شویم و ببینیم که پشت هر اتفاق چه پیامی برای ما وجود دارد می توان این مسیر را با احساسات و هیجانات خوشایندتری ادامه داد و درسهایی جاودانه از آن گرفت. نترسید و اجازه دهید که زندگی را واقعا زیست کنید و بودن خویش را احساس کنید چرا که این موضوع  اصلی ترین هدف شما از زندگی است. هر اتفاقی به علت دلیل مشخصی در زندگی شما رخ داده است پس به حوادث و مشکلات به چشم یک راهنما که می تواند شما را به سمت زندگی محبوب تان هدایت کند، نگاه کنید و از مبهم بودن مسیر نترسید و به خود اعتماد کنید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.