مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

5 عامل موفقیت در ازدواج از دیدگاه مشاور ازدواج چیست ؟

بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص روانشناسی ازدواج آمار ها ناراحت کننده به نظر می رسند زیرا که روابط زناشویی در عصر جدید بسیار شکننده شده است و آمار طلاق افزایش 

  یافته است. طبق مطالعات مرکز مشاوره ازدواج افراد در هنگام ازدواج خوشبین هستند وبرای خود زندگی شاد و سعادتمندانه ای را تصور می کنند با این حال که آمار طلاق افزایش یافته اما می توان این رویا ها را تحقق بخشید ، حتی اگر زندگی زناشویی زوجین مشکلاتی را به همراه داشته باشد . روانشناس ازدواج مرکز روانشناسی انتخاب نو دقیق ترین اطلاعات موجود در مورد دلایل شکست یا موفقیت برخی ازدواج ها و کار هایی که برای افزایش میزان احتمال جهت دستیابی به بعد مثبت مشکلات می توانید انجام دهید هستند در این راستا برای تصمیم طلاق و خودداری از بسیاری از مسائلی که بعد از آن ممکن است پیش بیاید استفاده از مشاوره قبل طلاق مفید خواهد بود.


کلید خوشبختی چیست ؟

          

بر اساس مطالعاتی که جان گاتمن در خصوص داشتن ازدواج موفق بیان کرده است  و ما به آن اشاره ای می کنیم در این مورد است که یکی از نکاتی که نقش اساسی دارد یک ازدواج موفق با ثبات وقتی پدید می آید که زن و شوهر ها توانایی حل کردن  تعارضات اجتناب ناپذیر زندگی زناشویی خود را به دست بیاورند . طبق نظر دکتر روانشناس ازدواج کلینیک روانشناسی ازدواج بسیاری از زوجین فکر می کنند که زمانی خوشبخت هستند که به هیچ وجه مشکل و یا تعارضی بین خودشان نداشته باشند و به عبارتی نبودن دعوا . جر و بحث نشانه خوشبختی است اما این طور نیست موضوع اصلی که مطرح است در روابط زوجین زمانی می توان گفت که ازدواج موفق است که زن و شوهر بتوانند تفاوت های یکدیگر را بپذیرند و بتوانند با روش های صحیح تعارض های خود را حل کنند.


طبق نظر مشاور روانشناس ازدواج کلینیک مشاوره 3 روش که زوجین در حل مشکلات خود غالبا استفاده می کنند چیست ؟

دکتر مشاور ازدواج مرکز مشاوره بیان می کند که همه ی زوجین تعارضات خود را به یک شکل حل نمی کنند و برداشت و نظر متفاوتی دارند که عبارت اند از :

·        تصدیقی :  در روابط تصدیقی زوجین با یکدیگر در مورد موضوعی اختلاف نظر دارند اما مشکلات خود را با آرامش حل می کنند طوری که هر دو در نهایت راضی خواهند بود.

·        تعارض گریز : در روابط تعارض گریز با توافق کردن مخالف هستند و ترجیح می دهند که به این تفاوت ها نپردازند.

·        پر آشوب : در روابط پر آشوب این نوع زوجین جر و بحث های شدیدی با یکدیگر دارند.

این 3 رابطه ای که گفته د بر اساس خلق و خو ، شخصیت و گذشته افراد متفاوت است.

 

5 عامل موفقیت در ازدواج چیست ؟

زوجین با هر نوع تیپ شخصیت و خلق و خویی می توانند با رعایت کردن بعضی از مسائل و انجام دادن آن ها یک ازدواج موفق را تجربه کنند که مشاور ازدواج 5 عامل برای ازدواج موفق را معرفی می کند که در زیر به آن اشاره می کنیم اما این را هم به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی در ازدواج موفق تاثیر دارند که ما در زیر به چند مورد از آن ها می پردازیم.

1)     همدلی کردن :

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج زوجین زمانی که  یکدیگر را درک بکنند و با شرایطی که برای شریک زندگی شان به وجودآمده بتوانند خود را جای آن ها بگذارند و به عبارتی توانایی همدلی هیجانی داشته باشند می توانند پیشرفت قابل ملاحظه ای در رابطه خود داشته باشند زیرا که زمانی که یکی از زوجین با مشکلی مواجه باشد و همسر او به جای همدلی عکس العمل نا مناسب دیگری داشته باشد می تواند زمینه ساز جر و بحث بین زوجین شود.

2)     پذیرا بودن :

طبق نظر بهترین روانشناس ازدواج آدم پذیرا بودن از موارد مهمی است که در واقع با پذیرش همسر خود در هر شرایطی و حفظ احترام و محبت در این شرایط و گوش دادن آگاهانه و تایید او می تواند بسیار مفید باشد.

3)     قدر دانی کردن :

 با قدر دانی کردن از همسرتان می توانید پایه های ازدواج خود را محکم کنید زیرا که قدردانی کردن از طرف مقابل ذهنیت مثبتی می سازد که در هنگام وجود اختلافات و فکر کردن به آن ها در زمان به مشکل خوردن در ازدواج می تواند رابطه زناشویی را به تعادل برساند.

4)     توجه کردن و مهربان بودن :

طبق نظر مشاور ازدواج خوب اعمال ظریف و متفکرانه مانند توجه کردن . مهربان بودن از مواردی هستند که می توانند زندگی زناشویی را قوی تر کنند.

5)     احترام :

احترام از موارد مهمی است که باید در زندگی مشترک و داشتن ازدواج موفق باید  لحاظ شود . استفاده از کلمه های رکیک و آزار دهنده می تواند بسیار آسیب رسان باشد و مشکلات را شدید تر کند به همین دلیل زوجین در هر شرایطی حتی در هنگام بروز تعارضات نیز باید احترام یکدیگر را نگه دارند . زوجینی که همواره احترام یکدیگر را حفظ می کنند و این فاکتور را در زندگی خود مراعات می کنند دارای عزت نفش بالایی خواهند بود این خود به بسیاری از ابعاد زندگی هر فرد تاثیر می گذارد.


عوامل مهمی که قبل از ازدواج برای داشتن ازدواج موفق باید به آن توجه داشت چیست ؟

مشاور قبل از ازدواج مواردی که در زیر گفته می شود را به عنوان عوامل مهمی معرفی میکند که افراد پیش از ازدواج باید به آن ها توجه دقیق داشته باشند تا بتوانند ازدواج موفق و رابطه سالم داشته باشند و از داشتن ازدواج ناموفق پیشگیری کنند که عبارت اند از :

1)     مسئولیت پذیری

2)     استقلال

3)     خوش اخلاقی

4)     سلامت روان

5)     سلامت شخصیتی

6)      راستگویی

7)     بخشندگی

8)     در ارتباط با توانایی فرزند پروری

9)     شغل ،تحصیلات ، فرهنگ ، سن

مواردی که در بالا گفته شده قبل از تصمیم ازدواج باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند. مشاور ازدواج انتخاب نو مشاوره ازدواج را راهی موثر برای به دست آوردن اطلاعات کافی در امر ازدواج و روابط زناشویی معرفی می کند زیرا که بسیاری از عوامل هشدار دهنده که ممکن است باعث ایجاد رابطه ناسالم مانند اختلالات شخصیتی و عدم سلامت روان و ... شناسایی می شوند و یا این که ممکن است زوجین نسبت به مهارت های زندگی زناشویی اطلاعات کافی نداشته باشند که در این صورت کمک گرفتن از مشاوران ازدواج عاقلانه خواهد بود.

نویسنده : پریا موسوی


  شماره تلفن :

  22593216

  22795735

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.