مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

چگونه با خیانت همسر برخورد کنیم؟ (بررسی هفت راهکار)

خیانت اتفاق جدیدی نیست اما شاید به خاطر تکنولوژی و عصر ارتباطات بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است.   خیانت اتفاق جدیدی نیست اما شاید به خاطر تکنولوژی و عصر ارتباطات بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. امروزه به علت عدم وجود فرهنگ استفاده از شبکه های مجازی، مشکلات اقتصادی، بی توجهی به مسائل اخلاقی، اجتماعی و بسیاری موارد دیگر خیانت به سادگی اتفاق می افتد. خیلی از زوجین که به یکدیگر متعهد هستند از دید بهترین مشاوره روانشناسی به علت ندانستن یکسری موارد پایه مانند اینکه چطور با یکدیگر صحبت کنند؟ چطور ابراز خشم و عشق کنند؟ دست به راهی پر خطر و اشتباه مانند خیانت می زنند! اگر این موضوع دغدغه ذهنی شما است لطفا به خواندن ادامه دهید.

خیانت چیست؟

در لغت نامه فارسی خیانت به معنای بدعهدی، بی وفایی و پیمان شکنی است. تمام صفت های گفته شده هیچ بار معنایی مثبتی ندارند و در هیچ جای دنیا خیانت اتفاق مثبت و پسندیده ای تعبیر نمی شود.

چرا خیانت اتفاق می افتد؟

برای چرایی این اتفاق دلایل بسیاری می تواند وجود داشته باشد که می توان در یک مقاله دیگر به صورت مفصل در مورد آن صحبت کرد. اما اجازه دهید نکته ای حائز اهمیت را مطرح کنیم، آن هم این است که همیشه سختی و آسانی یا خوبی و بدی کنار یکدیگر هستند. می توان عاشق شد و تصور کرد که همیشه زندگی همین قدر زیبا و دلنشین ادامه پیدا خواهد کرد؛ اما مگر غیر از این است که همه چیز در حال تغییر است؟ هر عشقی شاید روزی درگیر خیانت شود!  یک انسان آگاه و به دنبال پیشرفت بر اساس نظر مشاور خانوادگی خوب همیشه در جستجو  پیدا کردن راه حل، برای کنار آمدن با شرایط موجود است. پس اگر به دنبال راهکاری برای تطبیق خود با شرایط هستید به خواندن ادامه دهید.

یک) مانند یک کارگاه به دنبال سرنخ و اطلاعات باشید.

طبیعی است که درک خیانتی که به شما شده است بسیار شما را آسیب پذیر و خشمگین کرده است اما لطفا پیش از هر اقدامی اطمینان خود را بیشتر کنید. متوجه شوید که خیانت اتفاق افتاده تا چه حد بوده است؟ برای چه مدتی ادامه داشته یا دارد؟ و چه چیزی آغاز گر آن بوده است؟ یک انسان بالغ فکر می کند و بعد تصمیم به عمل می گیرید. بله به شما خیانت شده است و می خواهید داد بزنید و همسرتان را سرزنش کنید اما به این نکته توجه کنید که با رفتار نا صحیح، انگشت اتهام به سمت خودتان نرود! لطفا سنجیده و درست با فردی که خطایی بزرگ انجام داده برخورد کنید و حق خود را بگیرید.

دو) بزنید بیرون و به خود فرصت دهید.

در برابر مشکلات زندگی هیچ گاه منفعل نباشید و دست به عمل بزنید. اگر به شما خیانت شده به خود فضا و فرصت دهید. می توانید از فضای مسموم خانه دور شوید. به خودتان احترام بگذارید و از فردی که به شما خیانت کرده است فاصله بگیرید. ماندن در شرایط مسموم درست نیست چرا که با یک ذهن درگیر و اذیت نمی توان تصمیم درستی گرفت.

سه) یک همراه پیدا کنید!

همیشه در شرایط سخت، حضور آدم های امن و همدل می تواند اوضاع را بهتر کند. تنهایی و نشخوار فکری شما را از درست فکر کردن باز می دارد. با خودتان مهربان باشید شاید شریک زندگی شما به شما بد کرده باشد اما آیا شما هم قصد دارید به خود بدی کنید؟ بابت اشتباه یک فرد دیگر خود را به دردسر نیاندازید. محبت را از خود دریغ نکنید و به پیش دوستان و خانواده تان بروید و بگذارید تا محبت بی دریغ آنان، دوباره به شما یادآوری کند که چه قدر ارزشمند و مهم هستید.

چهار) اگر دوست دارید گریه کنید یا داد بزنید.

احساسات خود را سرکوب نکنید! به خود و احساساتتان حق "بودن" بدهید. شما قرار نیست همیشه شاد باشید؛ بلکه قرار است زندگی کنید و این زندگی سرشار از بالا و پایین یا شادی و غم است. اگر اتفاقی دردناک است طبق دیدگاه مشاوره پیش از ازدواج بگذارید تا هیجان مرتبط با آن اتفاق ابراز شود. با گریه کردن یا هر کاری که دوست دارید خشم خود را ابراز کنید؛ اجازه بدهید تا ببینید که واقعا در حال تجربه چه احساساتی هست؟! درآخر این را بدانید که گریه سن و سال نمی شناسد و نشانه ضعف نیست. بلکه نشانه عزت نفس بالای شماست چرا که خود را همان طور که هستید ابراز می کنید نه آنطور که دیگران از شما توقع دارند!

پنج) یک جا نشینید و ورزش کنید!

می دانم که شاید حوصله نداشته باشید تا از جایتان بلند شوید اما خوب است بدانید با ورزش کردن می توانید ذهن بی قرار خود را آرام کنید. ورزش موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود. اما این هورمون چه می کند؟ به بدن کمک می کند تا در برابر استرس مقاومت کند و بتواند خود را آرام سازد. ورزش کردن می تواند روحیه جنگجویانه شما را باز گرداند و شما را آماده مقابله با این بحران کند.

شش) خود را سرزشن نکنید.

هر شخصی خود مسئول تصمیمات و اشتباهات خود است نه دیگران! هر انسانی در تصمیم گیری مستقل است و موضوع بحث ما در مورد خیانت یک فرد بالغ است نه یک کودک که اختیاری از خود ندارد. اگر خود را سرزنش نمی کنید که چه عالی! اما اگر دیگران قصد دارند به دنبال دلیلی برای این خیانت باشند به آنها بگویید که قصد دارید خودتان در مورد اشتباهی که در حق تان شده است تصمیم بگیرید نه آنها! آن کسی که به رابطه متعهد بوده است شما بودید؛ پس به خودتان افتخار کنید که همیشه راه درست را انتخاب کرده اید.

هفت) با یک روانشناس صحبت کنید.

اگر روانشناسی دارید که به طور منظم در جریان رابطه عاطفی شما هست که چه بهتر؛ اما اگر تا به حال به روانشناس مراجعه نکردید فکر می کنم زمان آن رسیده است که یک وقت ملاقات بگیرید. نگاه کردن به خیانت و ابعاد آن مسیری نیست که خودتان یا دوستانتان بتوانید طی کنید بلکه حتما نیاز به یک فرد متخصص در یکی از بهترین مراکز مشاوره تهرانیان مانند مرکز مشاوره انتخاب نو را دارید. در این کلینیک، روانشناسانی حاذق با تجربه فروان بدون هیچ گونه قضاوتی آماده کمک به شما هستند.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 22795735 

آدرس: قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.