مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

براساس نظر مشاوران روانشناس چرا در هنگام عصبانیت، گریه می کنیم؟

آیا تا به حال پیش آمده است که واقعا عصبانی شده باشید و خود را در حال اشک ریختن بینید؟ در حالی که برخی از مردم هنگام عصبانیت فریاد می زنند و جیغ می زنند، برخی از افراد وقتی عصبانی هستند گریه می کنند.   آیا تا به حال پیش آمده است که واقعا عصبانی شده باشید و خود را در حال اشک ریختن بینید؟ در حالی که برخی از مردم هنگام عصبانیت فریاد می زنند و جیغ می زنند، برخی از افراد وقتی عصبانی هستند گریه می کنند. بسته به شرایط براساس نظر مشاوران روانشناس این تجربه می تواند گیج کننده، شرم آور و خسته کننده باشد، بنابراین ممکن است تعجب کنید که چرا این اتفاق می افتد.گریه در واقع یک پاسخ بسیار رایج به خشم است، زیرا عصبانیت اغلب نتیجه احساس صدمه یا غم است. اگر شما نیز دچار چنین موضوعی هستید؛ این مقاله می تواند به شما کمک کند، پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا در هنگام عصبانیت گریه می کنیم؟

* واکنش عاطفی به خشم

خشم می تواند احساسات زیادی را برانگیزد، از پرخاشگری و منفی نگری گرفته تا غم و اندوه و افسردگی. در زیر برخی از واکنش‌های احساسی را که افراد در پاسخ به خشم تجربه می‌کنند را توضیح می‌دهیم.

پرخاشگری

این می تواند شامل پرخاشگری یا اقدام آشکار باشد، مانند شکستن اشیا یا مشت زدن به دیوار. از طرف دیگر، افراد خشم خود را به طور غیرمستقیم از طریق طعنه ابراز می کنند - این به آنها اجازه می دهد تا انگیزه های پرخاشگرانه خود را به روشی تصعید شده از بین ببرند.

افسردگی و اضطراب

شایع ترین واکنش های هیجانی ثانویه به خشم، افسردگی و اضطراب است. در سنین پایین به ما آموخته اند که خشم خورنده است و وابستگی ها و روابط را تهدید می کند. بنابراین، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از دیگران در برابر خشم خود محافظت کنیم و آن را با احساسات کمتر تهدیدکننده ظاهری، مانند افسردگی و اضطراب جایگزین کنیم. نتیجه این است که ما باید بار این احساسات ناراحت کننده درونی را تحمل کنیم. گریه نمود فیزیکی رهایی از احساسات است که می تواند شامل خشم و غم باشد.

انتقاد

براساس نظر روانشناسان ازدواج مردم همچنین تمایل دارند وقتی عصبانی هستند از یکدیگر انتقاد کنند. آنها به جای پرداختن سازنده به مشکل، در تعقیب انتقام جویی در دیگران هستند و ایراد می گیرند.

بررسی مزایا و معایب گریه کردن در هنگام عصبانیت

فواید گریه کردن در هنگام عصبانیت

گریه نوعی خودآرامبخشی است، که شما را مجبور می کند نفس خود را تنظیم و کنترل کنید، روی الگوهای دم و بازدم تمرکز کنید و ضربان قلب خود را کاهش دهید تا زمانی که به حالت آرام برگردید. براساس نظر مراکز مشاوره خانواده گریه نشانه ضعف نیست. بلکه نشان دهنده این است که موقعیت برای شما مهم است و احساسات شدیدی نسبت به آن دارید. استفاده از احساسات به عنوان راهنما همیشه مفید است. اشک به شما کمک می کند تا بیشتر در مورد خودتان و تأثیری که این موقعیت روی شما می گذارد درک کنید. گاهی اوقات مردم اشک‌های خود را به‌عنوان ناآرامی تجربه می‌کنند. این می تواند نشان دهد که آنها آگاهی یا بینش کمی نسبت به شدت واکنش های عاطفی خود دارند. اشک می تواند به عنوان یک قطب نما عمل کند و شما را به مناطقی هدایت کند که نیاز به بررسی و پردازش عمیق تر دارند.

مضرات گریه کردن در هنگام عصبانیت

وقتی در موقعیتی قرار می گیرید که نمی خواهید دیگران بدانند واقعاً چه احساسی دارید، گریه کردن می تواند مضر باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که شما فکر می کنید ممکن است درک آنها از شما را تغییر دهد. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که آنها شما را منفی می بینند، تصور می کنند که شما دستکاری می کنید، به این نتیجه می رسند که نمی توانید موقعیت را مدیریت کنید یا احترام خود را از دست می دهید. این معایب مربوط به گریه کردن در زمینه دیگران است و باید از شما جدا شود که بتوانید احساسات خود را در یک فضای خصوصی و امن بیان کنید.وقتی احساس امنیت می کنید باید سعی کنید احساسات خود را در آغوش بگیرید و از آنها استقبال کنید، زیرا آنها معتبر هستند و کلید اطلاعات مهم در مورد نحوه واکنش شما به موقعیت های اطرافتان هستند.

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز افرادی هستید که در هنگام عصبانیت گریه می کنید، بهترین و امن ترین کار مراجعه به یک مطب روانشناسی خوب مانند مرکز مشاوره انتخاب نو است که با حضور درمانگرانی حرفه ای و کارآمد آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.