مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره : مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مشاوره کودکان مشاوره نوجوانان مشاوره فردی مشاوره تلفنی مشاوره طلاق ،‌ تلفن: 02122593216 آدرس: تهران، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پ29، و6

3مهارت گفت و شنود مناسب در بین زوجین از نظر روانشناس ازدواج

در بسیاری از موارد روانشناس ازدواج ریشه بسیاری از مشکلات در بین زوجین را نداشتن گفتگوی مناسب با یکدیگر می داند. در مرکز روانشناسی انتخاب نو نتیجه تجربه روانشناسان نشان می دهد وقتی زوجین با یکدیگر به شکل صحیح گفت و شنود می کنند بسیاری از مشکلات آنها بر طرف می شود و می توانند با یکدیگر تعامل مناسب داشته باشند . گفت و شنود مناسب یک مهارت بسیار ضروری برای زوجین می باشد که 

  مشاور ازدواج انتخاب نو مشاوره قبل از ازدواج را برای یادگیری این مهارت بسیار مهم می داند.

مهارت های گفت و شنود مناسب از نظر بهترین مشاور ازدواج

1-    مهارت شنیدن:

این مهارت مهمترین بخش ارتباط می باشد. کسی که نمی تواند شنونده خوبی باشد در مهارت ارتباطی ضعیف عمل می کند. درست نشنیدن یکی از مشکلاتی است که در بین زوجین در بسیاری از موارد تولید درگیری و اختلاف می نماید. متخصص روانشناس ازدواج فن شنیدن را در کلینیک های روانشناسی در جلسه مشاوره با مراجعین خود تمرین می کند. برای شنونده خوب بودن باید چند اصل را رعایت کرد:

-         بر روی شنیدن تمرکز کنید.

-         صحبت طرف مقابل را قطع نکنید.

-         واکنش هایی همراه با بی احترامی و تحقیر نشان ندهید.

-         قضاوت نکنید و سعی ننمایید از خود دفاع کنید.

2-    مهارت گفتن:

یکی از مشکلات زوجین در مراجعه به زوج درمان این مسئله می باشد که احساس می کنند طرف مقابل باید تمام خواسته ها و نیاز های آنها را با گفتن جملاتی کوتاه درک نماید. معمولا خانم هایی که به مرکز مشاوره مراجعه می کنند بیشتر از این مشکل رنج می برند. این افراد فکر می کنند با وجود عدم شفافیت کلمات واکنش های جسمانی آنها می تواند خود کلامی مناسب باشد. در حالی که بیان واضح کلمات برای مکالمه موثر ضروری است. در این مطلب به نکاتی که برای گفتن تاثیر گذار ضروری می باشد اشاره می کنیم:

-         مطالب خود را شفاف بیان کنید.

-         از توبیخ و انتقاد مخاطب بپرهیزید.

-         از گفتار تحقیر آمیز بپرهیزید.

-         در جملات خود از کلمات دستوری و سوالی استفاده نکنید

3-    مهارت همدلی :

مشاوره ازدواج در کلینیک روانشناسی بر این مهارت برای برقراری رابطه مناسب بسیار تاکید دارد. وقتی زن و مرد همچون دو دوست با یکدیگر ارتباط بر قرار نمایند و بتوانند به مسائل از نگاه یکدیگر بنگرند بسیاری از مشکلات به صورت خود به خود بر طرف می گردد. رابطه زناشویی نیاز به همراهی و یکی شدن دارد. از نظر مشاور ازدواج خوب وقتی همدلی در زندگی تبدیل به ترس ، خشم و کشمکش مداوم گردد . مکالمات زوجین با یکدیگر بیشتر جنبه دعوا به خود گرفته و تاثیر لازم را نخواهد داشت.

مشاوره تخصصی انتخاب نو یکی از ویژگی های خاص این مرکز مشاور می باشد که باعث شده این کلینیک مشاوره خوب به سرعت نام خود را به عنوان بهترین مرکز مشاوره شمال تهران ثبت نماید. مدیریت این کلینیک روانشناسی خوب بر عهده اساتید مجرب روانشناسی ، آقای دکتر تابع جماعت و خانم دکتر باقری می باشد که از سال 1395 با همکاری جمعی از نوابغ روانشناسی دست به راه اندازی این مرکزمشاوره زده اند. با امید آن که مشاوره تخصصی روانشناسی بتواند بخشی از مشکلات افراد را بر طرف نماید.

مشاوره تخصصی ازدواج در این مرکز به صورت تفکیکی در زمینه های ، پیش از ازدواج ، ازدواج ، خیانت ، طلاق و خانواده ارائه می گردد که بر اساس نظر مراجعین ، افراد می توانند از مشاور آقا و یا مشاور خانم در این مرکز مشاوره خوب بهره مند شوند. این مرکز روانشناسی خوب این مزیت را نسبت به دیگر مراکز دارد که اساتید مجرب آن اقدام به برگزاری کارگاه های روانشناسی برای آموزش هر چه بیشتر و بهتر به کسانی که به دنبال آگاهی هستند می نمایند.

نویسنده : غزاله البهشتی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.