مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

از دیدگاه مشاور طلاق 5 عاملی که منجر به طلاق می شود چیست ؟

با توجه به تحقیقاتی که در حوزه طلاق در چند سال اخیر انجام شده آمار طلاق افزایش زیادی پیدا کرده است که این خود می تواند آسیب بزرگ به جامعه باشد . طلاق تصمیم بسیار مهمی برای زوجین می باشد زیرا که تغییرات زیادی در زندگی فرد بعد از طلاق به وجود می آید و ممکن است از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و ... مشکلات دیگر را به همراه داشته باشد و همچنین اگر زوجین فرزندانی را هم داشته باشند برای آن ها هم شرایط دشواری را فراهم می آورد در این راستا قبل از این که زوجین تصمیم به طلاق بگیرند باید از هر لحاظ آمادگی داشته باشند زیرا که طلاق در فرد موجب می شود که  از لحاظ روحی نیز دچار آسیب هایی شود  که در این راستا  قبل از نهایی کردن تصمیم طلاق مشاوره قبل از طلاق و یا اگر  

 که طلاق راه حل آخر شما بوده و اکنون می خواهید خود را با شرایط وقف دهید مشاوره بعد از طلاق برای شما سودمند خواهد بود در کل مشورت کردن با مشاور روانشناس طلاق انتخاب نو مشاوره طلاق را راهی مناسب معرفی می کند زیرا که مشاور طلاق کمک می کند تا تصمیم عاقلانه گرفته شود و اگر مسائلی که منجر به تصمیم طلاق شده با استفاده از مشاور طلاق خوب در مرکز روانشناسی بررسی شده و راه حل های لازم برای نجات زندگی و ایجاد یک خانواده با عملکرد مثبت کمک می کند.


5 دلیل طلاق از دیدگاه مشاور طلاق چیست ؟

 بهترین مشاور طلاق  کلینیک مشاوره انتخاب نو 5 دلیل اصلی طلاق را معرفی می کند که در زیر به توضیح مختصری از آن ها می پردازیم که عبارت اند از :


1)     مشکل در روابط زناشویی و خانوادگی :

طبق نظر مشاور طلاق خوب  مرکز مشاوره  در اکثر مواقع افراد نسبت به مهارت های زناشویی آگاه نیستند و به هنگام رو به رو شدن با جر و بحث ها و اختلافات و به عبارتی تعارض ها از شیوه های مناسب و موثری استفاده نمی کنند و با سرزنش و انتقاد و بی احترامی به صورت پیوسته نسبت به یکدیگر حس بدی پیدا می کنند و به این نتیجه می رسند که قادر به ادامه دادن زندگی مشترک خود نیستند و تصمیم به طلاق می گیرند و شاید همین تصمیم از روی عصبانیت و یا لجبازی بوده و فرد نسبت به عواقب آن آگاه نباشد که در نتیجه منجر به پشیمانی می شود . در بعضی مواقع اگر زوجین اگرکه می خواهند از حالت عصبانیت خارج شوند و بتوانند عاقلانه تر فکر کنند و تصمیم درستی بگیرند کمک گرفتن از دکتر مشاور طلاق مناسب خواهد بود. اما به این نکته نیز اشاره کرد که اگر زوجین می خواهند زندگی مشترک خود را نجات دهند می توانند با کمک گرفتن از یک مشاور خانواده در کلینیک روانشناسی مهارت های زناشویی و مهارت های زندگی مشترک را می توانند آموزش ببینند و راه حل هایی که در حل تعارضات زوجین می تواند کار ساز باشد را یاد می گیرند و با تمرین هایی که توسط دکتر روانشناس خانواده به آن ها داده می شود می توانند نسبت به زندگی مشترک خود دیدگاه مثبت و عملکرد مثبت را به دست بیاورند و از تصمیم طلاق صرف نظر کنند. آقای دکتر تابع جماعت به عنوان بهترین روانشناس خانواده در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره اردواج می باشد که در خصوص مشکلات خانوادگی و زوجین کمک بزرگی می توانند به آن ها نمایند.


2)     کمبود در روابط جنسی :

از دیگر مشکلاتی که منجر به طلاق می شود  و بهترین مشاور طلاق آن را معرفی می کند کمبود در روابط جنسی می باشد و به عبارتی زوجین نسبت به رابطه جنسی خود راضی نیستند و طلاق را راه حلی برای آن می دانند . بیماری های جنسی  و کژکاری های جنسی مانند کمبود میل جنسی ، اختلالات ارگاسم انزال زودرس یا اختلالات درد جنسی می توان نام برد . مشکلات مربوط به زوجین در خصوص علایق آن ها در مورد روابط جنسی همگی از مواردی هستند که به روابط زوجین تاثیر می گذارد و می تواند به مسائل دیگر زندگی آن ها لطمه وارد کند که با درمان هر یک از موارد زیر با روش های جدید روانشناسی و روانپزشکی می توان آن ها را درمان کرد به همین دلیل قبل از طلاق  مشورت کردن با یک متخصص و سکس تراپ مناسب خواهد بود.


3)     مشکلات مالی :

در زندگی مدرن و در حال حاضر در جامعه به دلیل وجود  استرس و اضطراب زیاد و فشار های مالی و اقتصادی زیادی که خانواده ها به دوش می کشند نارضایتی از وضعیت اقتصادی خانواده و یا مسائلی بر سر تقسیم کار و نیاز به مستقل شدن هر یک از افراد ممکن است از دلایل طلاق باشند و این فشار های مالی درون خانواده در جامعه باعث تصمیم طلاق بسیاری از زوجین می شود.


4)     اختلاف سن :

 اختلاف سن زیاد بین زوجین و متفاوت بودن طرز فکر و خواسته ها و فعالیت های آن ها به خاطر تفاوت سن آن ها و در نتیجه به وجود آمدن اختلافات در این راستا می تواند از عوامل دیگر برای تصمیم طلاق باشد . همچنین باید خاطر نشان کرد که ازدواج در سنین کم نیز از عوامل دیگر طلاق می باشد که به دلیل این که افراد در سن کم و از روی نا آگاهی و یا به اجبار و یا به خاطر تصمیم خانواده ها  ازدواج کرده اند و بعد از گذشت چندین سال توانایی ادامه زندگی مشترک را ندارند از دلایل مهم دیگری است که منجر به طلاق می شود.

5)     خیانت :

از      عوامل بسیار مهم دیگر خیانت است که در نهایت منجر به تصمیم طلاق می شود و فردی که با خیانت شریک زندگی خود مواجه می شود با تغییرات حالات روحی و روانی شدیدی رو به رو می شود و در ابتدا ممکن است که بسیار عصبانی و تهاجمی برخورد کند و از روی عصبانیت تصمیم به انتخاب هایی بزند. اما خوب با مشورت کردن با یک دکتر روانشناس خوب می توان از این تغییرات شدید عبور کرد و به عبارتی بعد از پذیرش و عدم انکار این موضوع می توان تصمیم نهایی را گرفت که آیا مایل به بخشیدن شریک زندگی خود هستند و یا نمی خواهند زندگی خود را با او ادامه دهند.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :

22795735

22593216

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.